NAJCZĘŚCIEJ ZADAWANE PYTANIA (FAQ)

Regulamin Panek CS

Instrukcja

 

REJESTRACJA i AKTYWACJA

 

 Czym różni się rejestracja od aktywacji?

Rejestracja to założenie konta w usłudze PANEK CarSharing na stronie www lub w aplikacji mobilnej systemu iOS lub Android
Aktywacja to proces uwierzytelniania Klienta polegający na weryfikacji podanych w procesie rejestracji danych z dokumentem tożsamości.

 Co zrobić, żeby skorzystać z CarSharingu?

Należy mieć zainstalowaną aplikację mobilną, zarejestrowane i aktywne konto Klienta (wykonana rejestracja i aktywacja).

W jaki sposób dokonać aktywacji konta?

Możesz to zrobić na 3 różne sposoby:

wideo weryfikacja przez WhatsApp– kontakt z naszym Przedstawicielem i okazanie dokumentów podczas rozmowy przez komunikator

-wizyta w oddziale – osobiste stawiennictwo w jednym z naszych punktów obsługi

-przelew weryfikacyjny – wykonanie tradycyjnego przelewu na kwotę 1 zł

W jaki sposób wnieść opłatę aktywacyjną?

kwota: 1 zł

nr rachunku: 17 1050 1025 1000 0024 3072 5305

w tytule przelewu wpisz:  imię, nazwisko oraz adresu e-mail (bez znaku@) podanego podczas rejestracji.

UWAGA: przelew wykonaj z osobistego rachunku bankowego, nie używaj funkcji „szybki przelew”. 

Kiedy będę mógł korzystać z usługi?

Natychmiast po aktywacji Twojego konta. O aktywacji zostaniesz powiadomiony mailowo.Czas aktywacji zależy od wybranej formy aktywowania konta. Korzystając z wideo weryfikacji oraz w przypadku wizyty w oddziale konto aktywne jest od razu.W przypadku wykonania przelewu tradycyjnego czas oczekiwania wynosi od 24h do 72h (weekend). Jest to uzależnione od czasu księgowania takiego przelewu.

Nie mogę się zalogować

Upewnij się, czy podajesz właściwy adres e-mail i hasło. Jeśli dalej nie możesz się zalogować użyj opcji „Zapomniałem hasła”.

KORZYSTANIE Z SAMOCHODU

Jak zarezerwować / wynająć samochód?

Zaraz po otwarciu aplikacji zobaczysz mapę ze wszystkimi dostępnymi samochodami (jeśli nie widzisz samochodów na mapie, Twoje konto jest nieaktywne lub zostało zablokowane z powodu problemów z płatnością)Wybierz samochód najbliżej siebie i wybierz go klikając palcem. Na dole ekranu pojawi się numer rejestracyjne samochodu oraz czerwony przycisk z komunikatem „Zarezerwuj ten pojazd”. Od tej chwili masz 15 minut na dojście i otwarcie go za pomocą komendy „otwórz” w aplikacji . Jeśli nie otworzysz samochodu, Twoja rezerwacja wygaśnie automatycznie po 15 minutach, a samochód będzie dostępny dla innych użytkowników.

UWAGA: robiąc rezerwację i nie korzystając z niej, lub przedłużając ją kilka razy blokujesz samochód i uniemożliwiasz korzystanie z niego innym osobom. Jeśli takie działania będą się powtarzać, możesz zostać upomniany przez Biuro Obsługi Klienta. Samochód z tego powodu może zostać też automatycznie zablokowany i przez chwilę przestanie być widoczny dla Ciebie w aplikacji.

Co to jest strefa PANEK?

Widoczny w aplikacji mobilnej telefonu obszar, w którym możesz rozpocząć i zakończyć wynajem. Samochód sam podpowie Ci, czy jesteś wewnątrz strefy PANEK, czy poza nią (dioda po lewej stronie na desce rozdzielczej, komunikaty głosowe).

Widzę samochód, ale nie mogę go wynająć…

Samochód ten jest najprawdopodobniej zarezerwowany przez innego Klienta lub jest wyłączony ze względów technicznych.

Jak otworzę i zamknę samochód?

Samochód otworzysz i zamkniesz za pomocą aplikacji w telefonie. Wybierzesz komendę „otwórz” na ekranie smartfona lub „zakończ wynajem”, jeśli chcesz zamknąć samochód.

UWAGA! Wyjątek stanowi korzystanie z opcji „STOP-OVER”, czyli postoju w trakcie najmu. Wtedy zamykasz i otwierasz samochód za pomocą kluczyka.

Co mam zrobić przed rozpoczęciem jazdy?

Zanim otworzysz samochód obejrzyj go dokładnie dookoła, a jeżeli zobaczysz uszkodzenia zgłoś je wypełniając raport uszkodzeń. Po otwarciu masz 2 bezpłatne minuty na obejrzenie samochodu w środku, ocenę stanu czystości samochodu w aplikacji i przygotowanie się do jazdy. Ustaw fotel kierowcy, lusterka, wysokość kierownicy, zapnij pas i włącz światła mijania (jeśli pogoda tego wymaga).

Jak uruchomić samochód?

1. Otwórz schowek i naciśnij otwartą kłódkę na kluczyku (nie wyjmując go)

2. Wciśnij i trzymaj prawą nogą hamulec

3. Naciśnij przycisk POWER przy kolumnie kierownicy . Zaświeci się kontrolka „READY” na desce rozdzielczej

4. Wciśnij hamulec i zmień bieg (D-jazda do przodu, R-jazda do tyłu)

Jak zakończyć wynajem?

Zaparkuj samochód zgodnie z przepisami, tak aby był dostępny dla następnego użytkownika. tj. samochód nie może zostać pozostawiony m.in:  na parkingu podziemnym, parkingu prywatnym itp.

Ustaw skrzynię biegów w pozycji „P” i naciśnij przycisk POWER bez wciskania pedału hamulca i wysiądź z auta (upewnij się, że wyłączyłeś światła).

Na aplikacji pojawi się się przycisk „Zakończ wynajem”, użyj go i poczekaj aż samochód się zamknie. Sprawdź dla pewności pociągając za klamkę.

Samochód nie uruchamia się

Upewnij się, że postąpiłeś zgodnie z instrukcją rozpoczęcia jazdy (duża naklejka  nad schowkiem). Jeśli od razu naciśniesz przycisk POWER (krok 3), nie wciskając wcześniej otwartej kłódki na kluczyku (krok 1), samochód nie uruchomi się. W takiej sytuacji wygaś deskę rozdzielczą naciskając POWER tyle razy, ile to będzie potrzebne i ponownie rozpocznij proces uruchamiania samochodu od kroku 1.

Czy mogę pojechać z Warszawy do innego miasta?

Możesz podróżować gdziekolwiek zechcesz na terenie Polski. Pamiętaj jednak, zakończenie najmu możliwe jest tylko w obrębie Strefy PANEK w mieście, z którego wziąłeś samochód.

SPECYFIKACJA SAMOCHODU

Jakie to auta?

W Warszawie posiadamy flotę 300 hybrydowych Toyota Yaris z automatyczną skrzynią biegów. Samochody wyposażone są w kamerę cofania, czujniki parkowania, system multimedialny Bluetooth z możliwością podłączenia telefonu. Toyota Yaris ma blisko 100km mocy. Może podróżować nią maksymalnie 5 osób, posiada system ISOFIX umożliwiający montaż fotelików dziecięcych.

Co to jest hybryda?

Napęd hybrydowy to połączenie tradycyjnego silnika spalinowego z elektrycznym. Samochód przy ruszaniu i jeździe z niską prędkością może być bezgłośny, nie emituje wtedy spalin, ponieważ porusza się na silniku elektrycznym. Sam dobiera tryb jazdy i w razie potrzeby włącza i wyłącza silnik elektryczny i spalinowy. Ładuje się podczas hamowania i dojeżdżania, kiedy nie operujesz gazem.

Automatyczna skrzynia biegów

Samochód posiada tylko gaz i hamulec, które obsługujesz wyłącznie prawą nogą (lewą nogę pozostaw z boku). Po zmianie biegu na D- jazda do przodu, samochód zacznie się toczyć. Tak samo jest w przypadku biegu R-do tyłu.

Gdzie znajdę kluczyki i dokumenty?

Kluczyk znajdziesz w schowku po stronie pasażera, będzie Ci on potrzebny tylko do odblokowania samochodu (patrz jak uruchomić samochód) lub gdy zdecydujesz się zrobić przerwę w podróży („STOP-OVER”). Dodatkowo każdy z samochodów posiada instrukcję oraz naklejki, które pomogą Ci odnaleźć wszystko co potrzebne do jazdy. Dokumenty znajdują się w czerwonym etui zamontowanym do kluczyków.

Co znajduję się na wyposażeniu samochodu?

Nasze samochody są bogato wyposażone – oprócz automatycznej skrzyni biegów posiadają m.in. 2-strefową automatyczną klimatyzację, 7 poduszek powietrznych, duży kolorowy wyświetlacz dotykowy, kamerę cofania, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, wielofunkcyjną kierownicę, zestaw multimedialny audio z 6 głośnikami, system Bluetooth, elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka, elektryczne szyby, system Isofix.

PARKOWANIE

Gdzie mogę zaparkować auto CarSharingowe?

Zawsze w miejscu dozwolonym. Jeśli chcesz zakończyć wynajem, zaparkuj w strefie PANEK, jeśli chcesz użyć funkcji STOP-OVER samochód możesz zaparkować w dowolnym, dozwolonym miejscu.

Czy muszę płacić za postój w miejskiej Strefie Płatnego Parkowania (SPP)?

Nie. Samochody PANEK CarSharing automatycznie opłacają swój postój w SPP, nawet jeśli używasz funkcji STOP-OVER

Gdzie mogę zaparkować przy zakończeniu najmu?

Zakończyć najem można w granicach Strefy PANEK, z wyłączeniem parkingów prywatnych i miejsc z ograniczonym dostępem (szlabany, parkingi podziemne, parkingi zamknięte itp.). Pamiętaj, żeby zaparkować zgodnie z przepisami ruchu drogowego. Ważne, żeby samochód po zakończeniu Twojego najmu był dostępny dla innych osób, które chcą z niego skorzystać.

Bezpłatnie zakończysz najem na parkingach specjalnych PANEK (więcej informacji poniżej oraz w Instrukcji).

Gdzie nie można zakończyć Najmu?

W miejscu, w którym istnieją jakiekolwiek ograniczenia w dostępie do samochodu, np. czasowe (parkingi zamykane na noc), finansowe (opłaty za wyjątkiem SPP i parkingów specjalnych) czy fizyczne (szlabany, bramy, etc.). Pamiętaj też, że nie wolno kończyć najmu w miejscu, w którym nie ma zasięgu sieci komórkowej – np. na parkingach podziemnych lub są to miejsca niezgodne z przepisami ruchu drogowego.

Czym różni się zakończenie najmu od postoju „STOP-OVER”?

„STOP-OVER” to przerwa w podróży w trakcie najmu. Skorzystaj z tej funkcji, jeśli chcesz, żeby samochód na Ciebie czekał. Funkcja uruchamia się w momencie, wyjęcia ze schowka kluczyka i zamknięcia kluczykiem samochodu. Za postój STOP-OVER zapłacisz 0,10zł za minutę. STOP-Over wyłaczy się automatycznie, kiedy otworzysz samochód kluczykiem.

UWAGA! Jeśli po zakończeniu postoju zakończysz wynajem bez ruszenia dalej samochodem, zostanie naliczona opłata 50gr/min postoju!

Co to są parkingi specjalne PANEK i jak z nich skorzystać?

Są to zaznaczone na mapie aplikacji parkingi wydzielone, z których możesz skorzystać na specjalnych zasadach. W tej chwili udostępniamy 4 parkingi specjalne: Lotnisko Okęcie (oznaczone miejsca PANEK na parkingu „Rent a Car Return” na parkingu wielopoziomowym P1, poziom 0, przyloty), Lotnisko Modlin (parking przed terminalem) oraz parking naziemny przy ul. 1 sierpnia 10. Parking przed sklepem IKEA w Jankach

Na wszystkich parkingach specjalnych zakończysz wynajem nie ponosząc kosztów parkingowych , ale w przypadku postoju „STOP-OVER” samodzielnie opłacasz parkowanie na zasadach ogólnych parkingu.Zasady wjazdu i wyjazdu na parkingi specjalne na lotniskach są następujące: Wjazd – przed szlabanem pobierz bilet parkingowy i kończąc najem zostaw go w Samochodzie. Wyjazd – do otwarcia szlabanu użyj biletu parkingowego znajdującego się w samochodzie.

 

TANKOWANIE

Kto tankuje samochody CarSharing?

Nie masz obowiązku tankowania samochodu, ale jeśli to zrobisz nagrodzimy Cię kwotą 10 zł do wykorzystania na kolejne jazdy (więcej w dziale PROMOCJE). Wybierając w aplikacji samochód znajdziesz tam też informację o aktualnym stanie paliwa. Jeśli poziom paliwa będzie zbyt niski do jazdy, samochód nie będzie widoczny na mapie aplikacji do czasu uzupełnienia stanu paliwa przez nasz serwis techniczny.

Gdzie zatankuję samochód?

Wyłącznie na stacjach paliw ORLEN i BLISKA. Samochód zatankujesz bezgotówkowo za pomocą karty znajdującej się w schowku samochodu.  Tankuj tylko Pb95 . PIN do Karty Paliwowej znajdziesz na jej odwrocie.

Jakie paliwo mam zatankować?

Tankuj tylko benzynę Pb95 i zawsze do pełna. O rodzaju paliwa przypomni Ci także naklejka na wlewie paliwa.

Jak otworzę wlew paliwa?

Po lewej stronie przy fotelu kierowcy znajduje się dźwignia, pociągnij ją, wlew otworzy się automatycznie.

PROMOCJE

Odwiedź dział promocje

Wszystkie aktualne promocje znajdują się w zakładce „promocje” na naszej stronie internetowej.

Tankujesz-zyskujesz

Promocja- 10 zł do wykorzystania na kolejne jazdy – otrzymasz go, gdy zatankujesz samochód Kartą Paliwową do pełna i nie mniej niż 50% baku (co najmniej 18 litrów paliwa Pb95). Zasilimy wtedy Twoje Konto w usłudze w ciągu 48h.

2 minuty dla Ciebie na start

Rozpoczynając najem dostajesz dwie minuty gratis na przygotowanie się do jazdy i sprawdzenie samochodu.

PŁATNOŚCI

Ile kosztuje korzystanie z PANEK CarSharing?

 0,65 zł za każdy rozpoczęty kilometr jazdy oraz 0,50 zł za każdą rozpoczętą minutę najmu. W trakcie najmu, podczas postoju pomiędzy przejazdami, naliczana jest opłata postojowa „STOP-OVER” – 0,10 zł za minutę.

Maksymalna czasowa opłata za 24 godziny korzystania z samochodu podczas jednego najmu nie przekroczy 120 zł. Należy przy tym jednak pamiętać, że dotyczy to tylko opłaty czasowej, opłata za kilometr będzie naliczana zgodnie z ilością przejechanych kilometrów. Stawka dobowa aktywuje się automatycznie po 4h jazdy.

Ile zapłacę za konkretną jazdę (najem)?

Po zakończeniu wynajmu otrzymasz od nas maila z pełną informacją – o sumie należności, czasie jazdy (w tym czasie „STOP-OVER”) i liczbie przejechanych kilometrów.

Jak i kiedy płacę za korzystanie z usługi?

Płatności realizowane są automatycznie za pomocą zarejestrowanej w systemie karty płatniczej.

Jakie środki płatnicze są akceptowane ?

Wszystkie katy płatnicze, debetowe lub kredytowe wydanej na Twoje nazwisko. Karta musi mieć włączoną opcją transakcji korespondencyjnych. Pamiętaj, że dane Twojej karty płatniczej możesz w każdej chwili zaktualizować logując się na konto w usłudze.

Czy mogę otrzymać fakturę za Najmy?

W tej chwili usługa jest dedykowana dla klientów indywidualnych.Wystawienie faktury na dane firmowe będzie możliwe wkrótce.

 

 SZKODY I ODPOWIEDZIALNOŚĆ

Co robić w razie wypadku?

W przypadku jakiegokolwiek zdarzenia drogowego upewnij się najpierw, że nikt nie ucierpiał i powiadom w razie konieczności odpowiednie służby. Następnie zabezpiecz miejsce zdarzenia i bezzwłocznie skontaktuj się z naszą całodobową Infolinią pod numerem (+48) 690 20 20 20 i postępuj zgodnie z udzielonymi instrukcjami.

Raport uszkodzeń samochodu

Dokładnie obejrzyj samochód przed rozpoczęciem każdego Najmu i zaznacz ewentualne uszkodzenia w aplikacji PANEK CarSharing w raporcie uszkodzeń.

Jakie działania podjąć w przypadku szkody?

Zabezpiecz miejsce zdarzenia trójkątem ostrzegawczym (znajdziesz go w bagażniku pod ruchomą podłogą), wezwij policję, spisz notatkę (druk szkody znajdziesz w bagażniku) i nr polisy samochodu, który był sprawcą zdarzenia.

Ubezpieczenie i odpowiedzialność

Każdy samochód w flocie PANEK CarSharing jest ubezpieczony. Informację o Twojej odpowiedzialności za szkodę znajdziesz w regulaminie.

Zmiana kierowcy podczas najmu?

Jest to zabronione. Do kierowania samochodem podczas najmu uprawniona jest wyłącznie osoba będąca Klientem w rozumieniu regulaminu.

Kontrola policyjna

W przypadku kontroli policyjnej dokumenty samochodu (dowód ubezpieczenia oraz kopia dowodu rejestracyjnego) znajdziesz w schowku wewnątrz czerwonego etui przypiętego do kluczyka. Jeśli policja będzie oczekiwała oryginału dowodu rejestracyjnego przyjmij mandat i skontaktuj się z BOK.

POZOSTAŁE PYTANIA

Czy można przewozić dzieci?

Tak  jest to możliwe w prywatnym foteliku, który bez problemu zamontujesz w samochodzie (system ISOFIX dostępny jest na tylnych skrajnych siedzeniach).

Czy można przewozić zwierzęta?

Tak, wyłącznie w przystosowanym do tego celu transporterze. Za ewentualne szkody i zabrudzenia wyrządzone przez zwierzaka odpowiada Klient.

Zostawiłem rzeczy osobiste

Postaraj się jak najszybciej wrócić do samochodu, którym jechałeś. Jeśli jest dostępny – zarezerwuj go i wykorzystaj 2 darmowe minuty, aby zabrać swoje rzeczy. Jeżeli samochód nie jest już dostępny, skontaktuj się z naszą Infolinią pod numerem telefonu (+48) 690 20 20 20.

 

Zapisz