Biuro Obsługi Klienta PANEK CarSharing

Infolinia:

Infolinia:

(+48) 690 20 20 20

E-mail:

E-mail:

bok@panekcs.pl

Punkty obsługi:

Punkty obsługi:

Centrum LIM – Hotel Marriott
Al. Jerozolimskie 65/79, 00-697 Warszawa
Godziny otwarcia:
Pon.-Pt. 9:00-17:00
Sob.-Nd.09:00-15:00
Oddział Warszawa Airport – Modlin,
ul. Generała Wiktora Thommee 1, 05-160 Warszawa
Godziny otwarcia:
Pon.-Nd. 9:00-21:00
Oddział Warszawa Airport – Okęcie,
ul. Żwirki i Wigury 1, 02-179 Warszawa
Godziny otwarcia:
Pon.-Pt. 7:00-22:00
Sob.-Nd.09:00-20:00

Aktualności

CarSharing, popularnie zwany samochodami na minuty, to coraz popularniejsza forma transportu w aglomeracjach oraz między miastami. Dzięki dużej dostępności samochodów, szybkiej rejestracji, łatwości korzystatnia i przystępnej cenie, CarSharing stał się doskonałym uzupełnieniem transportu publicznego i alternatywą dla posiadania prywatnego samochodu.

Dzięki temu, że z jednego samochodu korzystać może kilka osób dziennie, auta nie zajmują miejsc parkingowych, jak w przypadku pojazdów prywatnych, które ponad 90% czasu stoją bez użycia. Ponadto, usługa świadczona jest na samochodach hybrydowych i nieskoemisyjnych, które emitują zdecydowanie mniej zanieczyszczeń, w porównaniu do statystycznego samochodu prywatnego.

Po niedawnym zaingurowaniu usługi CarSharingu w Lublinie, firma PANEK CarSharing zgłosiła się z prośbą o udostępnienie miejsc parkingowych na terenie Portu Lotniczego Lublin.

-Mamy już za sobą negocjacje z Lotniskiem Okęcie i Modlin, żaden z portów nie zgodził się na bezpłatne korzystanie z parkingu, tym bardziej jest nam miło, że Zarząd Lublin Airport, taką zgodę wydał. Odbieramy to jako wkład w rozwój usługi, jest to ogromne wsparcie dla mieszkańców aglomeracji lubelskiej i oklicznych miejscowości. Wkrótce planujemy rozszerzenie naszej strefy wynajmu samochodów w Lublinie i okolicach, co spowoduje, że jeszce więcej osób dojedzie na lotnisko łatwo, szybko i tanio. - informuje Leszek Leśniak, Dyrektor Usługi Panek CarSharing

Udostępnienie miejsc na terenie Portu Lotniczego Lublin, spowoduje zdecydowane polepszenie komunikacji pomiędzy miastem Lublin, a lotniskiem. Dzięki zwolnieniu z opłat, dojazd na lotnisko będzie zdecydowanie tańszy, w porównaniu do Warszawy i Modlina, gdzie użytkownicy płacą 9 zł za pozostawienie i 9 zł za wynajem samochodu na terenie portów.

W celu skorzystania z parkingu na terenie Lublin Airport należy pobierać bilet z automatu przy wjeździe, samochód można zatrzymać w dowolnym miejscu. Wyjazd z parkingu odbywa się po uprzednim odebraniu nowego biletu z biura obsługi parkingu.

-Jesteśmy zadowoleni z dostępności tej nowej usługi dla naszych pasażerów. Realizowany przez naszego partnera projekt carsheringu wpisuje się w intermodalne założenia naszej infrastruktury, łączącej różne środki transportu, a dodatkowo uwzględnia niezwykle ważne aspekty środowiskowe. - dodaje prezes portu Lotniczego Lublin Krzysztof Wójtowicz

Dzięki wsparciu Lublin Airport oraz przy pomocy Urzędu Miasta Lublin, usługa CarSharingu może się rozwijać dynamicznie. PANEK CarSharing udostępnił Lublinianom 100 samochodów Toyota Yaris oraz mozliwość podróży i pozostawiania samochodów zarówno w strefie Warszawy, jak i Lublina. Dzięki temu, Użytkownicy Lublina zyskali dostęp do floty ponad 1 000 samochodów, które znajdują się w warszawskiej flocie PANEK CarSharing.

- Zrównoważony rozwój jest jednym z najważniejszych wyzwań współczesnego świata. Jesteśmy tego świadomi dlatego Lublin od lat rozbudowuje transport miejski ukierunkowany na elektromobilność oraz niskoemisyjność. Elektryczne autobusy, system rowerów miejskich a ostatnio carshering samochodów hybrydowych to działania potwierdzające naszą wysoką pozycję w Polsce w zrównoważonym rozwoju. Nasze miasto intensywnie się rozwija na co niewątpliwie miał również sukces Lublin Airport, który obsłużył już ponad 1,5 mln pasażerów. Dlatego bardzo mocno wspieraliśmy idee nawiązania współpracy pomiędzy Lublin Airport a firmą Panek aby podróżni mieli jeszcze łatwiejszy i ekonomiczniejszy dojazd z lotniska do centrum miasta. -dodał dr Mariusz Sagan, Dyrektor Wydziału Strategii i Przedsiębiorczości.

CarSharing to usługa nowa, która wymaga edukacji społecznej i wsparcia władz lokalnych. Dzięki sprzyjającym przepisom i korzystnym decyzjom, CarSharing ma szansę zastąpić wiele wysokoemisyjnych samochodów prywatnych, których import jest wciąż na zastraszająco wysokim poziomie.

Udostępnienie usługi, która jest wygodna i przystępna cenowo, spowoduje, że wiele osób zrezyguje z importu, czy posiadania samochodu prywatnego, co wydarzyło się już w wielu europejskich miastach.

Póki co Polska przoduje w czołówce państw, w których jakość powietrze pozostawia wiele do życzenia. CarSharing ma szansę spowodować, że jednym samochodem bedzie podrózować kilka, a nawet kilkanaście osób, co nie tylko zwiększy liczbę dostępnych miejsc postojowych, ale też spowoduje znaczenie zmniejszenie emisji spalin, w efekcie czego polepszy się komfort życia mieszkańców. Wraz z rozwojem infrastruktury, flota obecnych samochodów CarSharingowch będzie zastępowana samochodami elektycznymi, co przy odpowiednim rozwoju źródeł pozyskiwania energii elektrycznej, może doprowadzić do znacznej poprawy jakości powietrza w Polsce.

W celu skorzystania z parkingu należy wjechać na jego teren pobierając bilet, samochód można zatrzymać w dowolnym miejscu. Wyjazd z parkingu odbywa się po uprzednim odebraniu nowego biletu z biura obsługi parkingu

10.12 na ulicach Warszawy pojawią się smarty EQ w przebraniach reniferów. PANEK CarSharing świętuje w ten sposób wprowadzenie do swojej floty nowego, elektrycznego samochodu i inauguruje akcję edukacyjną, „zostań elektromobilistą”.

smart EQ ma przede wszystkim cieszyć, ale i przybliżyć mieszkańcom Warszawy obraz elektromobilności, o której tyle się ostatnio słyszy. Dzięki rozbudowaniu floty o samochody elektryczne, każdy będzie mógł sprawdzić, jak wygląda ich użytkowanie i co robić, aby energię zużywać z rozwagą.

Naszą intencją jest pokazać mieszkańcom Warszawy, jak korzysta się z samochodu elektrycznego i jak jeździć nim ekonomicznie. Będziemy przekonywać naszych Użytkowników, że operowanie gazem powinno być świadome i można to robić delikatnie. Pokażemy, jak dużo energii tracimy, kiedy używamy bez opamiętania ogrzewania i klimatyzacji, a zamiast wyłączyć, ściszamy radio. – komentuje Maciej Panek, Prezes PANEK S.A.

Samochody będą ładowane przez obsługę techniczną, ale będzie też możliwość naładowania ich samodzielnie w jednej z kilkudziesięciu dostępnych w Warszawie stacji. W każdym smarcie znajdzie się instrukcja korzystania z ładowarek oraz wykaz punktów, gdzie samochód będzie można zostawić. Za prąd zapłaci firma PANEK.

- Lubimy projekty ambitne, wybraliśmy samochody w wersji elektrycznej, mając pełną świadomość, że w Warszawie jest niewiele ładowarek. Ten projekt traktujemy jako miłe wyzwanie, będziemy obserwować, jak radzą sobie smarty EQ w naszej usłudze i zdobywać doświadczenie na przyszłość– dodaje Maciej Panek.

Firma PANEK zdecydowała się na dawanie bonusów osobom, które podłącza samochód do ładowarki, chce w ten sposób wytworzyć w użytkownikach nawyk korzystania ze stacji. Celem jest też spowodowanie, żeby kierowcy pomyśleli o tym, że po nich następna osoba może użytkować to samo auto, także warto jest zostawić je podładowane.  10 złotych otrzyma ten, kto podjedzie do ładowarki smartem EQ, który ma do wykorzystania do 30% baterii. Najwięcej, 20 zł będzie można dostać za podładowanie samochodu, który ma od 20% do 40% energii.  

Obsługa techniczna PANEK CarSharing będzie ponadto informować w ogólnodostępnej aplikacji PlugShare, że pojazd CarSharingowy rozpoczął ładowanie, dzięki temu, pozostali użytkownicy samochodów elektrycznych unikną nieprzyjemności spowodowanych zajętą ładowarką.

Ten kontrakt to pierwsza współpraca marki PANEK i Mercedes-Benz Polska przy tworzeniu CarSharingu. Operator wybrał smarta EQ celowo, jest to samochód, który poza faktem, że jest przyjemny w użytkowaniu, jest najlepszy w parkowaniu.

- Nasz firma produkuje smarty elektryczne już od 2008 roku. Aktualna generacja, smart EQ, to wygodny i lokalnie bezemisyjny miejski samochód, który wszędzie wjedzie i wszędzie zaparkuje. Jednocześnie auto dzięki mocy 82KM i bezstopniowej skrzyni biegów daje możliwość przeprowadzania dynamicznych manewrów. smart to także pierwszy model nowej, elektrycznej marki EQ, którą od 2019 roku sygnowane będą także elektryczne Mercedesy. Bardzo się cieszymy, że razem z firmą Panek będziemy mogli po raz pierwszy w Polsce testować w praktyce tak dużą flotę samochodów elektrycznych – komentuje Aleksander Rzepecki z Mercedes-Benz Polska.

Samochodami z elektrycznej floty PANEK CarSharing będzie można jeździć po buspasach. Ponadto, będzie można je zostawiać w dowolnym miejscu w strefie PANEK. Koszt wynajęcia smarta EQ to 0,70 zł za każdą minutę i 0,65 zł za kilometr jazdy. Aby skorzystać z samochodu, należy mieć prawo jazdy i kartę płatniczą oraz zarejestrować się za pomocą aplikacji PANEKcs, dostępnej w sklepach AppStore i Google Play.

 

Kolejne 100 samochodów w Warszawie, Panek CarSharing udostępnił nowy model samochodu na minuty.

Mieszkańcy mogą od dziś wynająć 1 ze 100 hybrydowych samochodów na minuty, które pojawiły się w Lublinie. Aby skorzystać z usługi należy posiadać prawo jazdy, telefon (smartfon) i kartę płatniczą. Samochodami można podróżować z Warszawy do Lublina i z Lublina do Warszawy, także w jedną stronę.

Hybrydy mają blisko 100 konne silniki i automatyczną skrzynię biegów. Wszystkie wyposażone są w zaawansowane systemy bezpieczeństwa, kontrolę pasa ruchu, tempomat, kamerę cofania, zestaw głośnomówiący z systemem bluetooth i ledowe światła z czujnikiem zmierzchu.

Lublin od lat rozbudowuje transport miejski ukierunkowany na elektromobilność oraz niskoemisyjność. Zrównoważony rozwój jest jednym z najważniejszych wyzwań współczesnego świata. Możliwość wypożyczenia hybrydowych samochodów na minuty to kolejne działania, po miejskim rowerze, czy elektrycznych autobusach, które potwierdzają naszą wysoką pozycję w Polsce. Wierzę, że z czasem na ulicach Lublina pojawią się także auta elektryczne, wymaga to jednak budowy sieci ładowarek i jeszcze większych zmian w świadomości mieszkańców. – mówi Krzysztof Żuk, Prezydent Miasta Lublin.

Samochody wynajmuje się na minuty, godziny i dni, za pomocą bezpłatnej aplikacji mobilnej PANEK CS dostępnej w sklepie AppStore (iOS) i PlaySore (Android). Wystarczy się zarejestrować, wybrać zlokalizowany na mapie aplikacji samochód i otworzyć go używając przycisku w telefonie. Na przygotowanie się do jazdy użytkownik ma 3 bezpłatne minuty, potem naliczana jest opłata w wysokości 0,50 zł za minutę i 0,65 zł za kilometr jazdy. Samochód można także wypożyczyć na doby w cenie 90 zł + koszt przejechanych kilometrów. Obowiązuje wtedy stawka 0,65 zł/km. Decydując się na transport do Warszawy samochód pozostawimy bez dodatkowych opłat.

Lublin to pierwsze po Warszawie miasto, gdzie udostępniliśmy nasze samochody i pierwsze miasto, gdzie władze lokalne wsparły tę inicjatywę. Dobrze rozwinięty CarSharing wpłynie na poprawę jakości powietrza i spowoduje, że ilość starych i używanych pojazdów, które emitują zbyt wysoki poziom dwutlenku węgla, zmniejszy się. Wzrośnie także ilość miejsc parkingowych i poprawi przepustowość ulic. Do Lublina przyjechaliśmy ze 100 Toyotami Yaris o napędzie hybrydowym, które stanowią kompromis pomiędzy silnikiem spalinowym, a elektrycznym. mówi Maciej Panek, Prezes PANEK S.A.

Wraz z nową usługą do dyspozycji mieszkańców jest całodobowa infolinia i mobilni serwisanci, którzy dbają o czystość i stan techniczny samochodów. 

 

 

Polonez, samochód- nadzieja polskiej motoryzacji, stworzony dla klasy średniej, najlepiej na eksport, zwłaszcza do USA. Miał być receptą na kryzys gospodarczy, promować polską markę za granicą-takie były założenia. Teraz, 40 lat po wyprodukowaniu pierwszego egzemplarza, Polonez wraca do łask i zasila najnowocześniejszą flotę samochodów na minuty w Warszawie. Firma PANEK CarSharing wskrzesiła wyjątkowego, oryginalnego Poloneza Caro 93’, będzie go można wypożyczyć za pomocą aplikacji mobilnej w telefonie.

Zaprojektowany na płycie podłogowej Fiata 125 p, bo tak było taniej, ale i dobrze, bo jak się Fiat sprzedawał dobrze, to dlaczego ma się nie sprzedawać dobrze i Polonez? I faktycznie, był na niego zbyt, eksportowano go do 40 krajów, jednak do USA nigdy nie dotarł. Polonez nie miał w tamtym czasie katalizatora, a fabryka nie była w stanie zagwarantować powtarzalności produkcji tego modelu. Miał jednak bardzo innowacyjny jak na tamte czasy design wnętrza, który na pewno zrobiłby furrorę „za wielką kałużą”.  Wnętrzem, a dokładniej deską rozdzielczą zajął się  Polak, inż. Wattson, jego projekt był ponoć największym rodzimym wkładem w pierwotną konstrukcję samochodu Polonez.

Polacy jednak nie przejęli się tym faktem i robili swoje. Polonez z założenia miał być przecież samochodem rozwojowym. Już na etapie podpisywania kontraktu z Fiatem zaznaczano, że produkowany na początku model to dopiero wstęp, wyjściowa, plany były ambitne. To była słuszna koncepcja, gdyż przez blisko 25 lat produkcji Polonez wciąż ewoluował. Mówi się, że był to pierwszy w historii FSO samochód, którego dokumentacja techniczna nie była zakończona w momencie przygotowywania produkcji.

Polonez cały czas poddawany był zmianom i testom. Pierwsze modele posiadały mało pasujące do wyglądu wnętrza kierownice od Fiata 132, ponieważ nowoczesne kolumny nie przeszły testów energochłonności i nie otrzymały homologacji.

Z czasem w Polonezie  wprowadzono też, uznaną na początku za niestosowną dla samochodów średniej klasy, dzieloną kanapę tylną, kolejno dodawano: elektryczny zapłon silnika, elektryczne szyby, aluminiowe felgi i szyberdach (tylko niektóre wersje). W roku 93’ w modelu Caro usprawniono wentylację, ulepszono wycieraczki i zamontowano mechanizm automatycznego właczania światła wewnątrz samochodu przy otwarciu drzwi. W połowie lat 90’ Polonez Caro był najchętniej kupowanym samochodem w Polsce.

Nikt jednak nie przewidział, że ktoś, w przyszłości będzie chciał otwierać Poloneza za pomocą telefonu i płacić jedynie za faktycznie przejechane minuty i kilometry.

9.10.2018 wejdą w życie zmiany dotyczące regulaminu usługi PANEK CarSharing. 

Zaktualizowaliśmy paragrafy dotyczące rezerwacji,  parkingów specjalnych i postoju w miejscach niedozwolonych.

 

Pełny tekst nowego regulaminu 

Tylko w Warszawie, CarSharingowymi samochodami podróżuje kilka tysięcy osób dziennie. Do tej pory niewielu z użytkowników systemu jeździło z dziećmi. Jest to spowodowane brakiem fotelików w samochodach. Ten problem może się wkrótce skończyć. Wprowadzamy właśnie pilotażowy program mający zbadać, jak dużo osób przewozi w samochodach dzieci.

W tym momencie podróż CarSharingem z dzieckiem wymaga posiadania własnego fotelika. Od dawna zastanawiamy się nad doposażeniem samochodów w fotele do bezpiecznego przewozu dzieci, jest to jednak niemożliwe. Musielibyśmy w każdym z 600 naszych aut umieścić co najmniej 3 foteliki, po jednym dla każdej grupy wzrostowej. Co by było, gdyby ktoś posiadał dwoje dzieci tego samego wzrostu, chciał CarSharingowym samochodem przewieźć 3 pasażerów lub zwierzę w kontenerze? Foteliki nie mieszczą się do bagażnika, a nawet jeśli spróbowalibyśmy je tam włożyć, sporym wyzwaniem byłoby uchronieniem ich przed kradzieżą.

W każdym znanym nam światowym CarSharingu, gdzie prawem wymagane są foteliki, istnieje niedogodność przewożenia w samochodach dzieci. W Polsce ten problem może zostać rozwiązany.

Jeszcze tylko przez miesiąc, do końca października,  przy zakupie vouchera na podróż CarSharingiem za kwotę 250 zł, dajemy specjalny pas do jazdy z dzieckiem za darmo (wartość pasa 99 zł).

Urządzenie, o którym mówimy pochodzi od polskiego producenta, jest dla dzieci z grupy 2 i 3, ważących od 15 do 36 kg (około 5-12 lat). Pas posiada certyfikaty bezpieczeństwa ECE oraz FMVSS, zgodnie z kodeksem drogowym (Roz.5, oddz.1, art.39, pkt.3) można go więc używać do przewożenia dzieci w pojazdach, nie narażając się na mandat.

Mamy świadomość, że część osób, która kupuje samochody robi to właśnie ze względu na dzieci. Kiedy CarSharingiem będzie można bez przeszkód przewozić dzieci, tak duży wydatek, jakim jest zakup auta na własność, może okazać się zbędny. Może się też okazać, że osoby, które dotychczas miały problem z dojazdem do przedszkola, szkoły, na zajęcia pozalekcyjne, poczują ulgę. 

Informacji na temat promocji i voucherów udziela Biuro Obsługi Klienta: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub 690 20 20 20

Już od dziś możesz korzystać z nowej strefy w Pruszkowie. 

Zarejestruj konto i znajdź samochód w aplikacji.