• KOSZYK KORZYŚCI

    Subskrypcja

    Chcę zrezygnować z subskrypcji.

    Arrow icon

    Możesz zrezygnować z subskrypcji za pomocą aplikacji mobilnej.  Wejdź w zakładkę „Moje Konto”/ „Koszyk Korzyści” / ”Subskrypcje” i użyj funkcji anulowania.

    Anulowana subskrypcja wygaśnie w terminie wskazanym w aplikacji, a system nie pobierze płatności za jej przedłużenie.


    Pamiętaj, że subskrypcja również wygasa, gdy płatność za przedłużenie zostanie odrzucona lub Twoje konto będzie zablokowane na 24h przed upływem subskrypcji.

    Miałem subskrypcję studencką i utraciłem status studenta.

    Arrow icon

    Twoja subskrypcja zostanie przedłużona automatycznie o kolejny miesiąc w cenie subskrypcji standardowej.
    W celu ponownego wykupienia subskrypcji studenckiej załącz aktualną legitymację w aplikacji mobilnej, a po jej weryfikacji przez Biuro Obsługi Klienta, zrezygnuj z subskrypcji standardowej, aby nie uległa automatycznemu przedłużeniu na kolejny miesiąc. Po wygaśnięciu subskrypcji standardowej, wykup ponownie subskrypcją studencką w aplikacji mobilnej, aby nie stracić zniżek na przejazdy.

    Moja płatność za przedłużenie subskrypcji została odrzucona.

    Arrow icon

    Upewnij się, czy masz wystarczającą ilość środków na karcie płatniczej i odblokowane transakcje korespondencyjne oraz internetowe/MOTO, a po upływie obecnej subskrypcji, wykup ją ponownie w aplikacji mobilnej, aby nie stracić zniżek na przejazdy. Jeśli nie otrzymaliśmy płatności, Twoja subskrypcja wygaśnie automatycznie po upływie opłaconego wcześniej okresu aktywności.

    Moja subskrypcja nie przedłużyła się automatycznie.

    Arrow icon

    Nie mogliśmy pobrać płatności za przedłużenie subskrypcji na 24 godziny przed zakończeniem jej okresu lub Twoje konto było wtedy zablokowane. Odczekaj do końca okresu aktywnej subskrypcji i zakup ją ponownie w aplikacji mobilnej.

    Jak wykupić subskrypcje?

    Arrow icon

    Otwórz aplikację mobilną i przejdź do „Koszyka Korzyści” w Menu . Upewnij się wcześniej, że masz dostępne środki na karcie płatniczej, odblokowane płatności korespondencyjne oraz internetowe/MOTO. Zakup subskrypcji studenckiej jest możliwe tylko po pomyślnej weryfikacji legitymacji studenckiej.

    Jak uzyskać status studenta w aplikacji?

    Arrow icon

    Załącz zdjęcia obu stron swojej legitymacji studenckiej w zakładce „Moje Konto” / „Konto Studenckie” w aplikacji PANEK, a następnie poczekaj na weryfikację przez Biuro Obsługi Klienta. O rezultacie weryfikacji, powiadomimy Cię drogą mailową.

    Czym różni się subskrypcja miesięczna od studenckiej?

    Arrow icon

    Ceną! Jeśli posiadasz aktualną legitymację studencką zapłacisz jedynie 49 zł. W ramach subskrypcji zwolnimy Cię z odpowiedzialności za szkody, za każdy kilometr zapłacisz o 0,30 zł mniej a za rezerwację i postój o 50% mniej. Warunki subskrypcji zwykłej i studenckiej poza ceną nie różnią się.

    Czym jest subskrypcja?

    Arrow icon

    Kup subskrypcję i płać aż 0,30 zł mniej za każdy przejechany kilometr. Zwolnij się z odpowiedzialności za szkody i uzyskaj aż 50% zniżki na każdą minutę postoju i rezerwacji.

    Przedpłata

    Czy mogę otrzymać fakturę na firmę za zakup przedpłaty?

    Arrow icon

    Oczywiście! Wpisz dane swojej firmy przy rejestracji lub jeżeli jesteś już naszym Użytkownikiem, zaloguj się na swoje konto wybierając na górze strony internetowej funkcję „Zaloguj”. W zakładce „Moje Konto” wprowadź dane do faktury.

    Jeżeli wykonałeś przejazd przed wprowadzeniem danych firmy, a chciałbyś uzyskać fakturę, skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta

    Nie mogę kupić przedpłaty w aplikacji.

    Arrow icon

    Aplikacja nie zezwoli Ci na zakup więcej niż dwóch przedpłat. Wykorzystaj środki z jednej z nich, aby zakupić kolejną. Sprawdź czy masz wystarczającą ilość środków na koncie, odblokowane transakcje korespondencyjne oraz internetowe/MOTO.

    Czym jest przedpłata?

    Arrow icon

    Przedpłata to doładowanie konta w usłudze, coś w rodzaju skarbonki. Konto doładujesz w aplikacji mobilnej w „Koszyku Korzyści”. Możesz to również zrobić podczas aktywnego wynajmu. Za zakup przedpłaty otrzymasz jedną fakturę i do czasu wyczerpania środków nie będziesz otrzymywać faktur za przejazdy. Dodatkowo, do wpłaconej kwoty dostaniesz ekstra bonus!

    Środki z przedpłaty możesz wykorzystać jedynie na wynajmy, nie możesz nimi zapłacić za produkty z „Koszyka Korzyści”.

    Pakiety

    Czy mogę otrzymać fakturę na firmę za zakup przedpłaty?

    Arrow icon

    Oczywiście! Wpisz dane swojej firmy przy rejestracji lub jeżeli jesteś już naszym Użytkownikiem, zaloguj się na swoje konto wybierając na górze strony internetowej funkcję „Zaloguj”. W zakładce „Moje Konto” wprowadź dane do faktury.

    Jeżeli wykonałeś przejazd przed wprowadzeniem danych firmy, a chciałbyś uzyskać fakturę, skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta

    Nie mogę kupić przedpłaty w aplikacji.

    Arrow icon

    Aplikacja nie zezwoli Ci na zakup więcej niż dwóch przedpłat. Wykorzystaj środki z jednej z nich, aby zakupić kolejną. Sprawdź czy masz wystarczającą ilość środków na koncie, odblokowane transakcje korespondencyjne oraz internetowe/MOTO.

    Czym jest przedpłata?

    Arrow icon

    Przedpłata to doładowanie konta w usłudze, coś w rodzaju skarbonki. Konto doładujesz w aplikacji mobilnej w „Koszyku Korzyści”. Możesz to również zrobić podczas aktywnego wynajmu. Za zakup przedpłaty otrzymasz jedną fakturę i do czasu wyczerpania środków nie będziesz otrzymywać faktur za przejazdy. Dodatkowo, do wpłaconej kwoty dostaniesz ekstra bonus!

    Środki z przedpłaty możesz wykorzystać jedynie na wynajmy, nie możesz nimi zapłacić za produkty z „Koszyka Korzyści”.

  • REJESTRACJA i AKTYWACJA

    Nie otrzymałem e-maila z potwierdzeniem rejestracji

    Arrow icon

    Natychmiast po aktywacji Twojego konta. Aktywacja będzie wykonana w ciągu 60 minut po wykonaniu wszystkich kroków opisanych w procesie rejestracji. O aktywacji Twojego konta zostaniesz poinformowany mailowo.

    Nie mogę się zalogować w aplikacji mobilnej

    Arrow icon

    Upewnij się, czy podajesz właściwy adres e-mail i hasło. Jeśli dalej nie możesz się zalogować użyj opcji „Zapomniałem hasła”.

    Kiedy będę mógł korzystać z usługi?

    Arrow icon

    Natychmiast po aktywacji Twojego konta. Aktywacja będzie wykonana w ciągu 60 minut po wykonaniu wszystkich kroków opisanych w procesie rejestracji.  O aktywacji Twojego konta zostaniesz poinformowany mailowo.

    Czym różni się rejestracja od aktywacji?

    Arrow icon

    Rejestracja to założenie konta w usłudze PANEK CarSharing na stronie www lub w aplikacji mobilnej systemu iOS lub Android.
    Aktywacja to proces uwierzytelnienia Klienta polegający na weryfikacji podanych w procesie rejestracji danych. 

    Co zrobić aby skorzystać z PANEK CarSharing – Rejestracja i Aktywacja konta

    Arrow icon

    Należy:

    • Zainstalować aplikację mobilną w smartfonie dostępną do ściągnięcia w oficjalnych sklepach APP STORE i GOOGLE PLAY
    • Zarejestrować konto za pomocą aplikacji mobilnej lub strony WEB
    • Wprowadzić poprawnie swoje dane oraz dodać zdjęcie swojego prawa jazdy w aplikacji
    • Zapisać w aplikacji ważną kartę płatniczą lub kredytową z dodatnim saldem oraz aktywną opcją płatności cyklicznych i korespondencyjnych
    • Należy wprowadzić poprawne dane osobowe niezbędne w procesie rejestracji 

    We wszystkich tych czynnościach pomoże Ci aplikacja, która poprowadzi Cię krok po kroku przez każdy etap rejestracji. Po poprawnym przejściu procesu rejestracji nasz Dział Obsługi Klienta do 60 minut zweryfikuje poprawność podanych danych i uaktywni konto do korzystania z usługi.

     

  • KORZYSTANIE Z SAMOCHODU

    Czy mogę pojechać z Warszawy do innego miasta?

    Arrow icon

    Możesz podróżować gdziekolwiek zechcesz na terenie Polski. Zakończenie najmu możliwe jest tylko w obrębie Strefy PANEK i na parkingach specjalnych. Możesz swobodnie wypożyczyć samochód w Warszawie i oddać go w innej strefie np. w Lublinie!

    UWAGA! Możesz napotkać małe wyspy w okolicy głównego obszaru strefy. Korzystając z usługi możesz dowolnie przemieszczać się miedzy tymi lokalizacjami.  

    Samochód nie uruchamia się

    Arrow icon

    Upewnij się, że wypełniłeś raport uszkodzeń oraz stanu czystości samochodu w aplikacji.
    Samochód może nie uruchomić się jeśli zmienisz skrzynię pozycji biegów zanim wyświetli się kontrolka READY lub postępujesz niezgodnie z instrukcją naklejoną nad schowkiem w samochodzie.

    Jak zakończyć wynajem?

    Arrow icon

    Zaparkuj samochód zgodnie z przepisami. Nie możesz zakończysz wynajmu w takich miejscach jak:

    • parking podziemny
    • prywatny
    • wielopoziomowy
    • miejsca z ograniczonym dostępem dla innych użytkowników (szlabany, parkingi zamknięte itp.)

      Ustaw skrzynię biegów w pozycji „P”, naciśnij przycisk POWER bez wciskania pedału hamulca
      i wysiądź z auta (upewnij się, że wyłączyłeś światła i zamknąłeś wszystkie okna).

    W aplikacji pojawi się przycisk „Zakończ wynajem”, użyj go będąc poza samochodem
    i poczekaj aż samochód się zamknie. 
    Sprawdź dla pewności pociągając za klamkę.

    Jak uruchomić samochód?

    Arrow icon

    Niezależnie od samochodu, najpierw upewnij się, że wypełniłeś raport uszkodzeń oraz ankietę stanu czystości samochodu w aplikacji mobilnej, zanim spróbujesz go uruchomić.

    TOYOTA YARIS

    1. Wciśnij i trzymaj prawą nogą hamulec.
    2. Naciśnij przycisk POWER przy kolumnie kierownicy. Zaświeci się kontrolka „READY” na desce rozdzielczej.
    3. Wciśnij hamulec i zmień bieg (D-jazda do przodu, R-jazda do tyłu).

    UWAGA! Samochód posiada silnik hybrydowy dlatego podczas ruszania z miejsca oraz podczas manewrów parkowania używasz silnika elektrycznego, którego nie słychać. 

    TOYOTA COROLLA AUTOMAT

    1. Wyjmij kluczyk ze schowka i włóż go do stacyjki
    2. Wciśnij prawą nogą hamulec
    3. Przekręć kluczyk
    4. Zmień pozycję automatycznej skrzyni biegów i zwolnij hamulec ręczny

    TOYOTA COROLLA MANUAL

    1. Wyjmij kluczyk ze schowka i włóż go do stacyjki
    2. Wciśnij sprzęgło do końca
    3. Przekręć kluczyk
    4. Wybierz odpowiedni bieg i zwolnij hamulec ręczny

    SMART ELECTRIC

    1. Wyjmij kluczyk z boxu między siedzeniami i włóż go do stacyjki
    2. Wciśnij prawą nogą hamulec
    3. Przekręć kluczyk aż pojawi się kontrolka READY
    4. Zmień pozycję automatycznej skrzyni biegów i zwolnij hamulec ręczny

    POLONEZ CARO MANUAL

    1. Wciśnij sprzęgło do końca
    2. Przekręć kluczyk
    3. Wybierz odpowiedni bieg i zwolnij hamulec ręczny

     

    FIAT 126P „MALUCH” MANUAl

    1. Podciągnij manetkę „ssania”, która znajduje się pomiędzy drążkiem skrzyni biegów, a hamulcem ręcznym
    2. Wciśnij sprzęgło do końc
    3. Przekręć kluczyk
    4. Odczekaj 1 minutę z uruchomionym silnikiem zanim ruszys
    5. Opuść manetkę „ssania” i ruszaj w drogę

     

    Co mam zrobić przed rozpoczęciem jazdy?

    Arrow icon

    Zanim otworzysz samochód zostaniesz poproszony o wypełnienie raportu uszkodzeń i stanu czystości wewnątrz i na zewnątrz. Rzetelne wykonanie raportu jest bardzo ważne dla Ciebie i innych użytkowników systemu, aby nie być odpowiedzialnym za uszkodzenia innych użytkowników.

    Po otwarciu samochodu masz 3 bezpłatne minuty na wykonanie powyższych czynności oraz przygotowanie się do jazdy. Dla bezpieczeństwa podróży ustaw fotel kierowcy, lusterka, wysokość kierownicy, zapnij pas i włącz światła mijania (jeśli pogoda tego wymaga).

    Jak otworzę i zamknę samochód?

    Arrow icon

    Samochód otworzysz i zamkniesz za pomocą aplikacji mobilnej zainstalowanej na Twoim telefonie. Wybierz na ekranie smartfonu odpowiednią komendę „Rozpocznij wynajem” lub „Zakończ wynajem”.

    Jeśli będziesz chciał skorzystać z funkcji „POSTÓJ” (STOP-OVER), czyli przerwy w podróży w trakcie wynajmu, wtedy również zamykasz i otwierasz samochód za pomocą aplikacji mobilnej.

    UWAGA! Może się zdarzyć, że aplikacja z powodu słabego zasięgu GPS poinformuje Cię o tym, że nie możesz otworzyć samochodu ponieważ jesteś zbyt daleko mimo, że stoisz obok niego. W celu otwarcia samochodu w taki przypadku służy kod QR przyklejony na trójkątnej szybce drzwi kierowcy. Po poprawnym zeskanowaniu kodu samochód otworzy się będąc gotowym do użycia.
    Jeśli wykonałeś wszystko z instrukcją a samochód nadal się nie uruchamia skontaktuj się z Działem Obsługi Klienta. 

    Widzę samochód, ale nie mogę go wynająć…

    Arrow icon

    Samochód ten jest najprawdopodobniej zarezerwowany lub użytkowany przez innego Klienta lub jest wyłączony ze względów technicznych.

    Co to jest strefa PANEK?

    Arrow icon

    Widoczny w aplikacji mobilnej (zaznaczony na niebiesko) obszar, w którym możesz rozpocząć i zakończyć wynajem.

    Jak zarezerwować / wynająć samochód?

    Arrow icon

    Zaraz po otwarciu aplikacji zobaczysz mapę wszystkich dostępnych samochodów. Upewnij się, że posiadasz dostęp do Internetu i usług lokalizacyjnych.

    Znajdź samochód na mapie, wybierz go klikając na jego ikonkę. Na ekranie pojawi się informacja o samochodzie wraz z możliwymi działaniami. Aby zarezerwować samochód kliknij przycisk "Zarezerwuj ten samochód". Od tej chwili masz 15 minut na dojście do samochodu i otwarcie go za pomocą komendy „Rozpocznij wynajem”. Jeśli nie otworzysz samochodu w tym czasie, Twoja rezerwacja wygaśnie automatycznie, a samochód będzie dostępny dla innych użytkowników. 

    UWAGA: robiąc rezerwację i nie korzystając z niej, lub przedłużając ją kilka razy blokujesz samochód i uniemożliwiasz korzystanie z niego innym osobom. Jeśli takie działania będą się powtarzać, możesz zostać upomniany przez Biuro Obsługi Klienta. Samochód z tego powodu może zostać też automatycznie zablokowany i przestanie być widoczny dla Ciebie w aplikacji.

  • SPECYFIKACJA SAMOCHODU

    Co znajduję się na wyposażeniu samochodu?

    Arrow icon

    Nasze samochody są bogato wyposażone – oprócz automatycznej skrzyni biegów posiadają m.in. 2-strefową automatyczną klimatyzację, 7 poduszek powietrznych, duży kolorowy wyświetlacz dotykowy oraz kamerę cofania.
    Dodatkowo w samochodzie znajdziesz, wielofunkcyjną kierownicę, zestaw multimedialny audio z 6 głośnikami, system Bluetooth, elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka, elektryczne szyby i system ISOFIX. Dla komfortu klienta samochody zostały wyposażone również w wielofunkcyjną ładowarkę oraz uchwyt na telefon.

    Na wyposażeniu samochodu nie znajduje się koło zapasowe. W przypadku przebicia opony skontaktuj się z Infolinią, pomożemy!

    Gdzie znajdę kluczyki i dokumenty?

    Arrow icon

    Toyoty Yaris w nowej usłudze pozbawione są kluczyka. Samochód uruchamiasz wyłącznie po przyciśnięciu guzika POWER.
    Toyoty Corolle i Smarty posiadają kluczyk, który znajdziesz w boxie w schowku lub między siedzeniami.
    Fiat 126p i Polonez posiadają wbudowany kluczyk w stacyjkę, którego nie wyciągamy.
    Każdy z samochodów posiada instrukcję obsługi oraz naklejki, które pomogą Ci odnaleźć wszystko co potrzebne do jazdy. W czytniku kart w schowku znajdziesz również kartę paliwową, którą możesz zatankować samochód i otrzymać bonus lub kabel ładujący, którym podłączysz SMARTa do ładowarki i także otrzymasz bonus na przyjazdy!

    Automatyczna skrzynia biegów

    Arrow icon

    Samochód posiada tylko gaz i hamulec, które obsługujesz wyłącznie prawą nogą (lewa noga nie jest używana podczas jazdy). Po zmianie biegu na D- jazda do przodu, samochód zacznie się toczyć. Tak samo jest w przypadku biegu R-do tyłu. Pamiętaj, że proces postoju oraz zakończenia wynajmu możliwy jest wyłącznie przy pozostawieniu skrzyni w pozycji "P".

    Co to jest hybryda?

    Arrow icon

    Napęd hybrydowy to połączenie tradycyjnego silnika spalinowego z elektrycznym. Samochód przy ruszaniu i jeździe z niską prędkością może być bezgłośny, nie emituje wtedy spalin, ponieważ porusza się na silniku elektrycznym. Sam dobiera tryb jazdy i w razie potrzeby włącza i wyłącza silnik elektryczny i spalinowy. Ładuje się podczas hamowania
    i dojeżdżania, kiedy nie operujesz gazem.

    Nasza flota

    Arrow icon

    Posiadamy flotę 1000 hybrydowych samochodów marki Toyota Yaris, 100 samochodów marki Toyota Corolla, 10 Smartów Elektrycznych. Samochody wyposażone są m.in. w kamerę cofania, system multimedialny Bluetooth z możliwością podłączenia telefonu, który możesz umieścić w uchwycie zamontowanym dla Twojej wygody. W samochodzie znajduje się również kabel do ładowania telefonu w trzech najpopularniejszych standardach.  Samochody posiadają system ISOFIX umożliwiający montaż fotelików dziecięcych. Samochodem może podróżować maksymalnie 5 osób, w tym kierowca.  W naszej flocie znajduje się również Fiat „Maluch” 126p oraz Polonez Caro, który można wypożyczyć dzięki aplikacji mobilnej PANEK CarSharing.  

  • PARKOWANIE

    Co to są parkingi specjalne PANEK i jak z nich skorzystać?

    Arrow icon

    Są to zaznaczone na mapie aplikacji parkingi wydzielone tylko dla naszych pojazdów, z których możesz skorzystać na specjalnych zasadach. Niektóre z nich wiążą się z dodatkową opłatą, informację na ten temat jak i wskazówki dojazdu znajdziesz w aplikacji po kliknięciu ikony "P" parkingu na mapie.

    W tej chwili udostępniamy następujące parkingi specjalne: 

    W Warszawie:

    • Lotnisko Okęcie (oznaczone miejsca PANEK CARSHARING). Kieruj się na odloty, parking P1, poziom 7. Przejedź pod hotelem Marriott i skręć w lewo na koniec parkingu. Ten parking znajduję się w strefie parkingów specjalnych płatnych. Rozpoczęcie lub zakończenie wynajmuj na terenie tej strefy wiąże się z opłatą dodatkową 9 zł
    • Lotnisko Modlin - (parking P3) .Ten parking znajduję się w strefie parkingów specjalnych płatnych. Rozpoczęcie lub zakończenie wynajmuj na terenie tej strefy wiąże się z opłatą dodatkową 9 zł
    • parking budynku EMPARK, ul. Domaniewska (Mordor)
    • Centrum Handlowe Blue City - od ulicy Opaczewskiej
    • Galeria Mokotów - nasze miejsca znajdziesz na najwyższym poziomie (6). Wjazd od ul. Rodziny Hiszpańskich
    • Biurowiec Aeropark Business Center (GTC) - ul. 17 stycznia 
    • Biurowiec YIT - ul. Domaniewska 46

    W Lublinie:

    • Lotnisko Świdnik - parking A i B
    • Lubelski Park Naukowo Technologiczny - ul. Dobrzańskiego 3
    • IKEA Lublin-miejsca znajdują się na terenie parkingu w strefie B01  


    W przypadku funkcji „POSTÓJ” na lotniskach samodzielnie opłacasz parkowanie na zasadach ogólnych parkingu.

    Czym różni się zakończenie wynajmu od funkcji „POSTÓJ”?

    Arrow icon

    POSTÓJ” to przerwa w podróży w trakcie wynajmu. Skorzystaj z tej funkcji jeśli chcesz, żeby samochód na Ciebie czekał. Funkcja uruchamia się w momencie wybrania w aplikacji „POSTÓJ-Zablokuj drzwi". Za postój zapłacisz 0,10 zł za minutę czyli 6 zł za godzinę. "POSTÓJ" wyłączy się automatycznie, kiedy uruchomisz zapłon samochodu przyciskiem POWER. Wykonywanie postoju jest niedozwolone na parkingach z ograniczonym zasięgiem sieci GSM i GPS (np. parkingi podziemne)

    UWAGA! Jeśli w trakcie trwania funkcji "POSTÓJ" postanowisz zakończyć wynajem możesz tego dokonać tego zdalnie, nie podchodząc do samochodu.

    Gdzie nie można zakończyć wynajmu?

    Arrow icon

    W miejscu, w którym istnieją jakiekolwiek ograniczenia w dostępie do samochodu, np. czasowe (parkingi zamykane na noc), finansowe (opłaty za wyjątkiem SPP i parkingów specjalnych) czy fizyczne (szlabany, bramy, etc.). Wynajmu nie zakończysz również poza Strefą PANEK, 

    Pamiętaj też, że nie wolno kończyć wynajmu i korzystać z funkcji „POSTÓJ” w miejscu, w którym nie ma zasięgu GSM– np. na parkingach podziemnych lub są to miejsca niezgodne z przepisami ruchu drogowego.

     

    Gdzie mogę zakończyć wynajem?

    Arrow icon

    Zakończyć wynajem można w granicach Strefy PANEK, miejskiej strefie płatnego parkowania i na parkingach specjalnych,
    z wyłączeniem parkingów prywatnych i miejsc z ograniczonym dostępem 
    (szlabany, parkingi podziemne, parkingi zamknięte itp.). Pamiętaj, żeby zaparkować zgodnie z przepisami ruchu drogowego. Ważne, żeby samochód po zakończeniu Twojego wynajmu był dostępny dla innych osób, które chcą z niego skorzystać. 

    Koszty parkowania w miejskiej Strefie Płatnego Parkowania (SPP)?

    Arrow icon

    Samochody PANEK CarSharing automatycznie opłacają swój postój w miejskiej Strefie Płatnego Parkowania w mieście Warszawa i Lublin (SPP), nawet jeśli używasz funkcji "POSTÓJ".

    UWAGA! W przypadku wyboru funkcji "POSTÓJ" w strefie płatnego parkowania innego niż Warszawa i Lublin opłacenie postoju leży po Twojej stronie

    Gdzie mogę zaparkować samochód CarSharingowy?

    Arrow icon

    Parkuj zawsze w miejscu dozwolonym. Jeśli chcesz zakończyć wynajem, zaparkuj samochód w strefie PANEK lub na parkingu specjalnym, jeśli chcesz użyć funkcji "POSTÓJ" samochód możesz zaparkować w dowolnym, dozwolonym miejscu, które posiada zasięg GSM (bez niego nie będziesz w stanie korzystać z aplikacji).

  • TANKOWANIE

    Jak otworzę wlew paliwa?

    Arrow icon

    Po lewej stronie przy fotelu kierowcy znajduje się dźwignia, pociągnij ją, wlew otworzy się automatycznie.

    Jakie paliwo mam zatankować?

    Arrow icon

    Tankuj tylko benzynę Pb95 i zawsze do pełna. O rodzaju paliwa przypomni Ci także naklejka na wlewie paliwa.

    Gdzie zatankuję samochód?

    Arrow icon

    Wyłącznie na stacjach paliw ORLEN i BLISKA honorujących kartę FLOTA. Samochód zatankujesz bezgotówkowo za pomocą karty znajdującej się w schowku samochodu. Tankuj tylko Pb95. PIN do karty paliwowej znajdziesz na jej odwrocie.

    Tankowanie

    Arrow icon

    Nie masz obowiązku tankowania samochodu, ale jeśli to zrobisz nagrodzimy Cię kwotą 10 zł do wykorzystania na kolejne przejazdy (szczegóły w zakładce PROMOCJE). Wybierając w aplikacji samochód znajdziesz tam też informację o aktualnym stanie paliwa. Możesz wyświetlić na mapie wszystkie samochody do zatankowania! W tym celu przejdź do ustawień mapy, klikając w ikonę w prawym górnym rogu ekranu w aplikacji mobilnej.

    Jeśli poziom paliwa będzie zbyt niski do jazdy, samochód nie będzie widoczny na mapie aplikacji do czasu uzupełnienia stanu paliwa przez nasz serwis techniczny.

    UWAGA! Jeśli poziom paliwa będzie zbyt niski (5% lub niżej) samochód będzie nie widoczny do czasu zatankowania go przez naszą obsługę techniczną.

  • ŁADOWANIE

    Odłączenie ładowarki

    Arrow icon

    Sprawdź czy na kablu podłączonym do samochodu znajduję się oznaczenie PANEK
    "GPS MONITORING/NUMER VIN". 

    Jeśli tak kabel należy umieścić w samochodzie po odłączeniu go od ładowarki.

    ŁADOWARKA Z WBUDOWANYM KABLEM
    1. Rozpocznij wynajem
    2. Wyciągnij z boxu między siedzeniami kartę z kluczykiem od samochodu
    3. Wciśnij przycisk otwartej kłódki na kluczyku (zwolnienie blokady kabla łądującego)
    4. Zakończ ładowanie na ekranie ładowarki
    5. Wyciągnij kabel z gniazdka samochodu i odwieś go w ładowarce

    ŁADOWARKA BEZ KABLA
    1. Rozpocznij wynajem
    2. Wyciągnij z boxu między siedzeniami kartę z kluczykiem od samochodu
    3. Wciśnij przycisk otwartej kłódki na kluczyku (zwolnienie blokady kabla łądującego)
    4. Wyciągnij kabel z ładowarki i samochodu i umieść go w bagażniku. Karta kabla musi się znaleźć w boxie między siedzeniami

     

    Podłączanie ładowarki

    Arrow icon

    Wybierz ładowarkę z listy (znajdziesz ją na stronie w instrukcji ładowania

    ŁADOWARKA Z WBUDOWANYM KABLEM
    1. Wybierz kabel AC lub Typ2
    2. Podłącz kabel do samochodu
    3. Na ekranie ładowarki wybierz funkcję ładowania i standard AC lub Typ2
    4. Sprawdź czy nad wtyczką samochodu pali się dioda
    5. Sprawdź czy na desce rozdzielczej samochodu pokazuje się komunikat z czasem ładowania i wartościami "A" "kw"

    ŁADOWARKA BEZ KABLA
    1. Wyciągnij kabel z samochodu
    2. Wtyczkę 1 podłącz  do samochodu
    3. Wtyczkę 2 podłącz do ładowarki
    4. Sprawdź czy nad wtyczką samochodu pali się dioda
    5. Sprawdź czy na desce rozdzielczej samochodu pokazuje się komunikat z czasem ładowania i wartościami "A" "kw"
    6. Skontaktuj się z infolinią w celu zakończenia wynajmu i otrzymania BONUSU.

  • PROMOCJE I BONUSY

    Odwiedź dział promocje

    Arrow icon

    Wszystkie aktualne promocje znajdujesz w naszej zakładce na naszej stronie internetowej.

  • PŁATNOŚCI

    Czy mogę otrzymać fakturę zbiorczą?

    Arrow icon

    Zamiast faktury zbiorczej, możesz otrzymać jedną fakturę wybierając przedpłatę.

    Faktura zostanie wystawiona na kwotę przedpłaty i do czasu wyczerpania środków nie będziesz otrzymywał faktur za przejazdy.

    Dlaczego podczas podpięcia karty nie nastąpiło przekierowanie do banku?

    Arrow icon

    Po wprowadzeniu danych karty płatniczej nastąpi przekierowanie do sytemu bankowości w naszej aplikacji mobilnej lub poprzez otworzenie nowego okna przeglądarki, jeżeli korzystasz z naszej strony internetowej.
    Jeżeli przekierowanie nie nastąpiło, sprawdź, czy Twoja przeglądarka nie zablokowała wyskakującego okienka.
    Informacja na ten temat pokaże się w prawym górnym rogu przeglądarki.

    Dlaczego moja karta płatnicza ma status "odrzucona"?

    Arrow icon

    Dodanie karty płatniczej w usłudze polega na wprowadzeniu jej danych przy pomocy aplikacji lub strony internetowej po zalogowaniu. Po przekierowaniu aplikacji do strony banku, należy potwierdzić opłatę aktywacyjną wpisaniem kodu 3DSecure, który otrzymujemy SMS'em lub w oknie przeglądarki. Jeżeli korzystasz z autoryzacji płatności poprzez aplikację mobilną banku lub innych form autoryzacji, postępuj zgodnie z instrukcjami Twojego banku.

    w celu ponownej próby autoryzacji karty, wprowadź jeszcze raz jej dane do aplikacji mobilnej. 

    Jeśli system nie przyjął karty, prosimy skontaktować się ze swoim bankiem w celu zweryfikowania limitów na płatności MOTO. 
    Karta może zostać odrzucona z następujących powodów:
    -płatności typu MOTO/eCommerce/subskrypcyjne są nieaktywne
    -bank odrzucił transakcję ze względu na ustawienia zabezpieczeń (np. karta nie obsługuje płatności cyklicznych lub nie posiada kodu CVV), 
    -blokada środków albo przekroczenie limitu na ilość lub kwotę transakcji
    -karta nie obsługuje płatności internetowych/MOTO
    - transakcja nie została potwierdzona wpisaniem kodu 3DSecure (w przeglądarce pole do wpisanie kodu wyświetla się w "wyskakującym oknie", jeśli wyskakujące okno nie pojawia się, należy odblokować tę opcję w przeglądarce lub dodać kartę korzystając z aplikacji mobilnej )

    Co to są płatności korespondencyjne na karcie płatniczej?

    Arrow icon

    Jest to opcja umożliwiająca ściągnięcia należności z Twojej karty płatniczej na odległość bez użycia terminala płatniczego.

    Czy mogę otrzymać fakturę za wynajem?

    Arrow icon

    Faktura za wynajem generowana jest automatycznie po zakończeniu każdego wynajmu i przesyłana na adres e-mail podany w procesie rejestracji.  

    Jeśli chciałbyś otrzymywać fakturę na firmę podczas rejestracji konta podaj dane do faktury firmowej. Masz również możliwość dopisania danych do faktury firmowej na swoim koncie indywidualnym. Aby tego dokonać zaloguj się na swoje konto na naszej stronie internetowej. 

    Jakie środki płatnicze są akceptowane ?

    Arrow icon

    Wszystkie katy płatnicze, debetowe lub kredytowe wydane na Twoje nazwisko. Karta musi mieć włączoną opcją transakcji cyklicznych i korespondencyjnych. Pamiętaj, że dane Twojej karty płatniczej możesz w każdej chwili zaktualizować logując się na swoje konto w aplikacji mobilnej.

    Jak i kiedy płacę za korzystanie z usługi?

    Arrow icon

    Płatności realizowane są automatycznie za pomocą zarejestrowanej w systemie karty płatniczej po zakończeniu wynajmu lub po 3 godzinach trwania wynajmu lub natychmiast po zakupie produktu z Koszyka Korzyści. Jeśli posiadasz ważne bonusy lub przedpłaty, płatności za przejazdy pobierzemy najpierw z nich.

    UWAGA! W przypadku nieudanej płatności kartą, Twoje konto zostanie zablokowane.

    UWAGA! Za produkty z Koszyka Korzyści możesz zapłacić jedynie kartą płatniczą.

    Ile zapłacę za konkretną jazdę (wynajem)?

    Arrow icon

    Po zakończeniu wynajmu otrzymasz od nas maila z pełną informacją – o sumie należności, czasie jazdy (w tym czasie „POSTÓJ”) i liczbie przejechanych kilometrów.

    Płatności realizowane są automatycznie za pomocą zarejestrowanej w systemie karty płatniczej.

    Możesz jeździć jeszcze taniej wybierając subskrypcję lub pakiet

    UWAGA! W aplikacji możesz wycenić swoją podróż, dodatkowo wszystkie koszty zliczane są „na żywo” i wyświetlają się w aplikacji. Możesz również sprawdzić historię płatności na swoim koncie w aplikacji.

    Ile kosztuje korzystanie z PANEK CarSharing?

    Arrow icon

    Aktualny cennik znajdziesz TUTAJ

  • SZKODY I ODPOWIEDZIALNOŚĆ

    Kontrola policyjna

    Arrow icon

    W przypadku kontroli policyjnej, zgodnie ze zmianą ustawy, nie musisz już posiadać dowodu rejestracyjnego ani polisy ubezpieczeniowej. Nie zapomnij jednak zabrać ze sobą prawa jazdy. W przypadku kolizji skontaktuj się z Infolinią.

    Zmiana kierowcy podczas wynajmu?

    Arrow icon

    Jest to zabronione. Do kierowania samochodem podczas najmu uprawniona jest wyłącznie osoba będąca Klientem w rozumieniu regulaminu.

    Ubezpieczenie i odpowiedzialność

    Arrow icon

    Każdy samochód we flocie PANEK CarSharing jest ubezpieczony. Wybierając subskrypcję nie musisz odpowiadać za szkody powstałe w trakcie Twojego wynajmu. Informację o Twojej odpowiedzialności za szkodę znajdziesz w regulaminie.

    Raport uszkodzeń samochodu

    Arrow icon

    Raport uruchamia się każdorazowo po rozpoczęciu wynajmu. Dla własnego bezpieczeństwa dokładnie obejrzyj samochód przed rozpoczęciem każdego wynajmu i rzetelnie wypełnij raport w aplikacji. Na liście wyświetlanej w aplikacji, zobaczysz poprzednie zgłoszenia użytkowników, więc nie musisz zgłaszać ponownie uszkodzeń, które już znajdują się na tej liście!

    UWAGA! Jeśli uszkodzenia w zarezerwowanym samochodzie okażą się zbyt poważne, masz możliwość rezygnacji z wynajmu bez ponoszenia kosztów. Zgłoś uszkodzenia w aplikacji mobilnej, a następnie zrezygnuj z wynajmy, aby uniknąć opłat za nieskuteczną rezerwację w ciągu 24h.
    Będziemy wdzięczni za dodatkowe zgłoszenie takiego uszkodzenia do naszego Działu Obsługi Klienta, znacznie przyspieszy to naszą interwencję.

     

    Co robić w razie wypadku?

    Arrow icon

    W przypadku jakiegokolwiek zdarzenia drogowego upewnij się najpierw, że nikt nie ucierpiał i powiadom w razie konieczności odpowiednie służby. Następnie zabezpiecz miejsce zdarzenia i bezzwłocznie skontaktuj się z naszą całodobową infolinią pod numerem (+48) 690 20 20 20 i postępuj zgodnie z udzielonymi instrukcjami.

  • POZOSTAŁE PYTANIA

    Zostawiłem rzeczy osobiste

    Arrow icon

    Postaraj się jak najszybciej wrócić do samochodu, którym jechałeś. Jeśli jest dostępny – zarezerwuj go i wykorzystaj 3 darmowe minuty, aby zabrać swoje rzeczy.
    Jeżeli samochód nie jest już dostępny, skontaktuj się z naszą infolinią pod numerem telefonu (+48) 690 20 20 20.

    Czy można przewozić zwierzęta?

    Arrow icon

    Tak, wyłącznie w przystosowanym do tego celu transporterze. Za ewentualne szkody i zabrudzenia wyrządzone przez zwierzaka odpowiada Klient.

    Czy można przewozić dzieci?

    Arrow icon

    Tak. Jest to możliwe w prywatnym foteliku, który bez problemu zamontujesz w samochodzie (system ISOFIX dostępny jest na tylnych skrajnych siedzeniach).

Pobierz aplikację PANEK CarSharing

Zainstaluj aplikację i znajdź samochód w okolicy!