Nie znaleziono szukanego słowa... próbuj dalej :)

  • REGULAMIN

  • PROMOCJE

    Subskrypcja

    • Chcę zrezygnować z subskrypcji.

      Arrow icon

      Możesz zrezygnować z subskrypcji za pomocą aplikacji mobilnej.  Wejdź w zakładkę „Moje Konto”/ „Promocje” / ”Subskrypcje” i użyj funkcji anulowania.

      Anulowana subskrypcja wygaśnie w terminie wskazanym w aplikacji, a system nie pobierze płatności za jej przedłużenie.


      Pamiętaj, że subskrypcja również wygasa, gdy płatność za przedłużenie zostanie odrzucona lub Twoje konto będzie zablokowane na 24h przed upływem subskrypcji.

      UWAGA! Anulując subskrypcję rezygnujesz z braku odpowiedzialności za szkody i obniżonych cen.

    • Miałem subskrypcję studencką i utraciłem status studenta.

      Arrow icon

      Twoja subskrypcja zostanie przedłużona automatycznie o kolejny miesiąc w cenie subskrypcji standardowej.
      W celu ponownego wykupienia subskrypcji studenckiej załącz aktualną legitymację w aplikacji mobilnej, a po jej weryfikacji przez Biuro Obsługi Klienta, zrezygnuj z subskrypcji standardowej, aby nie uległa automatycznemu przedłużeniu na kolejny miesiąc. Po wygaśnięciu subskrypcji standardowej, wykup ponownie subskrypcją studencką w aplikacji mobilnej, aby nie stracić zniżek na przejazdy.

    • Moja płatność za przedłużenie subskrypcji została odrzucona.

      Arrow icon

      Upewnij się, czy masz wystarczającą ilość środków na karcie płatniczej i odblokowane transakcje korespondencyjne oraz internetowe/MOTO, a po upływie obecnej subskrypcji, wykup ją ponownie w aplikacji mobilnej, aby nie stracić zniżek na przejazdy. Jeśli nie otrzymaliśmy płatności, Twoja subskrypcja wygaśnie automatycznie po upływie opłaconego wcześniej okresu aktywności.

    • Moja subskrypcja nie przedłużyła się automatycznie.

      Arrow icon

      Nie mogliśmy pobrać płatności za przedłużenie subskrypcji na 24 godziny przed zakończeniem jej okresu lub Twoje konto było wtedy zablokowane. Odczekaj do końca okresu aktywnej subskrypcji i zakup ją ponownie w aplikacji mobilnej.

    • Jak wykupić subskrypcje?

      Arrow icon

      Otwórz aplikację mobilną i przejdź do „Promocja” w Menu . Upewnij się wcześniej, że masz dostępne środki na karcie płatniczej, odblokowane płatności korespondencyjne oraz internetowe/MOTO. Zakup subskrypcji studenckiej jest możliwy tylko po pomyślnej weryfikacji legitymacji studenckiej.

    • Jak uzyskać status studenta w aplikacji?

      Arrow icon

      Załącz zdjęcia obu stron swojej legitymacji studenckiej w zakładce „Moje Konto” / „Konto Studenckie” w aplikacji PANEK, a następnie poczekaj na weryfikację przez Biuro Obsługi Klienta. O rezultacie weryfikacji, powiadomimy Cię drogą mailową.

      Nie zapomnij wpisać właściwej daty ważności legitymacji studenckiej.

    • Czym różni się subskrypcja miesięczna od studenckiej?

      Arrow icon

      Ceną! Jeśli posiadasz aktualną legitymację studencką zapłacisz jedynie 49 zł. W ramach subskrypcji zwolnimy Cię z odpowiedzialności za szkody, za każdy kilometr zapłacisz o 0,30 zł mniej a za rezerwację i postój o 50% mniej. Warunki subskrypcji zwykłej i studenckiej poza ceną nie różnią się.

    • Czym jest subskrypcja?

      Arrow icon

      Kup subskrypcję i płać aż 0,30 zł mniej za każdy przejechany kilometr. Zwolnij się z odpowiedzialności za szkody i uzyskaj aż 50% zniżki na każdą minutę postoju i rezerwacji.

      Ceny obowiązujące w czasie trwania subskrypcji znajdziesz TUTAJ

    Przedpłata

    • Czy mogę otrzymać fakturę na firmę za zakup przedpłaty?

      Arrow icon

      Oczywiście! Wpisz dane swojej firmy przy rejestracji lub jeżeli jesteś już naszym Użytkownikiem edytuj profil w zakładce "MOJE KONTO".

      Jeżeli wykonałeś przejazd przed wprowadzeniem danych firmy, a chciałbyś uzyskać fakturę, skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta

    • Nie mogę kupić przedpłaty w aplikacji.

      Arrow icon

      Aplikacja nie zezwoli Ci na zakup więcej niż dwóch przedpłat. Wykorzystaj środki z jednej z nich, aby zakupić kolejną. Sprawdź czy masz wystarczającą ilość środków na koncie, odblokowane transakcje korespondencyjne oraz internetowe / MOTO.

    • Czym jest przedpłata?

      Arrow icon

      Przedpłata to doładowanie konta w usłudze, coś w rodzaju skarbonki. Konto doładujesz w aplikacji mobilnej w „Koszyku Korzyści”. Możesz to również zrobić podczas aktywnego wynajmu. Za zakup przedpłaty otrzymasz jedną fakturę i do czasu wyczerpania środków nie będziesz otrzymywać faktur za przejazdy. Dodatkowo, do wpłaconej kwoty dostaniesz ekstra bonus!

      Środki z przedpłaty możesz wykorzystać jedynie na wynajmy, nie możesz nimi zapłacić za produkty z „Koszyka korzyści”.

    Pakiety

    • Zakupiłem Pakiet po rozpoczęciu wynajmu samochodu

      Arrow icon

      Do czasu zakupienia pakietu aplikacja naliczy opłaty zgodnie z cennikiem standardowym. Ceny obowiązujące bez aktywnego pakietu znajdziesz TUTAJ

    • Mój Pakiet zakończył się w trakcie wynajmu

      Arrow icon

      Po zakończeniu pakietu, aplikacja zacznie naliczać opłaty zgodnie z cennikiem standardowym. W każdym momencie możesz ponownie kupić pakiet i obniżyć koszty przejazdu. Ceny obowiązujące bez aktywnego pakietu znajdziesz TUTAJ

    • Czym różni się przedłużenie od Upgradu Pakietu?

      Arrow icon

      Upgrade nie przedłuża czasu trwania pakietu, natomiast masz możliwość wynajęcia większej liczby modeli samochodów, płacąc tylko za kilometry.

    • Czym jest „Upgrade Pakietu”?

      Arrow icon

      Chciałbyś przesiąść się do wyższej klasy samochodu lub większego auta? Możesz w dowolnym momencie ulepszyć swój Pakiet w aplikacji mobilnej w Koszyku Korzyści lub po wybraniu samochodu z mapy. Dzięki temu zyskasz dostęp do większej ilości modeli samochodów w niższej cenie.

    • Jak kupić pakiet?

      Arrow icon

      Pakiet możesz zakupić w aplikacji mobilnej w kilku miejscach: w „Koszyku Korzyści”,  w trakcie trwania rezerwacji w głównym oknie, a nawet podczas aktywnego wynajmu, także na głównym ekranie.

      Uwaga! Upewnij się, że pakiet, który wybrałeś, obejmuje samochód, który wynajmujesz. W przeciwnym razie, aplikacja będzie naliczać opłaty za czas jazdy i postoju.

    • Czym są pakiety?

      Arrow icon

      W pakiecie nie płacisz za czas, możesz jeździć całą dobę albo nawet tydzień i dowolnie przesiadać się pomiędzy samochodami!

      Poza tym masz niższą opłatę za kilometr, tylko 0,60 zł.

      Pakiety dostępne są na różne klasy samochodów, nazwaliśmy je jak rozmiary ubrań: S, M, L bo są szyte na miarę. W trakcie trwania pakietu możesz dowolnie przesiadać się między samochodami, możesz wielokrotnie zaczynać wynajmy, kończyć je i korzystać z postoju przez cały czas trwania pakietu. 

      Więcej informacji o pakietach znajdziesz TUTAJ

      Uwaga!

      Nie obowiązuje już automatyczna stawka dobowa, czyli maksymalna opłata za czas korzystania z samochodu. Aktywacja następuje w momencie poprawnego wykupienia pakietu, nie w momencie wypożyczenia auta.

      Uwaga!

      „Przejazd z obniżoną stawką” nie obowiązuje w czasie trwania pakietu.

  • REJESTRACJA i AKTYWACJA

    • Nie otrzymałem e-maila z potwierdzeniem rejestracji

      Arrow icon

      Sprawdź czy wpisałeś właściwy adres e-mail oraz czy wiadomość nie trafiła do folderu "SPAM" na Twojej skrzynce. Jeśli nadal nie możesz potwierdzić rejestracji skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta.

    • Nie mogę się zalogować w aplikacji mobilnej

      Arrow icon

      Upewnij się, czy podajesz właściwy adres e-mail i hasło. Jeśli dalej nie możesz się zalogować użyj opcji „Zapomniałem hasła”.

    • Kiedy będę mógł korzystać z usługi?

      Arrow icon

      Natychmiast po aktywacji Twojego konta. Aktywacja będzie wykonana w ciągu 60 minut po wykonaniu wszystkich kroków opisanych w procesie rejestracji.  O aktywacji Twojego konta zostaniesz poinformowany mailowo.

    • Czym różni się rejestracja od aktywacji?

      Arrow icon

      Rejestracja to założenie konta w usłudze PANEK CarSharing na stronie www lub w aplikacji mobilnej systemu iOS lub Android.
      Aktywacja to proces uwierzytelnienia Klienta polegający na weryfikacji podanych w procesie rejestracji danych. 

    • Co zrobić aby skorzystać z PANEK CarSharing – Rejestracja i Aktywacja konta

      Arrow icon

      Należy:

      • Zainstalować aplikację mobilną w smartfonie dostępną do ściągnięcia w oficjalnych sklepach APP STORE i GOOGLE PLAY
      • Zarejestrować konto za pomocą aplikacji mobilnej lub strony WEB
      • Wprowadzić poprawnie swoje dane oraz dodać zdjęcie swojego prawa jazdy w aplikacji
      • Zapisać w aplikacji ważną kartę płatniczą lub kredytową z dodatnim saldem oraz aktywną opcją płatności cyklicznych i korespondencyjnych (niedozwolone jest korzystanie z karty płatniczej wystawionej na inną osobę niż klient)
      • Należy wprowadzić poprawne dane osobowe niezbędne w procesie rejestracji 

      We wszystkich tych czynnościach pomoże Ci aplikacja, która poprowadzi Cię krok po kroku przez każdy etap rejestracji. Po poprawnym przejściu procesu rejestracji nasz Dział Obsługi Klienta do 60 minut zweryfikuje poprawność podanych danych i uaktywni konto do korzystania z usługi.

       

  • KORZYSTANIE Z SAMOCHODU

    • Czy mogę pojechać z Warszawy do innego miasta?

      Arrow icon

      Możesz podróżować gdziekolwiek zechcesz na terenie Polski. Zakończenie najmu możliwe jest tylko w obrębie Strefy PANEK i na parkingach specjalnych. Możesz swobodnie wypożyczyć samochód w Warszawie i oddać go w innej strefie np. w Lublinie, Krakowie, Wrocławiu czy Trójmieście!

      UWAGA! Możesz napotkać małe wyspy w okolicy głównego obszaru strefy. Korzystając z usługi możesz dowolnie przemieszczać się miedzy tymi lokalizacjami.  

    • Samochód nie uruchamia się

      Arrow icon

      Upewnij się, że wypełniłeś raport uszkodzeń oraz stanu czystości samochodu w aplikacji.
      Samochód może nie uruchomić się jeśli zmienisz skrzynię pozycji biegów zanim wyświetli się kontrolka READY lub postępujesz niezgodnie z instrukcją naklejoną nad schowkiem w samochodzie.

    • Jak zakończyć wynajem?

      Arrow icon

      Zaparkuj samochód zgodnie z przepisami. Nie możesz zakończysz wynajmu w takich miejscach jak:

      • parking podziemny
      • prywatny
      • wielopoziomowy
      • miejsca z ograniczonym dostępem dla innych użytkowników (szlabany, parkingi zamknięte itp.)

        Ustaw skrzynię biegów w pozycji „P”, naciśnij przycisk POWER bez wciskania pedału hamulca
        i wysiądź z auta (upewnij się, że wyłączyłeś światła i zamknąłeś wszystkie okna).

      W aplikacji pojawi się przycisk „Zakończ wynajem”, użyj go będąc poza samochodem
      i poczekaj aż samochód się zamknie. 
      Sprawdź dla pewności pociągając za klamkę.

      Uwaga! Jeśli aplikacja wyświetla błąd i nie możesz zakończyć wynajmu, skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta.

      PAMIĘTAJ! Zakończyć wynajem można w granicach Strefy PANEK, miejskiej strefie płatnego parkowania i na parkingach specjalnych.

    • Jak uruchomić samochód?

      Arrow icon

      Niezależnie od samochodu, zanim spróbujesz go uruchomić upewnij się, że wypełniłeś raport uszkodzeń oraz ankietę stanu czystości samochodu w aplikacji mobilnej.

      TOYOTA YARIS - INSTRUKCJA

      1. Wciśnij i trzymaj prawą nogą hamulec.
      2. Naciśnij przycisk POWER przy kolumnie kierownicy. Zaświeci się kontrolka „READY” na desce rozdzielczej.
      3. Wciśnij hamulec i zmień bieg (D-jazda do przodu, R-jazda do tyłu).

      UWAGA! Samochód posiada silnik hybrydowy dlatego podczas ruszania z miejsca oraz podczas manewrów parkowania używasz silnika elektrycznego, którego nie słychać. 

      TOYOTA COROLLA AUTOMAT - INSTRUKCJA

      1. Wyjmij kluczyk ze schowka i włóż go do stacyjki
      2. Wciśnij prawą nogą hamulec
      3. Przekręć kluczyk
      4. Zmień pozycję automatycznej skrzyni biegów i zwolnij hamulec ręczny

      TOYOTA COROLLA MANUAL - INSTRUKCJA

      1. Wyjmij kluczyk ze schowka i włóż go do stacyjki
      2. Wciśnij sprzęgło do końca
      3. Przekręć kluczyk
      4. Wybierz odpowiedni bieg i zwolnij hamulec ręczny

      SMART ELECTRIC - INSTRUKCJA

      1. Wyjmij kluczyk z boxu między siedzeniami i włóż go do stacyjki
      2. Wciśnij prawą nogą hamulec
      3. Przekręć kluczyk aż pojawi się kontrolka READY
      4. Zmień pozycję automatycznej skrzyni biegów i zwolnij hamulec ręczny

      MERCEDES GLA - INSTRUKCJA

      1. Wciśnij prawą nogą hamulec
      2. Naciśnij przycisk START ENGINE przy kolumnie kierownicy
      3. Użyj manetki przy kierownicy i zmień bieg (D - jazda do przodu, R - jazda do tyłu).
      4. Zwolnij hamulec, wciśnij pedał gazu

      TOYOTA C-HR- INSTRUKCJA

      1. Wciśnij prawą nogą hamulec
      2. Naciśnij przycisk START ENGINE przy kolumnie kierownicy
      3. Użyj manetki przy kierownicy i zmień bieg (D - jazda do przodu, R - jazda do tyłu).
      4. Zwolnij hamulec, wciśnij pedał gazu


      SEAT ARONA

      1. Wciśnij prawą nogą hamulec
      2. Naciśnij przycisk START ENGINE przy kolumnie kierownicy
      3. Użyj manetki przy kierownicy i zmień bieg (D - jazda do przodu, R - jazda do tyłu).
      4. Zwolnij hamulec, wciśnij pedał gazu

      POLONEZ CARO MANUAL - INSTRUKCJA

      1. Wciśnij sprzęgło do końca
      2. Przekręć kluczyk
      3. Wybierz odpowiedni bieg i zwolnij hamulec ręczny

      FIAT 126P „MALUCH” MANUAL - INSTRUKCJA

      1. Podciągnij manetkę „ssania”, która znajduje się pomiędzy drążkiem skrzyni biegów, a hamulcem ręcznym
      2. Wciśnij sprzęgło do końca
      3. Przekręć kluczyk
      4. Odczekaj 1 minutę z uruchomionym silnikiem zanim ruszysz
      5. Opuść manetkę „ssania” i ruszaj w drogę


      FIAT 125 „DUŻY FIAT"” MANUAL - INSTRUKCJA

      1. Wciśnij sprzęgło do końca
      2. Pociągnij do siebie manetkę „ssania”, która znajduje się po lewej stronie od kokpitu poniżej kierownicy
      3. Przekręć kluczyk
      4. Odczekaj 1 minutę, aby silnik się rozgrzał, następnie wciśnij manetkę „ssania” do pozycji wyjściowej i możesz ruszać w drogę.


      SYRENA 105L MANUAL - INSTRUKCJA

      1, Podciągnij manetkę „ssania”, która znajduje się po lewej stronie od kolumny kierownicy
      2. Wciśnij sprzęgło do końca
      3. Naciśnij dwukrotnie przycisk „ENGINE START”. Przy pierwszym naciśnięciu, przytrzymaj go przez 2 sekundy (uruchomi się zapłon, a przycisk podświetli się na czerwono), następnie naciśnij przycisk drugi raz, aby uruchomić silnik.
      4. Odczekaj 1 minutę, aby silnik się rozgrzał, następne wciśnij manetkę ssania do pozycji wyjściowej i ruszaj w drogę

    • Co mam zrobić przed rozpoczęciem jazdy?

      Arrow icon

      Zanim otworzysz samochód zostaniesz poproszony o wypełnienie raportu uszkodzeń i stanu czystości wewnątrz i na zewnątrz. Rzetelne wykonanie raportu jest bardzo ważne dla Ciebie i innych użytkowników systemu, aby nie być odpowiedzialnym za uszkodzenia innych użytkowników.

      Po otwarciu samochodu masz 3 bezpłatne minuty na wykonanie powyższych czynności oraz przygotowanie się do jazdy. Dla bezpieczeństwa podróży ustaw fotel kierowcy, lusterka, wysokość kierownicy, zapnij pas i włącz światła mijania (jeśli pogoda tego wymaga).

    • Jak otworzę i zamknę samochód?

      Arrow icon

      Samochód otworzysz i zamkniesz za pomocą aplikacji mobilnej zainstalowanej na Twoim telefonie. Wybierz na ekranie smartfonu odpowiednią komendę „Rozpocznij wynajem” lub „Zakończ wynajem”.

      Jeśli będziesz chciał skorzystać z funkcji „POSTÓJ” (STOP-OVER), czyli przerwy w podróży w trakcie wynajmu, wtedy również zamykasz i otwierasz samochód za pomocą aplikacji mobilnej.

      UWAGA! Może się zdarzyć, że aplikacja z powodu słabego zasięgu GPS poinformuje Cię o tym, że nie możesz otworzyć samochodu ponieważ jesteś zbyt daleko mimo, że stoisz obok niego. W celu otwarcia samochodu w taki przypadku służy kod QR przyklejony na trójkątnej szybce drzwi kierowcy. Po poprawnym zeskanowaniu kodu samochód otworzy się będąc gotowym do użycia.
      Jeśli wykonałeś wszystko z instrukcją a samochód nadal się nie uruchamia skontaktuj się z Działem Obsługi Klienta. 

    • Widzę samochód, ale nie mogę go wynająć…

      Arrow icon

      Samochód ten jest najprawdopodobniej zarezerwowany lub użytkowany przez innego Klienta lub jest wyłączony ze względów technicznych.

    • Co to jest strefa PANEK?

      Arrow icon

      Widoczny w aplikacji mobilnej (zaznaczony jasnym kolorem) obszar, w którym możesz rozpocząć i zakończyć wynajem.

    • Jak zarezerwować / wynająć samochód?

      Arrow icon

      Zaraz po otwarciu aplikacji zobaczysz mapę wszystkich dostępnych samochodów. Upewnij się, że posiadasz dostęp do Internetu i usług lokalizacyjnych.

      Znajdź samochód na mapie, wybierz go klikając na jego ikonkę. Na ekranie pojawi się informacja o samochodzie wraz z możliwymi działaniami. Aby zarezerwować samochód kliknij przycisk "Zarezerwuj ten samochód". Od tej chwili masz 15 minut na dojście do samochodu i otwarcie go za pomocą komendy „Rozpocznij wynajem”. Jeśli nie otworzysz samochodu w tym czasie, Twoja rezerwacja wygaśnie automatycznie, a samochód będzie dostępny dla innych użytkowników. 

      UWAGA: w przypadku rozpoczęcia rezerwacji niezakończonej wynajmem za każdą kolejną rezerwację ponosisz opłatę jak za postój w okresie 24 godzin od dokonania nieskutecznej rezerwacji. Jeśli takie działania będą się powtarzać, możesz zostać upomniany przez Biuro Obsługi Klienta. Samochód z tego powodu może zostać też automatycznie zablokowany i przestanie być widoczny dla Ciebie w aplikacji.

  • SPECYFIKACJA SAMOCHODU

    • Co znajduję się na wyposażeniu samochodu?

      Arrow icon

      Nasze samochody są bogato wyposażone – oprócz automatycznej skrzyni biegów posiadają m.in. 2-strefową automatyczną klimatyzację, 7 poduszek powietrznych, duży kolorowy wyświetlacz dotykowy oraz kamerę cofania.
      Dodatkowo w samochodzie znajdziesz, wielofunkcyjną kierownicę, zestaw multimedialny audio z 6 głośnikami, system Bluetooth, elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka, elektryczne szyby i system ISOFIX. Dla komfortu klienta samochody zostały wyposażone również w wielofunkcyjną ładowarkę oraz uchwyt na telefon.

      Na wyposażeniu samochodu nie znajduje się koło zapasowe. W przypadku przebicia opony skontaktuj się z Infolinią, pomożemy!

    • Gdzie znajdę kluczyki i dokumenty?

      Arrow icon

      Większość naszych samochodów nie posiada kluczyka. Samochód uruchamiasz naciskając guzik POWER lub Start Engine
      Toyoty Corolle (spalinowe) i Smarty posiadają kluczyk, który znajdziesz w boxie w schowku lub między siedzeniami.
      Fiat 126p, Polonez i Fiat 125 posiadają wbudowany kluczyk w stacyjkę, którego nie wyciągamy.
      Każdy z samochodów posiada instrukcję obsługi oraz naklejki, które pomogą Ci odnaleźć wszystko co potrzebne do jazdy. W czytniku kart w schowku znajdziesz również kartę paliwową, którą możesz zatankować samochód i otrzymać bonus lub kabel ładujący, którym podłączysz SMARTa do ładowarki i także otrzymasz bonus na przyjazdy!

      UWAGA! W naszych klasykach nie ma kart flotowych a ich tankowaniem zajmuje się wyłącznie obsługa techniczna.

    • Automatyczna skrzynia biegów

      Arrow icon

      Samochód posiada tylko gaz i hamulec, które obsługujesz wyłącznie prawą nogą (lewa noga nie jest używana podczas jazdy). Po zmianie biegu na D- jazda do przodu, samochód zacznie się toczyć. Tak samo jest w przypadku biegu R-do tyłu. Pamiętaj, że proces postoju oraz zakończenia wynajmu możliwy jest wyłącznie przy pozostawieniu skrzyni w pozycji "P".

    • Co to jest hybryda?

      Arrow icon

      Napęd hybrydowy to połączenie tradycyjnego silnika spalinowego z elektrycznym. Samochód przy ruszaniu i jeździe z niską prędkością może być bezgłośny, nie emituje wtedy spalin, ponieważ porusza się na silniku elektrycznym. Sam dobiera tryb jazdy i w razie potrzeby włącza i wyłącza silnik elektryczny i spalinowy. Ładuje się podczas hamowania
      i dojeżdżania, kiedy nie operujesz gazem.

  • PARKOWANIE

    • Co to są parkingi specjalne PANEK i jak z nich skorzystać?

      Arrow icon

      Są to zaznaczone na mapie aplikacji parkingi wydzielone tylko dla naszych pojazdów, z których możesz skorzystać na specjalnych zasadach. Niektóre z nich wiążą się z dodatkową opłatą, informację na ten temat jak i wskazówki dojazdu znajdziesz w aplikacji po kliknięciu ikony "P" parkingu na mapie.

      W tej chwili udostępniamy następujące parkingi specjalne: 

      W Warszawie:

      • Lotnisko Okęcie (oznaczone miejsca PANEK CARSHARING). Kieruj się na odloty, parking P1, poziom 7. Przejedź pod hotelem Marriott i skręć w lewo na koniec parkingu. Ten parking znajduję się w strefie parkingów specjalnych płatnych. Rozpoczęcie lub zakończenie wynajmuj na terenie tej strefy wiąże się z opłatą dodatkową 9 zł
      • Lotnisko Modlin - (parking P3) .Ten parking znajduję się w strefie parkingów specjalnych płatnych. Rozpoczęcie lub zakończenie wynajmuj na terenie tej strefy wiąże się z opłatą dodatkową 9 zł
      • parking budynku EMPARK, ul. Domaniewska (Mordor)
      • Centrum Handlowe Blue City - od ulicy Opaczewskiej
      • Galeria Mokotów - nasze miejsca znajdziesz na najwyższym poziomie (6). Wjazd od ul. Rodziny Hiszpańskich
      • Biurowiec Aeropark Business Center (GTC) - ul. 17 stycznia 
      • Biurowiec YIT - ul. Domaniewska 46
      • Centrum Handlowe Atrium Targówek - wjazd od ulicy Głębockiej

      W Lublinie:

      • Lotnisko Świdnik - parking A i B
      • Lubelski Park Naukowo Technologiczny - ul. Dobrzańskiego 3
      • IKEA Lublin-miejsca znajdują się na terenie parkingu w strefie B01  

      W Krakowie 

      • Lotnisko Kraków  - parking płatny 9 zł za zakończenie i rozpoczęcie wynajmu

      W Trójmieście

      • Lotnisko im. Lecha Wałęsy - wjeżdżając na parking pobierz bilet i umieść go na desce rozdzielczej. Nie wyrzucaj i nie zabieraj biletu, jego utrata wiąże się z karą 100 zł! Opuszczając parking, weź bilet z pojazdu i udaj się do automatycznej kasy, aby go aktywować. Możliwość wyjazdu od momentu aktywacji trwa 15 minut. W tym czasie wróć do pojazdu i opuść parking


      W przypadku funkcji „POSTÓJ” na lotniskach samodzielnie opłacasz parkowanie na zasadach ogólnych parkingu.

    • Czym różni się zakończenie wynajmu od funkcji „POSTÓJ”?

      Arrow icon

      POSTÓJ” to przerwa w podróży w trakcie wynajmu. Skorzystaj z tej funkcji jeśli chcesz, żeby samochód na Ciebie czekał. Funkcja uruchamia się w momencie wybrania w aplikacji „POSTÓJ-Zablokuj drzwi". Za postój zapłacisz 0,20 zł za minutę czyli 12 zł za godzinę. "POSTÓJ" wyłączy się automatycznie, kiedy uruchomisz zapłon samochodu przyciskiem POWER. Wykonywanie postoju jest niedozwolone na parkingach z ograniczonym zasięgiem sieci GSM i GPS (np. parkingi podziemne)

      UWAGA! Jeśli w trakcie trwania funkcji "POSTÓJ" postanowisz zakończyć wynajem możesz tego dokonać zdalnie, nie podchodząc do samochodu.

    • Gdzie nie można zakończyć wynajmu?

      Arrow icon

      W miejscu, w którym istnieją jakiekolwiek ograniczenia w dostępie do samochodu, np. czasowe (parkingi zamykane na noc), finansowe (opłaty za wyjątkiem SPP i parkingów specjalnych) czy fizyczne (szlabany, bramy, etc.). Wynajmu nie zakończysz również poza Strefą PANEK, 

      Pamiętaj też, że nie wolno kończyć wynajmu i korzystać z funkcji „POSTÓJ” w miejscu, w którym nie ma zasięgu GSM– np. na parkingach podziemnych lub są to miejsca niezgodne z przepisami ruchu drogowego.

       

    • Gdzie mogę zakończyć wynajem?

      Arrow icon

      Zakończyć wynajem można w granicach Strefy PANEK, miejskiej strefie płatnego parkowania i na parkingach specjalnych,
      z wyłączeniem parkingów prywatnych i miejsc z ograniczonym dostępem 
      (szlabany, parkingi podziemne, parkingi zamknięte itp.). Pamiętaj, żeby zaparkować zgodnie z przepisami ruchu drogowego. Ważne, żeby samochód po zakończeniu Twojego wynajmu był dostępny dla innych osób, które chcą z niego skorzystać. 

    • Koszty parkowania w miejskiej Strefie Płatnego Parkowania (SPP)?

      Arrow icon

      Samochody PANEK CarSharing automatycznie opłacają swój postój w miejskiej Strefie Płatnego Parkowania w  (SPP) obszarze strefy PANEK, nawet jeśli używasz funkcji "POSTÓJ".

      UWAGA! W przypadku wyboru funkcji "POSTÓJ" w strefie płatnego parkowania, które nie znajduje się w obszarze strefy PANEK, opłacenie postoju leży po Twojej stronie

    • Gdzie mogę zaparkować samochód CarSharingowy?

      Arrow icon

      Parkuj zawsze w miejscu dozwolonym. Jeśli chcesz zakończyć wynajem, zaparkuj samochód w strefie PANEK lub na parkingu specjalnym, jeśli chcesz użyć funkcji "POSTÓJ" samochód możesz zaparkować w dowolnym, dozwolonym miejscu, które posiada zasięg GSM (bez niego nie będziesz w stanie korzystać z aplikacji).

  • TANKOWANIE

    • Jak otworzę wlew paliwa?

      Arrow icon

      Po lewej stronie przy fotelu kierowcy znajduje się dźwignia, pociągnij ją, wlew otworzy się automatycznie.

    • Jakie paliwo mam zatankować?

      Arrow icon

      Tankuj tylko benzynę Pb95 i zawsze do pełna. O rodzaju paliwa przypomni Ci także naklejka na wlewie paliwa.

    • Gdzie zatankuję samochód?

      Arrow icon

      Wyłącznie na stacjach paliw ORLEN i BLISKA honorujących kartę FLOTA. Samochód zatankujesz bezgotówkowo za pomocą karty znajdującej się w schowku samochodu. Tankuj tylko Pb95. PIN do karty paliwowej znajdziesz na jej odwrocie.

    • Tankowanie

      Arrow icon

      Nie masz obowiązku tankowania samochodu, ale jeśli to zrobisz nagrodzimy Cię kwotą 10 zł do wykorzystania na kolejne przejazdy (szczegóły w zakładce PROMOCJE). Wybierając w aplikacji samochód znajdziesz tam też informację o aktualnym stanie paliwa. Możesz wyświetlić na mapie wszystkie samochody do zatankowania! W tym celu przejdź do ustawień mapy, klikając w ikonę w prawym górnym rogu ekranu w aplikacji mobilnej.

      Jeśli poziom paliwa będzie zbyt niski do jazdy, samochód nie będzie widoczny na mapie aplikacji do czasu uzupełnienia stanu paliwa przez nasz serwis techniczny.

      UWAGA! Jeśli poziom paliwa będzie zbyt niski (5% lub niżej) samochód będzie nie widoczny do czasu zatankowania go przez naszą obsługę techniczną.

  • ŁADOWANIE

    • Odłączenie ładowarki

      Arrow icon

      Sprawdź czy na kablu podłączonym do samochodu znajduję się oznaczenie PANEK
      "GPS MONITORING/NUMER VIN". 

      Jeśli tak kabel należy umieścić w samochodzie po odłączeniu go od ładowarki.

      ŁADOWARKA Z WBUDOWANYM KABLEM
      1. Rozpocznij wynajem
      2. Wyciągnij z boxu między siedzeniami kartę z kluczykiem od samochodu
      3. Wciśnij przycisk otwartej kłódki na kluczyku (zwolnienie blokady kabla ładującego)
      4. Zakończ ładowanie na ekranie ładowarki
      5. Wyciągnij kabel z gniazdka samochodu i odwieś go w ładowarce

      ŁADOWARKA BEZ KABLA
      1. Rozpocznij wynajem
      2. Wyciągnij z boxu między siedzeniami kartę z kluczykiem od samochodu
      3. Wciśnij przycisk otwartej kłódki na kluczyku (zwolnienie blokady kabla ładującego)
      4. Wyciągnij kabel z ładowarki i samochodu i umieść go w bagażniku. Karta kabla musi się znaleźć w boxie między siedzeniami

      Instrukcję odłączenia ładowarki możesz znaleźć TUTAJ

       

    • Podłączanie ładowarki

      Arrow icon

      Wybierz ładowarkę z listy (znajdziesz ją na stronie w instrukcji ładowania

      ŁADOWARKA Z WBUDOWANYM KABLEM
      1. Wybierz kabel AC lub Typ2
      2. Podłącz kabel do samochodu
      3. Na ekranie ładowarki wybierz funkcję ładowania i standard AC lub Typ2
      4. Sprawdź czy nad wtyczką samochodu pali się dioda
      5. Sprawdź czy na desce rozdzielczej samochodu pokazuje się komunikat z czasem ładowania i wartościami "A" "kw"

      ŁADOWARKA BEZ KABLA
      1. Wyciągnij kabel z samochodu
      2. Wtyczkę 1 podłącz  do samochodu
      3. Wtyczkę 2 podłącz do ładowarki
      4. Sprawdź czy nad wtyczką samochodu pali się dioda
      5. Sprawdź czy na desce rozdzielczej samochodu pokazuje się komunikat z czasem ładowania i wartościami "A" "kw"
      6. Skontaktuj się z infolinią w celu zakończenia wynajmu i otrzymania BONUSU.

      Instrukcję podłączenia ładowarki możesz znaleźć TUTAJ

  • BONUSY

  • PŁATNOŚCI

    • Czy mogę otrzymać fakturę zbiorczą?

      Arrow icon

      Zamiast faktury zbiorczej, możesz otrzymać jedną fakturę wybierając przedpłatę.

      Faktura zostanie wystawiona na kwotę przedpłaty i do czasu wyczerpania środków nie będziesz otrzymywał faktur za przejazdy.

    • Dlaczego podczas podpięcia karty nie nastąpiło przekierowanie do banku?

      Arrow icon

      Po wprowadzeniu danych karty płatniczej nastąpi przekierowanie do sytemu bankowości w naszej aplikacji mobilnej lub poprzez otworzenie nowego okna przeglądarki, jeżeli korzystasz z naszej strony internetowej.
      Jeżeli przekierowanie nie nastąpiło, sprawdź, czy Twoja przeglądarka nie zablokowała wyskakującego okienka.
      Informacja na ten temat pokaże się w prawym górnym rogu przeglądarki.

    • Dlaczego moja karta płatnicza ma status "odrzucona"?

      Arrow icon

      Dodanie karty płatniczej w usłudze polega na wprowadzeniu jej danych przy pomocy aplikacji lub strony internetowej po zalogowaniu. Po przekierowaniu aplikacji do strony banku, należy potwierdzić opłatę aktywacyjną wpisaniem kodu 3DSecure, który otrzymujemy SMS'em lub w oknie przeglądarki. Jeżeli korzystasz z autoryzacji płatności poprzez aplikację mobilną banku lub innych form autoryzacji, postępuj zgodnie z instrukcjami Twojego banku.

      w celu ponownej próby autoryzacji karty, wprowadź jeszcze raz jej dane do aplikacji mobilnej. 

      Jeśli system nie przyjął karty, prosimy skontaktować się ze swoim bankiem w celu zweryfikowania limitów na płatności MOTO. 
      Karta może zostać odrzucona z następujących powodów:
      -płatności typu MOTO/eCommerce/subskrypcyjne są nieaktywne
      -bank odrzucił transakcję ze względu na ustawienia zabezpieczeń (np. karta nie obsługuje płatności cyklicznych lub nie posiada kodu CVV), 
      -blokada środków albo przekroczenie limitu na ilość lub kwotę transakcji
      -karta nie obsługuje płatności internetowych/MOTO
      - transakcja nie została potwierdzona wpisaniem kodu 3DSecure (w przeglądarce pole do wpisanie kodu wyświetla się w "wyskakującym oknie", jeśli wyskakujące okno nie pojawia się, należy odblokować tę opcję w przeglądarce lub dodać kartę korzystając z aplikacji mobilnej )

    • Co to są płatności korespondencyjne na karcie płatniczej?

      Arrow icon

      Jest to opcja umożliwiająca ściągnięcia należności z Twojej karty płatniczej na odległość bez użycia terminala płatniczego.

    • Czy mogę otrzymać fakturę za wynajem?

      Arrow icon

      Faktura za wynajem generowana jest automatycznie po zakończeniu każdego wynajmu i przesyłana na adres e-mail podany w procesie rejestracji.  

      Jeśli chciałbyś otrzymywać fakturę na firmę podczas rejestracji konta podaj dane do faktury firmowej. Masz również możliwość dopisania danych do faktury firmowej na swoim koncie indywidualnym.

    • Jakie środki płatnicze są akceptowane ?

      Arrow icon

      Wszystkie katy płatnicze, debetowe lub kredytowe wydane na Twoje nazwisko. Karta musi mieć włączoną opcją transakcji cyklicznych i korespondencyjnych. Pamiętaj, że dane Twojej karty płatniczej możesz w każdej chwili zaktualizować logując się na swoje konto w aplikacji mobilnej.

    • Jak i kiedy płacę za korzystanie z usługi?

      Arrow icon

      Płatności realizowane są automatycznie za pomocą zarejestrowanej w systemie karty płatniczej po zakończeniu wynajmu lub po 3 godzinach trwania wynajmu lub natychmiast po zakupie produktu z Koszyka Korzyści. Jeśli posiadasz ważne bonusy lub przedpłaty, płatności za przejazdy pobierzemy najpierw z nich.

      UWAGA! W przypadku nieudanej płatności kartą, Twoje konto zostanie zablokowane.

      UWAGA! Za produkty z Koszyka Korzyści możesz zapłacić jedynie kartą płatniczą.

    • Ile zapłacę za konkretną jazdę (wynajem)?

      Arrow icon

      Po zakończeniu wynajmu otrzymasz od nas maila z pełną informacją – o sumie należności, czasie jazdy (w tym czasie „POSTÓJ”) i liczbie przejechanych kilometrów.

      Płatności realizowane są automatycznie za pomocą zarejestrowanej w systemie karty płatniczej.

      Możesz jeździć jeszcze taniej wybierając subskrypcję lub pakiet

      UWAGA! W aplikacji możesz wycenić swoją podróż, dodatkowo wszystkie koszty zliczane są „na żywo” i wyświetlają się w aplikacji. Możesz również sprawdzić historię płatności na swoim koncie w aplikacji.

    • Ile kosztuje korzystanie z PANEK CarSharing?

      Arrow icon

      Aktualny cennik znajdziesz TUTAJ

  • SZKODY I ODPOWIEDZIALNOŚĆ

    • Kontrola policyjna

      Arrow icon

      W przypadku kontroli policyjnej, zgodnie ze zmianą ustawy, nie musisz już posiadać dowodu rejestracyjnego ani polisy ubezpieczeniowej. Nie zapomnij jednak zabrać ze sobą prawa jazdy. W przypadku kolizji skontaktuj się z Infolinią.

    • Zmiana kierowcy podczas wynajmu?

      Arrow icon

      Jest to zabronione. Do kierowania samochodem podczas najmu uprawniona jest wyłącznie osoba będąca Klientem w rozumieniu regulaminu.

    • Ubezpieczenie i odpowiedzialność

      Arrow icon

      Każdy samochód we flocie PANEK CarSharing jest ubezpieczony. Wybierając subskrypcję nie musisz odpowiadać za szkody powstałe w trakcie Twojego wynajmu. Informację o Twojej odpowiedzialności za szkodę znajdziesz w regulaminie (strona 4 pkt Uszkodzenia Samochodu i odpowiedzialność Klienta)

    • Raport uszkodzeń samochodu

      Arrow icon

      Raport uruchamia się każdorazowo po rozpoczęciu wynajmu. Dla własnego bezpieczeństwa dokładnie obejrzyj samochód przed rozpoczęciem każdego wynajmu i rzetelnie wypełnij raport w aplikacji. Na liście wyświetlanej w aplikacji, zobaczysz poprzednie zgłoszenia użytkowników, więc nie musisz zgłaszać ponownie uszkodzeń, które już znajdują się na tej liście!

      UWAGA! Jeśli uszkodzenia w zarezerwowanym samochodzie okażą się zbyt poważne, masz możliwość rezygnacji z wynajmu bez ponoszenia kosztów. Zgłoś uszkodzenia w aplikacji mobilnej, a następnie zrezygnuj z wynajmy, aby uniknąć opłat za nieskuteczną rezerwację w ciągu 24h.
      Będziemy wdzięczni za dodatkowe zgłoszenie takiego uszkodzenia do naszego Działu Obsługi Klienta, znacznie przyspieszy to naszą interwencję.

       

    • Co robić w razie wypadku?

      Arrow icon

      W przypadku jakiegokolwiek zdarzenia drogowego upewnij się najpierw, że nikt nie ucierpiał i powiadom w razie konieczności odpowiednie służby. Następnie zabezpiecz miejsce zdarzenia i bezzwłocznie skontaktuj się z naszą całodobową infolinią pod numerem (+48) 690 20 20 20 i postępuj zgodnie z udzielonymi instrukcjami.

  • POZOSTAŁE PYTANIA

    • Zostawiłem rzeczy osobiste

      Arrow icon

      Postaraj się jak najszybciej wrócić do samochodu, którym jechałeś. Jeśli jest dostępny – zarezerwuj go i wykorzystaj 3 darmowe minuty, aby zabrać swoje rzeczy.
      Jeżeli samochód nie jest już dostępny, skontaktuj się z naszą infolinią pod numerem telefonu (+48) 690 20 20 20.

    • Czy można przewozić zwierzęta?

      Arrow icon

      Tak, wyłącznie w przystosowanym do tego celu transporterze. Za ewentualne szkody i zabrudzenia wyrządzone przez zwierzaka odpowiada Klient.

    • Czy można przewozić dzieci?

      Arrow icon

      Tak. Jest to możliwe w prywatnym foteliku, który bez problemu zamontujesz w samochodzie (system ISOFIX dostępny jest na tylnych skrajnych siedzeniach).

  • Nie znaleziono szukanego słowa... próbuj dalej :)

Pobierz aplikację PANEK CarSharing

Zainstaluj aplikację i znajdź samochód w okolicy!