Biuro Obsługi Klienta PANEK CarSharing

Infolinia:

Infolinia:

(+48) 690 20 20 20

E-mail:

E-mail:

bok@panekcs.pl

Punkty obsługi:

Punkty obsługi:

Centrum LIM – Hotel Marriott
Al. Jerozolimskie 65/79, 00-697 Warszawa
Godziny otwarcia:
Pon.-Pt. 9:00-17:00
Sob.-Nd.09:00-15:00
Oddział Warszawa
ul. 1 sierpnia 10, 02-134 Warszawa
Godziny otwarcia:
Pon.-Pt. 8:00-20:00
Sob.-Nd.09:00-13:00
Oddział Warszawa Airport – Modlin,
ul. Generała Wiktora Thommee 1, 05-160 Warszawa
Godziny otwarcia:
Pon.-Nd. 9:00-21:00
Oddział Warszawa Airport – Okęcie,
ul. Żwirki i Wigury 1, 02-179 Warszawa
Godziny otwarcia:
Pon.-Pt. 7:00-22:00
Sob.-Nd.09:00-20:00

600 samochodów hybrydowych
600 samochodów hybrydowych

REJESTRACJA i AKTYWACJA

Co zrobić aby skorzystać z PANEK CarSharing – Rejestracja i Aktywacja konta

Należy:

  • Zainstalować aplikację mobilną w smartfonie dostępną do ściągnięcia w oficjalnych sklepach APP STORE i GOOGLE PLAY
  • Zarejestrować konto za pomocą aplikacji mobilnej lub strony WEB
  • Zapisać w aplikacji ważną kartę płatniczą lub kredytową z dodatnim saldem oraz aktywną opcją płatności cyklicznych i korespondencyjnych
  • Należy wprowadzić poprawne dane osobowe niezbędne w procesie rejestracji 

We wszystkich tych czynnościach pomoże Ci aplikacja, która poprowadzi Cię krok po kroku przez każdy etap rejestracji. Po poprawnym przejściu procesu rejestracji nasz Dział Obsługi Klienta do 60 minut zweryfikuje poprawność podanych danych i uaktywni konto do korzystania z usługi.

 

Czym różni się rejestracja od aktywacji?

Rejestracja to założenie konta w usłudze PANEK CarSharing na stronie www lub w aplikacji mobilnej systemu iOS lub Android.
Aktywacja to proces uwierzytelnienia Klienta polegający na weryfikacji podanych w procesie rejestracji danych. 

Kiedy będę mógł korzystać z usługi?

Natychmiast po aktywacji Twojego konta. Aktywacja będzie wykonana w ciągu 60 minut po wykonaniu wszystkich kroków opisanych w procesie rejestracji. O aktywacji Twojego konta zostaniesz poinformowany mailowo.

Nie mogę się zalogować w aplikacji mobilnej

Upewnij się, czy podajesz właściwy adres e-mail i hasło. Jeśli dalej nie możesz się zalogować użyj opcji „Zapomniałem hasła”.

KORZYSTANIE Z SAMOCHODU

Jak zarezerwować / wynająć samochód?

Zaraz po otwarciu aplikacji zobaczysz mapę wszystkich dostępnych samochodów. Upewnij się, że posiadasz dostęp do Internetu i usług lokalizacyjnych.

Znajdź samochód na mapie, wybierz go klikając na jego ikonkę. Na ekranie pojawi się informacja o samochodzie wraz z możliwymi działaniami. Aby zarezerwować samochód kliknij przycisk "Zarezerwuj ten samochód". Od tej chwili masz 15 minut na dojście do samochodu i otwarcie go za pomocą komendy „Rozpocznij wynajem”. Jeśli nie otworzysz samochodu w tym czasie, Twoja rezerwacja wygaśnie automatycznie, a samochód będzie dostępny dla innych użytkowników. 

UWAGA: robiąc rezerwację i nie korzystając z niej, lub przedłużając ją kilka razy blokujesz samochód i uniemożliwiasz korzystanie z niego innym osobom. Jeśli takie działania będą się powtarzać, możesz zostać upomniany przez Biuro Obsługi Klienta. Samochód z tego powodu może zostać też automatycznie zablokowany i przestanie być widoczny dla Ciebie w aplikacji.

Co to jest strefa PANEK?

Widoczny w aplikacji mobilnej (zaznaczony na niebiesko) obszar, w którym możesz rozpocząć i zakończyć wynajem.

Widzę samochód, ale nie mogę go wynająć…

Samochód ten jest najprawdopodobniej zarezerwowany lub użytkowany przez innego Klienta lub jest wyłączony ze względów technicznych.

Jak otworzę i zamknę samochód?

Samochód otworzysz i zamkniesz za pomocą aplikacji mobilnej zainstalowanej na Twoim telefonie. Wybierz na ekranie smartfonu odpowiednią komendę „Rozpocznij wynajem” lub „Zakończ wynajem”.

Jeśli będziesz chciał skorzystać z funkcji „POSTÓJ” (STOP-OVER), czyli przerwy w podróży w trakcie wynajmu, wtedy również zamykasz i otwierasz samochód za pomocą aplikacji mobilnej.

UWAGA! Może się zdarzyć, że aplikacja z powodu słabego zasięgu GPS poinformuje Cię o tym, że nie możesz otworzyć samochodu ponieważ jesteś zbyt daleko mimo, że stoisz obok niego. W celu otwarcia samochodu w taki przypadku służy kod QR przyklejony na trójkątnej szybce drzwi kierowcy. Po poprawnym zeskanowaniu kodu samochód otworzy się będąc gotowym do użycia.
Jeśli wykonałeś wszystko z instrukcją a samochód nadal się nie uruchamia skontaktuj się z Działem Obsługi Klienta. 

Co mam zrobić przed rozpoczęciem jazdy?

Zanim otworzysz samochód zostaniesz poproszony o wypełnienie raportu uszkodzeń i stanu czystości wewnątrz i na zewnątrz. Rzetelne wykonanie raportu jest bardzo ważne dla Ciebie i innych użytkowników systemu, aby nie być odpowiedzialnym za uszkodzenia innych użytkowników.

Po otwarciu samochodu masz 3 bezpłatne minuty na wykonanie powyższych czynności oraz przygotowanie się do jazdy. Dla bezpieczeństwa podróży ustaw fotel kierowcy, lusterka, wysokość kierownicy, zapnij pas i włącz światła mijania (jeśli pogoda tego wymaga).

Jak uruchomić samochód?

1. Wciśnij i trzymaj prawą nogą hamulec.
2. Naciśnij przycisk POWER przy kolumnie kierownicy. Zaświeci się kontrolka „READY” na desce rozdzielczej.
3. Wciśnij hamulec i zmień bieg (D-jazda do przodu, R-jazda do tyłu).

UWAGA! Samochód posiada silnik hybrydowy dlatego podczas ruszania z miejsca oraz podczas manewrów parkowania używasz silnika elektrycznego, którego nie słychać. 

Jak zakończyć wynajem?

Zaparkuj samochód zgodnie z przepisami. Nie możesz zakończysz wynajmu w takich miejscach jak:

  • parking podziemny
  • prywatny
  • wielopoziomowy
  • miejsca z ograniczonym dostępem dla innych użytkowników (szlabany, parkingi zamknięte itp.)

    Ustaw skrzynię biegów w pozycji „P”, naciśnij przycisk POWER bez wciskania pedału hamulca
    i wysiądź z auta (upewnij się, że wyłączyłeś światła i zamknąłeś wszystkie okna).

W aplikacji pojawi się przycisk „Zakończ wynajem”, użyj go będąc poza samochodem
i poczekaj aż samochód się zamknie. 
Sprawdź dla pewności pociągając za klamkę.

Samochód nie uruchamia się

Upewnij się, że postąpiłeś zgodnie z instrukcją rozpoczęcia jazdy(duża naklejka nad schowkiem).
Samochód może nie uruchomić się jeśli zmienisz skrzynię pozycji biegów zanim wyświetli się kontrolka READY.

Czy mogę pojechać z Warszawy do innego miasta?

Możesz podróżować gdziekolwiek zechcesz na terenie Polski. Pamiętaj jednak, że zakończenie najmu możliwe jest tylko w obrębie Strefy PANEK i na parkingach specjalnych w mieście z którego wziąłeś samochód.

UWAGA! Możesz napotkać małe wyspy w okolicy głównego obszaru strefy. Korzystając z usługi możesz dowolnie przemieszczać się miedzy tymi lokalizacjami.  

SPECYFIKACJA SAMOCHODU

Nasza flota

W Warszawie posiadamy flotę 600 hybrydowych samochodów marki Toyota Yaris
z automatyczną skrzynią biegów. Samochody wyposażone są m.in. w kamerę cofania, system multimedialny Bluetooth z możliwością podłączenia telefonu, który możesz umieścić w uchwycie zamontowanym dla Twojej wygody. W samochodzie znajduje się również kabel do ładowania telefonu w trzech najpopularniejszych standardach.  Samochody posiadają system ISOFIX umożliwiający montaż fotelików dziecięcych. Samochodem może podróżować maksymalnie 5 osób, w tym kierowca. 

Co to jest hybryda?

Napęd hybrydowy to połączenie tradycyjnego silnika spalinowego z elektrycznym. Samochód przy ruszaniu i jeździe z niską prędkością może być bezgłośny, nie emituje wtedy spalin, ponieważ porusza się na silniku elektrycznym. Sam dobiera tryb jazdy i w razie potrzeby włącza i wyłącza silnik elektryczny i spalinowy. Ładuje się podczas hamowania
i dojeżdżania, kiedy nie operujesz gazem.

Automatyczna skrzynia biegów

Samochód posiada tylko gaz i hamulec, które obsługujesz wyłącznie prawą nogą (lewa noga nie jest używana podczas jazdy). Po zmianie biegu na D- jazda do przodu, samochód zacznie się toczyć. Tak samo jest w przypadku biegu R-do tyłu.Pamiętaj, że proces postoju oraz zakończenia wynajmu możliwy jest wyłącznie przy pozostawieniu skrzyni w pozycji "P".

Gdzie znajdę kluczyki i dokumenty?

Samochody w nowej usłudze pozbawione są kluczyka. Samochód uruchamiasz wyłącznie po przycisnieciu guzika POWER.
Każdy z samochodów posiada instrukcję obsługi oraz naklejki, które pomogą Ci odnaleźć wszystko co potrzebne do jazdy. W schowku znajdziesz dowód rejestracyjny, polisę ubezpieczeniową oraz kartę paliwową, którą możesz zatankować samochód i otrzymać rabat. 

Co znajduję się na wyposażeniu samochodu?

Nasze samochody są bogato wyposażone – oprócz automatycznej skrzyni biegów posiadają m.in. 2-strefową automatyczną klimatyzację, 7 poduszek powietrznych, duży kolorowy wyświetlacz dotykowy oraz kamerę cofania.
Dodatkowo w samochodzie znajdziesz, wielofunkcyjną kierownicę, zestaw multimedialny audio z 6 głośnikami, system Bluetooth, elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka, elektryczne szyby i system ISOFIX. Dla komfortu klienta samochody zostały wyposażone również w wielofunkcyjną ładowarkę oraz uchwyt na telefon.

PARKOWANIE

Gdzie mogę zaparkować samochód CarSharingowy?

Parkuj zawsze w miejscu dozwolonym. Jeśli chcesz zakończyć wynajem, zaparkuj samochód w strefie PANEK lub na parkingu specjalnym, jeśli chcesz użyć funkcji "POSTÓJ" samochód możesz zaparkować w dowolnym, dozwolonym miejscu, które posiada zasięg GSM (bez niego nie będziesz w stanie korzystać z aplikacji).

UWAGA! Jeśli chcesz zaparkować samochód w garażu podziemnym lub w miejscu z ograniczonym dostępem GPS możesz tego dokonać za pomocą kodu QR. Zakończenie wynajmu w takim miejscu nie będzię jednak możliwe.

Koszty parkowania w miejskiej Strefie Płatnego Parkowania (SPP)?

Samochody PANEK CarSharing automatycznie opłacają swój postój w miejskiej Strefie Płatnego Parkowania w mieście Warszawa (SPP), nawet jeśli używasz funkcji "POSTÓJ".

UWAGA! W przypadku wyboru funkcji "POSTÓJ" w strefie płatnego parkowania innego niż Warszawa opłacenie postoju leży po Twojej stronie

Gdzie mogę zakończyć wynajem?

Zakończyć wynajem można w granicach Strefy PANEK, miejskiej strefie płatnego parkowania i na parkingach specjalnych,
z wyłączeniem parkingów prywatnych i miejsc z ograniczonym dostępem 
(szlabany, parkingi podziemne, parkingi zamknięte itp.). Pamiętaj, żeby zaparkować zgodnie z przepisami ruchu drogowego. Ważne, żeby samochód po zakończeniu Twojego wynajmu był dostępny dla innych osób, które chcą z niego skorzystać. 

Gdzie nie można zakończyć wynajmu?

W miejscu, w którym istnieją jakiekolwiek ograniczenia w dostępie do samochodu, np. czasowe (parkingi zamykane na noc), finansowe (opłaty za wyjątkiem SPP i parkingów specjalnych) czy fizyczne (szlabany, bramy, etc.). Wynajmu nie zakończysz również poza Strefą PANEK, 

Pamiętaj też, że nie wolno kończyć wynajmu i korzystać z funkcji „POSTÓJ” w miejscu, w którym nie ma zasięgu GSM– np. na parkingach podziemnych lub są to miejsca niezgodne z przepisami ruchu drogowego.

 

Czym różni się zakończenie wynajmu od funkcji „POSTÓJ”?

„POSTÓJ” to przerwa w podróży w trakcie wynajmu. Skorzystaj z tej funkcji jeśli chcesz, żeby samochód na Ciebie czekał. Funkcja uruchamia się w momencie wybrania w aplikacji „POSTÓJ-Zablokuj drzwi". Za postój zapłacisz 0,10 zł za minutę czyli 6 zł za godzinę. "POSTÓJ" wyłączy się automatycznie, kiedy uruchomisz zapłon samochodu przyciskiem POWER.

UWAGA! Jeśli w trakcie trwania funkcji "POSTÓJ" postanowisz zakończyć wynajem możesz tego dokonać tego zdalnie, nie podchodząc do samochodu.

Co to są parkingi specjalne PANEK i jak z nich skorzystać?

Są to zaznaczone na mapie aplikacji parkingi wydzielone, z których możesz skorzystać na specjalnych zasadach. W tej chwili udostępniamy kilka parkingów specjalnych: 

  • Lotnisko Okęcie (oznaczone miejsca PANEK CARSHARING). Kieruj się na odloty, parking P1, poziom 7. Przejedź pod hotelem Marriott i skręć w lewo na koniec parkingu
  • Lotnisko Modlin (parking przed terminalem)
  • parking naziemny przy ul. 1 sierpnia 10,
  • parking budynku EMPARK, ul. Domaniewska (Mordor)

Wszystkie parkingi specjalne znajdziesz w aplikacji. 
Na wszystkich parkingach specjalnych zakończysz wynajem nie ponosząc kosztów parkingowych . W przypadku funkcji „POSTÓJ” na lotniskach samodzielnie opłacasz parkowanie na zasadach ogólnych parkingu.

Zasady wjazdu i wyjazdu na parkingach specjalnych na lotniskach są następujące: 
Wjazd– przed szlabanem pobierz bilet parkingowy i kończąc najem zostaw go w samochodzie. 
Wyjazd – do otwarcia szlabanu użyj biletu parkingowego znajdującego się w samochodzie.

TANKOWANIE

Tankowanie

Nie masz obowiązku tankowania samochodu, ale jeśli to zrobisz nagrodzimy Cię kwotą 10 zł do wykorzystania na kolejne przejazdy (szczegóły w zakładce PROMOCJE). Wybierając w aplikacji samochód znajdziesz tam też informację o aktualnym stanie paliwa.

Jeśli poziom paliwa będzie zbyt niski do jazdy, samochód nie będzie widoczny na mapie aplikacji do czasu uzupełnienia stanu paliwa przez nasz serwis techniczny.

UWAGA! Jeśli poziom paliwa będzie zbyt niski (5% lub niżej) samochód będzie nie widoczny do czasu zatankowania go przez naszą obsługę techniczną.

Gdzie zatankuję samochód?

Wyłącznie na stacjach paliw ORLEN i BLISKA honorujących kartę FLOTA. Samochód zatankujesz bezgotówkowo za pomocą karty znajdującej się w schowku samochodu. Tankuj tylko Pb95. PIN do karty paliwowej znajdziesz na jej odwrocie.

Jakie paliwo mam zatankować?

Tankuj tylko benzynę Pb95 i zawsze do pełna. O rodzaju paliwa przypomni Ci także naklejka na wlewie paliwa.

Jak otworzę wlew paliwa?

Po lewej stronie przy fotelu kierowcy znajduje się dźwignia, pociągnij ją, wlew otworzy się automatycznie.

PROMOCJE

Odwiedź dział promocje

Wszystkie aktualne promocje znajdujesz w naszej zakładce na naszej stronie internetowej.

PŁATNOŚCI

Ile kosztuje korzystanie z PANEK CarSharing?

  • 0,65 zł za każdy rozpoczęty kilometr jazdy
  • 0,50 zł za każdą rozpoczętą minutę najmu
  • 0,10 zł za minutę w funkcji „POSTÓJ” (STOP-OVER)
  • 90 zł za dobę (maksymalna czasowa opłata za 24 godziny korzystania z samochodu podczas jednego najmu)

 

Ile zapłacę za konkretną jazdę (wynajem)?

Po zakończeniu wynajmu otrzymasz od nas maila z pełną informacją – o sumie należności, czasie jazdy (w tym czasie „POSTÓJ”) i liczbie przejechanych kilometrów.

Płatności realizowane są automatycznie za pomocą zarejestrowanej w systemie karty płatniczej.

UWAGA! W aplikacji możesz wycenić swoją podróż, dodatkowo wszystkie koszty zliczane są „na żywo” i wyświetlają się w aplikacji. Możesz również sprawdzić historię płatności na swoim koncie w aplikacji.

Jak i kiedy płacę za korzystanie z usługi?

Płatności realizowane są automatycznie za pomocą zarejestrowanej w systemie karty płatniczej.

UWAGA! W przypadku wynajmów trwających dłużej niż dobę system obciąży kartę płatniczą stawką dobową po upływie 24h od momentu rozpoczęcia wynajmu. 

Jakie środki płatnicze są akceptowane ?

Wszystkie katy płatnicze, debetowe lub kredytowe wydane na Twoje nazwisko. Karta musi mieć włączoną opcją transakcji cyklicznych i korespondencyjnych. Pamiętaj, że dane Twojej karty płatniczej możesz w każdej chwili zaktualizować logując się na koncie w usłudze.

Czy mogę otrzymać fakturę za wynajem?

Faktura za wynajem generowana jest automatycznie po zakończeniu każdego wynajmu i przesyłana na adres e-mail podany w procesie rejestracji.  

Jeśli chciałbyś otrzymywać fakturę na firmę podczas rejestracji konta podaj dane do faktury firmowej. Masz również możliwość dopisania danych do faktury firmowej na swoim koncie indywidualnym. Aby tego dokonać przejdź do panelu klienta w aplikacji WEB'owej.

Co to są płatności korespondencyjne na karcie płatniczej?

Jest to opcja umożliwiająca ściągnięcia należności z Twojej karty płatniczej na odległość bez użycia terminala płatniczego.

SZKODY I ODPOWIEDZIALNOŚĆ

Co robić w razie wypadku?

W przypadku jakiegokolwiek zdarzenia drogowego upewnij się najpierw, że nikt nie ucierpiał i powiadom w razie konieczności odpowiednie służby. Następnie zabezpiecz miejsce zdarzenia i bezzwłocznie skontaktuj się z naszą całodobową infolinią pod numerem (+48) 690 20 20 20 i postępuj zgodnie z udzielonymi instrukcjami.

Raport uszkodzeń samochodu

Raport uruchamia się każdorazowo po rozpoczęciu wynajmu. Dla własnego bezpieczeństwa dokładnie obejrzyj samochód przed rozpoczęciem każdego wynajmu i rzetelnie wypełnij raport w aplikacji.

UWAGA! Jeśli uszkodzenia w zarezerwowanym samochodzie okażą się zbyt duże masz możliwość rezygnacji z wynajmu bez ponoszenia kosztów. Będziemy wdzięczni za zgłoszenie do naszego Działu Obsługi Klienta nie widniejących w historii raportu uszkodzeń. 

Ubezpieczenie i odpowiedzialność

Każdy samochód we flocie PANEK CarSharing jest ubezpieczony. Informację o Twojej odpowiedzialności za szkodę znajdziesz w regulaminie.

Zmiana kierowcy podczas wynajmu?

Jest to zabronione. Do kierowania samochodem podczas najmu uprawniona jest wyłącznie osoba będąca Klientem w rozumieniu regulaminu.

Kontrola policyjna

W przypadku kontroli policyjnej dokumenty samochodu (polisa ubezpieczeniowa oraz dowód rejestracyjny) znajdziesz w schowku.

POZOSTAŁE PYTANIA

Czy można przewozić dzieci?

Tak. Jest to możliwe w prywatnym foteliku, który bez problemu zamontujesz w samochodzie (system ISOFIX dostępny jest na tylnych skrajnych siedzeniach).

Czy można przewozić zwierzęta?

Tak, wyłącznie w przystosowanym do tego celu transporterze. Za ewentualne szkody i zabrudzenia wyrządzone przez zwierzaka odpowiada Klient.

Zostawiłem rzeczy osobiste

Postaraj się jak najszybciej wrócić do samochodu, którym jechałeś. Jeśli jest dostępny – zarezerwuj go i wykorzystaj 3 darmowe minuty, aby zabrać swoje rzeczy.
Jeżeli samochód nie jest już dostępny, skontaktuj się z naszą infolinią pod numerem telefonu (+48) 690 20 20 20.