NAJCZĘŚCIEJ ZADAWANE PYTANIA (FAQ)

Ważne dokumenty: Regulamin i Cennik, Instrukcja obsługi (PDF)

 

REJESTRACJA

Jak uzyskać dostęp do Usługi?

Wyłącznie za sprawą Aplikacji PANEK CarSharing, którą znajdziesz do bezpłatnego pobrania w sklepach internetowych Google Play (dla systemu Android) lub App Store (dla systemu iOS).

W jaki sposób się zarejestrować i zweryfikować swoją tożsamość?

Wypełnij formularz rejestracyjny dostępny bezpośrednio w Aplikacji lub w Panelu Klienta wymaganymi danymi. Zgodnie z Regulaminem Usługi oprócz kompletnych i poprawnych danych podanych podczas rejestracji niezbędne jest także zweryfikowanie swojej tożsamości, np. w formie

– dokonania bezzwrotnej opłaty weryfikacyjnej w wysokości 1 zł (instrukcja poniżej) lub

– osobistego odwiedzenia z prawem jazdy naszego Biura Obsługi Klienta w Centrum LIM – Hotel Marriott, PON-PT 8:00-20:00, SOB-ND 9:00-13:00 (Al. Jerozolimskie 65/79 – mapka obok).

W jaki sposób wnieść opłatę weryfikacyjna?

Jeśli zdecydujesz się na ten sposób weryfikacji swojej tożsamość, dokonaj bezzwrotnej opłaty weryfikacyjnej w wysokości 1 zł, koniecznie ze swojego osobistego rachunku bankowego tradycyjnym przelewem bankowym (nie będą akceptowane tzw. szybkie przelewy), na konto PANEK S.A. o numerze 17 1050 1025 1000 0024 3072 5305. W tytule maila prosimy o wpisanie imienia, nazwiska oraz adresu e-mail (bez znaku@) podanego podczas rejestracji.

Uwaga! Przelew bankowy dokonany z rachunku bankowego nie należącego do Klienta (osoby fizycznej) nie będzie akceptowany, zgodnie z pkt. 7ei Regulaminu.

Kiedy będę mógł korzystać z Usługi?

Z PANEK CarSharing będziesz mógł korzystać w momencie, gdy zarejestrujesz się do Usługi oraz potwierdzisz nam swoją tożsamość, np. w formie

– dokonania bezzwrotnej opłaty weryfikacyjnej w wysokości 1 zł (instrukcja powyżej) lub

– odwiedzając osobiście z prawem jazdy nasze Biuro Obsługi Klienta w Centrum LIM – Hotel Marriott (Al. Jerozolimskie 65/79).

Jeśli wszystkie dane będą się zgadzać otrzymasz od nas maila z informacją, że Twoje Konto zostało aktywowane. Od tego momentu będziesz mógł już korzystać z usługi.

Nie mogę się zalogować

Upewnij się, czy podajesz właściwy adres e-mail i hasło. W innym wypadku skorzystaj z opcji „Zapomniałem hasła”.

 

KORZYSTANIE Z SAMOCHODU

Jak zarezerwować Samochód?

Zaraz po otwarciu Aplikacji zobaczysz mapę ze wszystkimi dostępnymi Samochodami. Wybierz ten najbliżej siebie i zarezerwuj go jednym dotknięciem. Od tej chwili masz 20 minut na dotarcie i otworzenie Samochodu.

Co to jest strefa PANEK?

Jest to widoczny w Aplikacji obszar miasta, w którym możesz rozpoczynać i kończyć Najem. Samochód sam podpowie Ci, czy jesteś wewnątrz Strefy PANEK czy poza nią (dioda na desce rozdzielczej, komunikaty głosowe).

Widzę Samochód, ale nie mogę go wynająć…

Samochód ten jest najprawdopodobniej zarezerwowany przez innego Klienta lub jest wyłączony ze względów technicznych.

Jak otworzę i zamknę Samochód?

Nie potrzebujesz kluczyka. Samochód otwierasz i zamykasz Aplikacją. Gdy wybierzesz odpowiednią komendę na ekranie smartfona, centralny zamek zadziała automatycznie.

UWAGA! Wyjątek stanowi korzystanie z opcji „STOP-OVER”, czyli postoju w trakcie Najmu. Wtedy zamykasz i otwierasz Samochód za pomocą kluczyka.

Co mam zrobić przed rozpoczęciem jazdy?

CarSharing to system bezobsługowy dlatego prosimy Cię, abyś przed rozpoczęciem swojej jazdy ocenił w Aplikacji stan czystości Samochodu oraz uzupełnił raport uszkodzeń potwierdzając ich brak lub dodając nowe.

Jak uruchomić Samochód?

W trzech prostych krokach:

1. Otwórz schowek i naciśnij otwartą kłódkę na kluczyku (nie wyjmując go)

2. Wciśnij prawą nogą hamulec (i przytrzymaj)

3. Naciśnij przycisk POWER. Zaświeci się kontrolka „READY”, co oznacza, że możesz już ruszać w drogę!

Jak zakończyć wynajem?

  1. Zaparkuj samochód zgodnie z przepisami, tak aby był swobodnie dostępny dla następnego użytkownika. tj. samochód nie może zostać pozostawiony m.in:  na parkingu podziemnym, parkingu prywatnym itp.
  2. Naciśnij przycisk POWER bez wciskania pedału hamulca i wysiądź z auta.
  3. Na aplikacji pojawi się się przycisk Zakończ Podróż

Samochód nie uruchamia się

Upewnij się, że postąpiłeś zgodnie z instrukcją rozpoczęcia jazdy (duża naklejka  nad schowkiem). Jeśli od razu naciśniesz przycisk POWER (krok 3), nie wciskając wcześniej otwartej kłódki na kluczyku (krok 1), Samochód nie uruchomi się. W takiej sytuacji wygaś deskę rozdzielczą naciskając POWER i ponownie rozpocznij proces uruchamiania Samochodu od kroku 1.

Czy mogę pojechać z Warszawy do innego miasta?

W chwili obecnej PANEK CarSharing działa jedynie na terenie Warszawy, jednakże możesz podróżować gdziekolwiek zechcesz na terenie Polski. Pamiętaj jednak, zakończenie Najmu możliwe jest tylko w obrębie Strefy PANEK.

 

SPECYFIKACJA SAMOCHODU

Jakie to auta?

W tej chwili PANEK CarSharing dysponuje flotą 300 hybrydowych aut miejskich Toyota Yaris z automatyczną skrzynią biegów. Samochody te świetnie spisują się w mieście – są zarówno dynamiczne jak i ekologiczne, a do tego komfortowe i zajmują niewiele miejsca.

Co to jest hybryda?

Hybryda, a precyzyjnie mówiąc napęd hybrydowy to połączenie tradycyjnego silnika spalinowego z elektrycznym. Ale spokojnie, nie musisz się tym przejmować, bo Samochód sam dobierze Ci optymalny tryb jazdy. Pamiętaj, w trybie elektrycznym (EV) Samochód jest bezgłośny, nie emituje spalin i oferuje komfort jazdy znany z klasy premium.

Automatyczna skrzynia biegów

Wszystkie Samochody PANEK CarSharing posiadają automatyczną skrzynię biegów. Jest to bardzo wygodne rozwiązanie, szczególnie w podróżowaniu po mieście. Już nie musisz martwić się zmianą biegów, bo korzystasz tylko z trybu jazdy do przodu (D), jazdy do tyłu (R) oraz parkowania (P). Samochód posiada tylko gaz i hamulec, które obsługujesz wyłącznie prawą nogą (lewą nogę pozostaw z boku).

Gdzie znajdę kluczyki i dokumenty?

Wszystkie nasze Samochody posiadają wygodny bezkluczykowy zapłon. Sam kluczyk znajdziesz w schowku po stronie pasażera, ale będzie Ci potrzebny tylko do odblokowania samochodu (patrz jak uruchomić samochód) lub gdy zdecydujesz się zrobić przerwę w podróży („STOP-OVER”). Dodatkowo każdy z Samochodów posiada Instrukcję oraz naklejki, które pomogą Ci odnaleźć wszystko co potrzebne do jazdy.

Co znajduję się na wyposażeniu Samochodu?

Nasze Samochody są bogato wyposażone – oprócz automatycznej skrzyni biegów posiadają m.in. 2-strefową automatyczną klimatyzację, 7 poduszek powietrznych, duży kolorowy wyświetlacz dotykowy, kamerę cofania, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, wielofunkcyjną kierownicę, zestaw multimedialny z audio z 6 głośnikami, system Bluetooth, elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka, elektrycznie podnoszone szyby przednie oraz wiele więcej dla twojego komfortu.

 

PARKOWANIE

W jaki sposób mogę zaparkować auto CarSharing?

To zależy od tego, czy kończysz Najem czy robisz jedynie postój w trybie „STOP-OVER” w trakcie Najmu. Różnice pomiędzy obydwoma sytuacjami opisujemy poniżej. Wszystkie informacje znajdziesz też w Instrukcji oraz Regulaminie.

Czy muszę płacić za postój w miejskiej Strefie Płatnego Parkowania (SPP)?

Nie. Samochody PANEK CarSharing automatycznie opłacają swój postój w SPP w każdej sytuacji, a Ty nie musisz się tym przejmować.

Gdzie mogę zaparkować przy zakończeniu Najmu?

Zakończyć Najem można prawie wszędzie w obrębie Strefy PANEK z wyłączeniem parkingów prywatnych i miejsc z ograniczonym dostępem. Chodzi o to, żeby Samochód po zakończeniu Twojego Najmu był dostępny dla innych osób, które chcą z niego skorzystać. Ponadto, bezpłatnie zakończysz Najem na parkingach specjalnych PANEK (więcej informacji poniżej oraz w Instrukcji).

Gdzie nie można zakończyć Najmu?

Nie możesz zakończyć Najmu w miejscu, w którym istnieją jakiekolwiek ograniczenia w dostępie do Samochodu, np. czasowe (parkingi zamykane na noc), finansowe (opłaty za wyjątkiem SPP i parkingów specjalnych) czy fizyczne (szlabany, bramy, etc.). Pamiętaj też, że nie wolno kończyć Najmu w miejscu, w którym nie ma zasięgu sieci komórkowej – np. na parkingach podziemnych.

Czym różni się zakończenie Najmu od postoju „STOP-OVER”?

„STOP-OVER” to przerwa w podróży w trakcie Twojego Najmu. Możesz z niej skorzystać, gdy opuszczasz Samochód, ale chcesz do niego wrócić bez ryzyka, że w międzyczasie odjedzie nim następny Klient. Podczas postoju „STOP-OVER” Samochód będzie czekał na Twój powrót – w tej sytuacji zamykasz i otwierasz Samochód kluczykiem, nie Aplikacją. Ponadto, podczas „STOP-OVER” możesz zamykać auto poza Strefą PANEK oraz na parkingach z ograniczonym dostępem (samodzielnie ponosisz wtedy ew. opłaty za parking, za wyjątkiem SPP i parkingów specjalnych), a preferencyjna opłata „STOP-OVER” włączy Ci się automatycznie.

UWAGA! Jeśli po zakończeniu postoju nie ruszysz dalej w podróż i zakończysz wynajem, zostanie naliczona opłata 50gr/min postoju!

Co to są parkingi specjalne PANEK i jak z nich skorzystać?

Są to zaznaczone na mapie Aplikacji parkingi wydzielone, z których możesz skorzystać na specjalnych zasadach. W tej chwili udostępniamy 3 parkingi specjalne: Lotnisko Okęcie (oznaczone miejsca PANEK na parkingu „Rent a Car Return” na parkingu wielopoziomowym P1, poziom 0, przyloty), Lotnisko Modlin (parking przed terminalem) oraz parking naziemny przy ul. 1 sierpnia 10. Na wszystkich parkingach specjalnych bezpłatnie zakończysz Najem, ale w przypadku postoju „STOP-OVER” samodzielnie opłacasz parkowanie na zasadach ogólnych parkingu.

Zasady wjazdu i wyjazdu na parkingi specjalne na lotniskach są następujące: Wjazd – przed szlabanem pobierz bilet parkingowy i kończąc Najem zostaw go w Samochodzie. Wyjazd – do otwarcia szlabanu użyj biletu parkingowego znajdującego się w Samochodzie.

 

TANKOWANIE

Kto tankuje Samochody CarSharing?

Nie masz obowiązku tankować Samochodu, ale jeśli to zrobisz nagrodzimy Cię kwotą do wykorzystania na kolejne jazdy (sprawdź swój bonus i jego zasady poniżej). Wybierając w Aplikacji Samochód znajdziesz tam też informację o aktualnym stanie paliwa. Jeśli poziom paliwa będzie zbyt niski do jazdy, Samochód nie będzie widoczny na mapie Aplikacji do czasu uzupełnienia stanu paliwa przez nasz serwis techniczny.

Gdzie zatankuję Samochód?

Wyłącznie na stacjach paliw, które obsługują Kartę Paliwową umieszczoną w schowku Samochodu i wyłącznie przy użyciu tej karty. Obecnie jest to Karta Paliwowa FLOTA, dzięki której bezgotówkowo zatankujesz paliwo Pb95 na stacjach ORLEN i BLISKA. PIN do Karty Paliwowej znajdziesz na jej odwrocie.

Jakie paliwo mam zatankować?

Tankuj tylko benzynę Pb95 i zawsze do pełna baku. O rodzaju paliwa przypomni Ci także naklejka na wlewie paliwa.

Jak otworzę wlew paliwa?

Pociągnij we wnętrzu Samochodu dźwignię znajdującą się po lewej stronie fotela kierowcy.

 

BONUSY

Tankujesz-zyskujesz

Bonus 10 zł do wykorzystania na kolejne jazdy – otrzymasz go, gdy zatankujesz Samochód Kartą Paliwową do pełna i nie mniej niż 50% baku (co najmniej 18 litrów paliwa Pb95). Zasilimy wtedy Twoje Konto w usłudze w ciągu 48h.

2 minuty dla Ciebie na start

Rozpoczynając Najem dostajesz dwie minuty gratis na przygotowanie się do jazdy.

 

PŁATNOŚCI

Ile kosztuje korzystanie z PANEK CarSharing?

Zawsze aktualną cenę Usługi znajdziesz w Cenniku dostępnym na stronie www.panekcs.pl dostępnej także z poziomu Aplikacji. Aktualnie cena za Najem Samochodów to 0,50 zł za każdy rozpoczęty kilometr jazdy oraz 0,50 zł za każdą rozpoczętą minutę Najmu. W trakcie Najmu możesz też skorzystać z preferencyjnej opłaty postojowej „STOP-OVER” – w takiej sytuacji opłata za każda minutę ulega obniżeniu do 0,10 zł.

Ponadto, maksymalna czasowa opłata za 24 godziny korzystania z Samochodu podczas jednego Najmu nie przekroczy 120 zł. Należy przy tym jednak pamiętać, że dotyczy to tylko opłaty czasowej, opłata za kilometr będzie naliczana zgodnie z ilością przejechanych kilometrów.

Ile zapłacę za konkretną jazdę (Najem)?

Opłaty naliczają i przeliczają się automatycznie, a po zakończeniu Najmu otrzymasz od nas maila z pełną informacją – o sumie należności, czasie jazdy (w tym czasie „STOP-OVER”) i liczbie przejechanych kilometrów.

Jak i kiedy płacę za korzystanie z Usługi?

O nic się nie martw. Płatności za Najmy będą automatycznie realizowane z Twojej zarejestrowanej Karty Płatniczej. Co więcej, dajemy Ci dodatkowy komfort i nie obciążymy Cię w momencie zakończenia Najmu, a dopiero podczas procesowania płatności w ciągu nocy. Masz więc dodatkowy czas na zadbanie o odpowiednią ilość środków na Karcie Płatniczej.

Jakiej Karty Płatniczej mogę używać?

Debetowej lub kredytowej i wydanej na Twoje nazwisko oraz z włączoną opcją transakcji korespondencyjnych. Pamiętaj, że dane Twojej Karty Płatniczej możesz w każdej chwili zaktualizować logując się na Konto w Usłudze.

Czy mogę otrzymać fakturę za Najmy?

W tej chwili usługa jest dedykowana dla klientów indywidualnych i obecnie pracujemy nad rozwiązaniami biznesowymi. W tym momencie jest możliwe wystawienie faktury jedynie na dane indywidualne. Wystawienie faktury na dane firmowe będzie możliwe już jesienią 2017.

SZKODY I ODPOWIEDZIALNOŚĆ

Co robić w razie wypadku?

W przypadku jakiegokolwiek zdarzenia drogowego upewnij się najpierw, że nikt nie ucierpiał i powiadom w razie konieczności odpowiednie służby. Następnie zabezpiecz miejsce zdarzenia i bezzwłocznie skontaktuj się z naszą całodobową Infolinią pod numerem (+48) 690 20 20 20 i postępuj zgodnie z udzielonymi instrukcjami.

Raport uszkodzeń Samochodu

Dokładnie obejrzyj Samochód przed rozpoczęciem każdego Najmu i zaznacz ewentualne uszkodzenia w aplikacji PANEK CarSharing w raporcie uszkodzeń.

Jakie działania podjąć w przypadku szkody?

Zabezpiecz miejsce zdarzenia trójkątem ostrzegawczym (znajdziesz go w bagażniku pod ruchomą podłogą), wezwij policję, spisz notatkę (druk szkody znajdziesz w bagażniku) i nr polisy samochodu, który był sprawcą zdarzenia.

Ubezpieczenie i odpowiedzialność

Każdy Samochód w flocie PANEK CarSharing jest ubezpieczony. Informację o Twojej odpowiedzialności za szkodę znajdziesz w Regulaminie.

Zmiana kierowcy podczas Najmu?

Jest to zabronione. Do kierowania Samochodem podczas Najmu uprawniona jest wyłącznie osoba będąca Klientem w rozumieniu Regulaminu.

Kontrola policyjna

W przypadku kontroli policyjnej dokumenty Samochodu (dowód ubezpieczenia oraz kopia dowodu rejestracyjnego) znajdziesz w schowku wewnątrz czerwonego etui przypiętego do kluczyka. Jeśli policja będzie oczekiwała oryginału dowodu rejestracyjnego przyjmij mandat i skontaktuj się z BOK. Zapłacimy go za Ciebie.

 

POZOSTAŁE PYTANIA

Czy można przewozić dzieci?

Naturalnie, jest to możliwe w prywatnym foteliku, który bez problemu zamontujesz w Samochodzie (system ISOFIX dostępny jest na tylnych skrajnych siedzeniach).

Czy można przewozić zwierzęta?

Przewóz zwierząt domowych jest dozwolony wyłącznie w przystosowanym do tego celu transporterze. Za ewentualne szkody i zabrudzenia wyrządzone przez zwierzaka odpowiada Klient.

Zostawiłem rzeczy osobiste

Postaraj się jak najszybciej wrócić do Samochodu, którym jechałeś. Jeśli jest dostępny – zarezerwuj go i wykorzystaj 2 darmowe minuty, aby zabrać swoje rzeczy. Jeżeli Samochód nie jest już dostępny, skontaktuj się z naszą Infolinią pod numerem telefonu (+48) 690 20 20 20. Spróbujemy pomóc.