Biuro Obsługi Klienta PANEK CarSharing

Infolinia:

Infolinia:

(+48) 690 20 20 20

Punkty obsługi:

Punkty obsługi:

Centrum LIM – Hotel Marriott
Al. Jerozolimskie 65/79, 00-697 Warszawa
Godziny otwarcia:
Pon.-Pt. 8:00-20:00
Sob.-Nd.10:00-18:00
Oddział Warszawa
ul. 1 sierpnia 10, 02-134 Warszawa
Godziny otwarcia:
Pon.-Pt. 8:00-20:00
Sob.-Nd.09:00-13:00
Oddział Warszawa Airport – Modlin,
ul. Generała Wiktora Thommee 1, 05-160 Warszawa
Godziny otwarcia:
Pon.-Nd. 9:00-21:00
Oddział Warszawa Airport – Okęcie,
ul. Żwirki i Wigury 1, 02-179 Warszawa
Godziny otwarcia:
Pon.-Pt. 7:00-22:00
Sob.-Nd.09:00-20:00

REJESTRACJA i AKTYWACJA

Co zrobić, żeby skorzystać z CarSharingu – rejestracja i aktywacja konta

Należy mieć zainstalowaną aplikację mobilną w smartfonie, zarejestrowane i aktywne konto Klienta (wykonana rejestracja i aktywacja).

[ W celu nieprzerwanego korzystania z usługi należy posiadać na koncie zarejestrowanej w usłudze PANEK CarSharing karty płatniczej środki pieniężne. Karta powinna mieć włączoną funkcję płatności korespondencyjnych. ] 

Czym różni się rejestracja od aktywacji?

Rejestracja to założenie konta w usłudze PANEK CarSharing na stronie www lub w aplikacji mobilnej systemu iOS lub Android
Aktywacja to proces uwierzytelnienia Klienta polegający na weryfikacji podanych w procesie rejestracji danych z dokumentem tożsamości lub danymi konta bankowego.

Jak aktywować konto?

Możesz to zrobić na 3 różne sposoby:

  • wideo weryfikacja przez WhatsApp- kontakt z naszym Doradcą i okazanie dokumentów podczas rozmowy przez komunikator.
  • wizyta w oddziale – osobiste stawiennictwo w jednym z naszych punktów obsługi.
  • przelew aktywacyjny – wykonanie tradycyjnego przelewu na kwotę 1 zł.

Kiedy będę mógł korzystać z usługi?

Natychmiast po aktywacji Twojego konta. O aktywacji zostaniesz powiadomiony mailowo.
Czas aktywacji zależy od wybranej formy aktywowania konta.

  • wideo weryfikacja (konto aktywne od razu)
  • wizyta w oddziale (konto aktywne od razu)
  • przelew aktywacyjny (czas oczekiwania wynosi od 24h do 72h w weekend. Jest to uzależnione od czasu księgowania takiego przelewu).

Nie mogę się zalogować w aplikacji mobilnej

Upewnij się, czy podajesz właściwy adres e-mail i hasło. Jeśli dalej nie możesz się zalogować użyj opcji „Zapomniałem hasła”.

KORZYSTANIE Z SAMOCHODU

Jak zarezerwować / wynająć samochód?

Zaraz po otwarciu aplikacji zobaczysz mapę wszystkich dostępnych samochodów (jeśli nie widzisz samochodów na mapie, Twoje konto jest nieaktywne lub zostało zablokowane z powodu problemów z płatnością).

Znajdź samochód na mapie, wybierz go klikając palcem. Na dole ekranu pojawi się numer rejestracyjny samochodu oraz czerwony przycisk z komunikatem „Zarezerwuj ten pojazd”. Od tej chwili masz 15 minut na dojście do samochodu i otwarcie go za pomocą komendy „Otwórz” w aplikacji. Jeśli nie otworzysz samochodu, Twoja rezerwacja wygaśnie automatycznie po 15 minutach, a samochód będzie dostępny dla innych użytkowników.

UWAGA: robiąc rezerwację i nie korzystając z niej, lub przedłużając ją kilka razy blokujesz samochód i uniemożliwiasz korzystanie z niego innym osobom. Jeśli takie działania będą się powtarzać, możesz zostać upomniany przez Biuro Obsługi Klienta. Samochód z tego powodu może zostać też automatycznie zablokowany i przez chwilę przestanie być widoczny dla Ciebie w aplikacji.

Co to jest strefa PANEK?

Widoczny w aplikacji mobilnej telefonu obszar, w którym możesz rozpocząć i zakończyć wynajem. Samochód sam podpowie Ci, czy jesteś wewnątrz strefy PANEK, czy poza nią(zielona i czerwona dioda po lewej stronie na desce rozdzielczej, komunikaty głosowe).

Widzę samochód, ale nie mogę go wynająć…

Samochód ten jest najprawdopodobniej zarezerwowany przez innego Klienta lub jest wyłączony ze względów technicznych.

Jak otworzę i zamknę samochód?

Samochód otworzysz i zamkniesz za pomocą aplikacji w telefonie. Wybierzesz komendę „Otwórz” na ekranie smartfona lub „Zakończ wynajem”, jeśli chcesz zamknąć samochód.

UWAGA! Wyjątek stanowi korzystanie z opcji „STOP-OVER”, czyli postoju w trakcie najmu. Wtedy zamykasz i otwierasz samochód za pomocą kluczyka.

Co mam zrobić przed rozpoczęciem jazdy?

Zanim otworzysz samochód obejrzyj go dokładnie dookoła, a jeżeli zobaczysz uszkodzenia zgłoś je wypełniając raport uszkodzeń, który pojawi się w aplikacji mobilnej tuż po wynajęciu samochodu.

Po otwarciu samochodu masz 3 bezpłatne minuty na obejrzenie samochodu w środku, ocenę stanu czystości w aplikacji i przygotowanie się do jazdy. Ustaw fotel kierowcy, lusterka, wysokość kierownicy, zapnij pas i włącz światła mijania (jeśli pogoda tego wymaga).

Jak uruchomić samochód?

1. Otwórz schowek i naciśnij otwartą kłódkę na kluczyku (nie wyjmując go).

2. Wciśnij i trzymaj prawą nogą hamulec.

3. Naciśnij przycisk POWER przy kolumnie kierownicy . Zaświeci się kontrolka „READY” na desce rozdzielczej.

4. Wciśnij hamulec i zmień bieg (D-jazda do przodu, R-jazda do tyłu).

Jak zakończyć wynajem?

Zaparkuj samochód zgodnie z przepisami, tak aby był dostępny dla następnego użytkownika.  Samochód nie może zostać pozostawiony m.in:  na parkingu podziemnym, na parkingu prywatnym itp.

Ustaw skrzynię biegów w pozycji „P” i naciśnij przycisk POWER bez wciskania pedału hamulca i wysiądź z auta (upewnij się, że wyłączyłeś światła).

Na aplikacji pojawi się się przycisk „Zakończ wynajem”, użyj go i poczekaj aż samochód się zamknie. Sprawdź dla pewności pociągając za klamkę.

Samochód nie uruchamia się

Upewnij się, że postąpiłeś zgodnie z instrukcją rozpoczęcia jazdy (duża naklejka  nad schowkiem).

Jeśli od razu naciśniesz przycisk POWER (krok 3), nie wciskając wcześniej otwartej kłódki na kluczyku (krok 1), samochód nie uruchomi się. W takiej sytuacji wygaś deskę rozdzielczą naciskając POWER tyle razy, ile to będzie potrzebne i ponownie rozpocznij proces uruchamiania samochodu od kroku 1.

Czy mogę pojechać z Warszawy do innego miasta?

Możesz podróżować gdziekolwiek zechcesz na terenie Polski. Pamiętaj jednak, zakończenie najmu możliwe jest tylko w obrębie Strefy PANEK w mieście, z którego wziąłeś samochód.

SPECYFIKACJA SAMOCHODU

Nasza flota

W Warszawie posiadamy flotę 300 hybrydowych samochodów marki Toyota Yaris z automatyczną skrzynią biegów. Samochody wyposażone są w kamerę cofania, czujniki parkowania, system multimedialny Bluetooth z możliwością podłączenia telefonu. Toyota Yaris ma blisko 100KM mocy. Może podróżować nią maksymalnie 5 osób, posiada system ISOFIX umożliwiający montaż fotelików dziecięcych.

Co to jest hybryda?

Napęd hybrydowy to połączenie tradycyjnego silnika spalinowego z elektrycznym. Samochód przy ruszaniu i jeździe z niską prędkością może być bezgłośny, nie emituje wtedy spalin, ponieważ porusza się na silniku elektrycznym. Sam dobiera tryb jazdy i w razie potrzeby włącza i wyłącza silnik elektryczny i spalinowy. Ładuje się podczas hamowania i dojeżdżania, kiedy nie operujesz gazem.

Automatyczna skrzynia biegów

Samochód posiada tylko gaz i hamulec, które obsługujesz wyłącznie prawą nogą (lewą nogę pozostaw z boku). Po zmianie biegu na D- jazda do przodu, samochód zacznie się toczyć. Tak samo jest w przypadku biegu R-do tyłu.

Gdzie znajdę kluczyki i dokumenty?

Kluczyk znajdziesz w schowku po stronie pasażera, będzie Ci on potrzebny tylko do odblokowania samochodu (patrz jak uruchomić samochód) lub gdy zdecydujesz się zrobić przerwę w podróży („STOP-OVER”). Dodatkowo każdy z samochodów posiada instrukcję oraz naklejki, które pomogą Ci odnaleźć wszystko co potrzebne do jazdy. Dokumenty znajdują się w czerwonym etui zamontowanym do kluczyków.

Co znajduję się na wyposażeniu samochodu?

Nasze samochody są bogato wyposażone – oprócz automatycznej skrzyni biegów posiadają m.in. 2-strefową automatyczną klimatyzację, 7 poduszek powietrznych, duży kolorowy wyświetlacz dotykowy, kamerę cofania, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, wielofunkcyjną kierownicę, zestaw multimedialny audio z 6 głośnikami, system Bluetooth, elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka, elektryczne szyby, system ISOFIX. Dla komfortu klienta samochody zostały wyposażone również w wielofunkcyjną ładowarkę oraz uchwyt na telefon.

PARKOWANIE

Gdzie mogę zaparkować auto CarSharingowe?

Zawsze w miejscu dozwolonym. Jeśli chcesz zakończyć wynajem, zaparkuj w strefie PANEK, jeśli chcesz użyć funkcji "STOP-OVER" samochód możesz zaparkować w dowolnym, dozwolonym miejscu.

Koszty parkowania w Strefie Płatnego Parkowania (SPP)?

Samochody PANEK CarSharing automatycznie opłacają swój postój w SPP, nawet jeśli używasz funkcji "STOP-OVER"

Gdzie mogę zakończyć najem?

Zakończyć najem można w granicach Strefy PANEK, z wyłączeniem parkingów prywatnych i miejsc z ograniczonym dostępem (szlabany, parkingi podziemne, parkingi zamknięte itp.). Pamiętaj, żeby zaparkować zgodnie z przepisami ruchu drogowego. Ważne, żeby samochód po zakończeniu Twojego najmu był dostępny dla innych osób, które chcą z niego skorzystać.

Bezpłatnie zakończysz najem także na parkingach specjalnych PANEK (więcej informacji poniżej oraz w Instrukcji).

Gdzie nie można zakończyć najmu?

W miejscu, w którym istnieją jakiekolwiek ograniczenia w dostępie do samochodu, np. czasowe (parkingi zamykane na noc), finansowe (opłaty za wyjątkiem SPP i parkingów specjalnych) czy fizyczne (szlabany, bramy, etc.).

Pamiętaj też, że nie wolno kończyć najmu w miejscu, w którym nie ma zasięgu sieci komórkowej – np. na parkingach podziemnych lub są to miejsca niezgodne z przepisami ruchu drogowego.

Czym różni się zakończenie najmu od postoju „STOP-OVER”?

„STOP-OVER” to przerwa w podróży w trakcie najmu. Skorzystaj z tej funkcji jeśli chcesz, żeby samochód na Ciebie czekał. Funkcja uruchamia się w momencie wyjęcia ze schowka kluczyka i zamknięcia kluczykiem samochodu. Za postój "STOP-OVER" zapłacisz 0,10zł za minutę. "STOP-OVER" wyłączy się automatycznie, kiedy otworzysz samochód kluczykiem.

UWAGA! Jeśli po zakończeniu postoju zakończysz wynajem bez ruszenia dalej samochodem, zostanie naliczona opłata 50gr/min postoju!

Co to są parkingi specjalne PANEK i jak z nich skorzystać?

Są to zaznaczone na mapie aplikacji parkingi wydzielone, z których możesz skorzystać na specjalnych zasadach. W tej chwili udostępniamy 4 parkingi specjalne: Lotnisko Okęcie (oznaczone miejsca PANEK na parkingu „Rent a Car Return” na parkingu wielopoziomowym P1, poziom 0, przyloty), Lotnisko Modlin (parking przed terminalem) oraz parking naziemny przy ul. 1 sierpnia 10.

Na wszystkich parkingach specjalnych zakończysz wynajem nie ponosząc kosztów parkingowych , ale w przypadku postoju „STOP-OVER” samodzielnie opłacasz parkowanie na zasadach ogólnych parkingu. Zasady wjazdu i wyjazdu na parkingi specjalne na lotniskach są następujące: Wjazd– przed szlabanem pobierz bilet parkingowy i kończąc najem zostaw go w Samochodzie. Wyjazd – do otwarcia szlabanu użyj biletu parkingowego znajdującego się w samochodzie.

TANKOWANIE

Tankowanie

Nie masz obowiązku tankowania samochodu, ale jeśli to zrobisz nagrodzimy Cię kwotą 10 zł do wykorzystania na kolejne jazdy(szczegóły w zakładce PROMOCJE). Wybierając w aplikacji samochód znajdziesz tam też informację o aktualnym stanie paliwa.

Jeśli poziom paliwa będzie zbyt niski do jazdy, samochód nie będzie widoczny na mapie aplikacji do czasu uzupełnienia stanu paliwa przez nasz serwis techniczny.

Gdzie zatankuję samochód?

Wyłącznie na stacjach paliw ORLEN i BLISKA. Samochód zatankujesz bezgotówkowo za pomocą karty znajdującej się w schowku samochodu.  Tankuj tylko Pb95. PIN do Karty Paliwowej znajdziesz na jej odwrocie.

Jakie paliwo mam zatankować?

Tankuj tylko benzynę Pb95 i zawsze do pełna. O rodzaju paliwa przypomni Ci także naklejka na wlewie paliwa.

Jak otworzę wlew paliwa?

Po lewej stronie przy fotelu kierowcy znajduje się dźwignia, pociągnij ją, wlew otworzy się automatycznie.

PROMOCJE

Odwiedź dział promocje

Wszystkie aktualne promocje znajdują się w zakładce PROMOCJE na naszej stronie internetowej.

PŁATNOŚCI

Ile kosztuje korzystanie z PANEK CarSharing?

0,65 zł za każdy rozpoczęty kilometr jazdy oraz 0,50 zł za każdą rozpoczętą minutę najmu. W trakcie najmu, podczas postoju pomiędzy przejazdami, naliczana jest opłata postojowa „STOP-OVER” – 0,10 zł za minutę.

Maksymalna czasowa opłata za 24 godziny korzystania z samochodu podczas jednego najmu nie przekroczy 120 zł. Należy przy tym jednak pamiętać, że dotyczy to tylko opłaty czasowej, opłata za kilometr będzie naliczana zgodnie z ilością przejechanych kilometrów. Stawka dobowa aktywuje się automatycznie po 4h jazdy.

Ile zapłacę za konkretną jazdę (najem)?

Po zakończeniu wynajmu otrzymasz od nas maila z pełną informacją – o sumie należności, czasie jazdy (w tym czasie „STOP-OVER”) i liczbie przejechanych kilometrów.

Jak i kiedy płacę za korzystanie z usługi?

Płatności realizowane są automatycznie za pomocą zarejestrowanej w systemie karty płatniczej.

Jakie środki płatnicze są akceptowane ?

Wszystkie katy płatnicze, debetowe lub kredytowe wydane na Twoje nazwisko. Karta musi mieć włączoną opcją transakcji korespondencyjnych. Pamiętaj, że dane Twojej karty płatniczej możesz w każdej chwili zaktualizować logując się na konto w usłudze.

Czy mogę otrzymać fakturę za najem?

Jeśli potrzebujesz faktury skontaktuj się z naszym Doradcą pod numerem 690 20 20 20.

Co to są płatności korespondencyjne na karcie płatniczej?

Jest to opcja umożliwiająca ściągnięcia należności z Twojej karty płatniczej bez użycia terminala płatniczego, na odległość.

SZKODY I ODPOWIEDZIALNOŚĆ

Co robić w razie wypadku?

W przypadku jakiegokolwiek zdarzenia drogowego upewnij się najpierw, że nikt nie ucierpiał i powiadom w razie konieczności odpowiednie służby. Następnie zabezpiecz miejsce zdarzenia i bezzwłocznie skontaktuj się z naszą całodobową Infolinią pod numerem (+48) 690 20 20 20 i postępuj zgodnie z udzielonymi instrukcjami.

Raport uszkodzeń samochodu

Dokładnie obejrzyj samochód przed rozpoczęciem każdego najmu i zaznacz ewentualne uszkodzenia w aplikacji PANEK CarSharing w raporcie uszkodzeń.

Ubezpieczenie i odpowiedzialność

Każdy samochód we flocie PANEK CarSharing jest ubezpieczony. Informację o Twojej odpowiedzialności za szkodę znajdziesz w regulaminie.

Zmiana kierowcy podczas najmu?

Jest to zabronione. Do kierowania samochodem podczas najmu uprawniona jest wyłącznie osoba będąca Klientem w rozumieniu regulaminu.

Kontrola policyjna

W przypadku kontroli policyjnej dokumenty samochodu (dowód ubezpieczenia oraz kopia dowodu rejestracyjnego) znajdziesz w schowku wewnątrz czerwonego etui przypiętego do kluczyka. Jeśli policja będzie oczekiwała oryginału dowodu rejestracyjnego przyjmij mandat i skontaktuj się z BOK.

POZOSTAŁE PYTANIA

Czy można przewozić dzieci?

Tak  jest to możliwe w prywatnym foteliku, który bez problemu zamontujesz w samochodzie (system ISOFIX dostępny jest na tylnych skrajnych siedzeniach).

Czy można przewozić zwierzęta?

Tak, wyłącznie w przystosowanym do tego celu transporterze. Za ewentualne szkody i zabrudzenia wyrządzone przez zwierzaka odpowiada Klient.

Zostawiłem rzeczy osobiste

Postaraj się jak najszybciej wrócić do samochodu, którym jechałeś. Jeśli jest dostępny – zarezerwuj go i wykorzystaj 3 darmowe minuty, aby zabrać swoje rzeczy.
Jeżeli samochód nie jest już dostępny, skontaktuj się z naszą Infolinią pod numerem telefonu (+48) 690 20 20 20.