Nowy klasyk - Zaporożec!

Do naszej floty dołącza ZAZ 968 wyprodukowany w 1976 roku, choć prototyp auta powstał w 1957 r. Początkowo został oznaczony jako Moskwicz-444. 

Posiada on napęd na tylną oś, silnik chłodzony powietrzem, 4. osobowe nadwozie, metalową karoserię z silnikiem czterosuwowym 1196 cm, 3. przełożeniami do przodu i 1. do tyłu. Sam silnik ma moc 41 koni mechanicznych. Zaporożec jest zaprojektowany zgodnie z radziecką myślą technologiczną oraz wyprodukowany w fabryce ZAZ na Zaporożu. Został on wymyślony "na potrzeby ludu" ze względu zarówno na swoją cenę, jak i wytrzymałość na wątpliwą jakość dróg w tamtych czasach. Obecnie jego zwolenników można szukać wśród fanów czasu PRL. Wyjątkową cechą Zaporożca jest jego silnik, który jest umiejscowiony na tyle samochodu, a jego praca uważana jest za wyjątkowo głośną. 

Auto ma dwie bardzo charakterystyczne cechy. Pierwszą z nich jest unikatowe ułożenie biegów w skrzyni. Przed skorzystaniem PANEK poleca sprawdzić instrukcję, jak z niej korzystać. Drugą cechę charakterystyczną Zaporożca stanowi obecność klapy pod fotelem kierowcy. Klapę można otwierać. W latach produkcji samochodu, użytkownicy używali klapy do wjeżdżania na lód w zimę i łowiena ryb w przeręblu.

Pobierz aplikację PANEK CarSharing

Zainstaluj aplikację i znajdź samochód w okolicy!