Nie znaleziono szukanego słowa... próbuj dalej :)

  • PROMOCJE

    Rozszerzona ochrona

    Przedpłata

    • Czy mogę otrzymać fakturę na firmę za zakup przedpłaty?

      Arrow icon

      Oczywiście! Wpisz dane swojej firmy przy rejestracji lub jeżeli jesteś już naszym Użytkownikiem edytuj profil w zakładce "MOJE KONTO".

      Jeżeli wykonałeś przejazd przed wprowadzeniem danych firmy, a chciałbyś uzyskać fakturę, skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta

    • Nie mogę kupić przedpłaty w aplikacji.

      Arrow icon

      Aplikacja nie zezwoli Ci na zakup więcej niż dwóch przedpłat. Wykorzystaj środki z jednej z nich, aby zakupić kolejną. Sprawdź czy masz wystarczającą ilość środków na koncie, odblokowane transakcje korespondencyjne oraz internetowe / MOTO.

    • Czym jest przedpłata?

      Arrow icon

      Przedpłata to doładowanie konta w usłudze, coś w rodzaju skarbonki. Konto doładujesz w aplikacji mobilnej w zakładce Promocje. Możesz to również zrobić podczas aktywnego wynajmu. Za zakup przedpłaty otrzymasz jedną fakturę i do czasu wyczerpania środków nie będziesz otrzymywać faktur za przejazdy. Dodatkowo, do wpłaconej kwoty dostaniesz ekstra bonus!

      Środki z przedpłaty możesz wykorzystać jedynie na wynajmy, nie możesz nimi zapłacić za produkty z zakładki „Promocje”.

    Pakiety

    • Zakupiłem Pakiet po rozpoczęciu wynajmu samochodu

      Arrow icon

      Do czasu zakupienia pakietu aplikacja naliczy opłaty zgodnie z cennikiem standardowym. Ceny obowiązujące bez aktywnego pakietu znajdziesz TUTAJ

    • Mój Pakiet zakończył się w trakcie wynajmu

      Arrow icon

      Po zakończeniu pakietu, aplikacja zacznie naliczać opłaty zgodnie z cennikiem standardowym. W każdym momencie możesz ponownie kupić pakiet i obniżyć koszty przejazdu. Ceny obowiązujące bez aktywnego pakietu znajdziesz TUTAJ

    • Czym różni się przedłużenie od Upgradu Pakietu?

      Arrow icon

      Upgrade nie przedłuża czasu trwania pakietu, natomiast masz możliwość wynajęcia większej liczby modeli samochodów, płacąc tylko za kilometry.

    • Czym jest „Upgrade Pakietu”?

      Arrow icon

      Chciałbyś przesiąść się do wyższej klasy samochodu lub większego auta? Możesz w dowolnym momencie ulepszyć swój Pakiet w aplikacji mobilnej w Koszyku Korzyści lub po wybraniu samochodu z mapy. Dzięki temu zyskasz dostęp do większej ilości modeli samochodów w niższej cenie.

    • Jak kupić pakiet?

      Arrow icon

      Pakiet możesz zakupić w aplikacji mobilnej w kilku miejscach: w zakładce Promocje,  w trakcie trwania rezerwacji w głównym oknie, a nawet podczas aktywnego wynajmu, także na głównym ekranie.

      Uwaga!

      Upewnij się, że wybrany przez Ciebie pakiet obejmuje samochód, który wynajmujesz. W przeciwnym razie aplikacja będzie naliczać opłaty za czas jazdy i postoju.

    • Czym są pakiety?

      Arrow icon

      W pakiecie nie płacisz za czas, możesz jeździć całą dobę, tydzień lub nawet miesiąc i dowolnie przesiadać się pomiędzy samochodami!

      Poza tym masz niższą opłatę za kilometr niż w przypadku cen standardowych.

      Pakiety obejmują różne grupy samochodów - Economy, Comfort, Premium oraz Cargo. W trakcie trwania pakietu możesz dowolnie przesiadać się między samochodami, wielokrotnie zaczynać wynajmy, kończyć je i korzystać z postoju przez cały czas trwania pakietu. 

      Uwaga! 

      Nie obowiązuje już automatyczna stawka dobowa, czyli maksymalna opłata za czas korzystania z samochodu. Aktywacja następuje w momencie poprawnego wykupienia pakietu, nie w momencie wypożyczenia auta.

      „Przejazd z obniżoną stawką” nie obowiązuje w czasie trwania pakietu.

  • POLECAM PANEK

    OGÓLNE

    • Czym jest pierwszy płatny przejazd?

      Arrow icon

      Pierwszy płatny przejazd to taki, za który płatność nie jest pokrywana przez bonusy. Innymi słowy - za który płatność jest pobierana z karty klienta podpiętej w aplikacji.

    • Co zrobić, aby skorzystać z programu POLECAM PANEK?

      Arrow icon

      Jeśli jesteś już użytkownikiem aplikacji Panek to wystarczy, że prześlesz swój indywidualny kod znajomemu, a on wprowadzi go podczas rejestracji. Gdy jego konto będzie aktywne, wykorzysta własne bonusy i wykona swój pierwszy płatny przejazd, wtedy na Twoim koncie pojawi się 10 zł za polecenie. To bardzo proste!

    • Czym jest PANkod?

      Arrow icon

      To indywidualny, niezmienny kod (PANkod) - znajdziesz go w aplikacji w zakładce “Polecam PANEK”. Możesz udostępniać go swoim znajomym, którzy nie korzystają jeszcze z usługi, co zagwarantuje Wam dodatkowe bonusy!

    • Czym jest program Polecam PANEK?

      Arrow icon

      Jest to program poleceń, dzięki któremu możesz zyskać ekstra bonusy! Użytkownicy mogą dzielić się swoim PANkodem ze znajomymi, którzy nie mają jeszcze własnego konta. Obie strony zyskują wówczas 30-dniowe bonusy w aplikacji.

    STAŁY UŻYTKOWNIK

    NOWY UŻYTKOWNIK

  • REJESTRACJA i AKTYWACJA

    • Nie otrzymałem e-maila z potwierdzeniem rejestracji

      Arrow icon

      Sprawdź czy wpisałeś właściwy adres e-mail oraz czy wiadomość nie trafiła do folderu "SPAM" na Twojej skrzynce. Jeśli nadal nie możesz potwierdzić rejestracji skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta.

    • Nie mogę się zalogować w aplikacji mobilnej

      Arrow icon

      Upewnij się, czy podajesz właściwy adres e-mail i hasło. Jeśli dalej nie możesz się zalogować użyj opcji „Zapomniałem hasła”.

    • Kiedy będę mógł korzystać z usługi?

      Arrow icon

      Natychmiast po aktywacji Twojego konta. Aktywacja będzie wykonana w ciągu 60 minut po poprawnym wykonaniu wszystkich kroków opisanych w procesie rejestracji.  O aktywacji Twojego konta zostaniesz poinformowany mailowo.

    • Czym różni się rejestracja od aktywacji?

      Arrow icon

      Rejestracja to założenie konta w usłudze PANEK CarSharing na stronie www lub w aplikacji mobilnej systemu iOS lub Android.
      Aktywacja to proces uwierzytelnienia Klienta polegający na weryfikacji podanych w procesie rejestracji danych. 

    • Co zrobić aby skorzystać z PANEK CarSharing – Rejestracja i Aktywacja konta

      Arrow icon

      Należy:

      • Zainstalować aplikację mobilną w smartfonie dostępną do ściągnięcia w oficjalnych sklepach APP STORE i GOOGLE PLAY
      • Zarejestrować konto za pomocą aplikacji mobilnej lub strony WEB
      • Wprowadzić poprawnie swoje dane oraz dodać zdjęcia: pierwszej strony swojego prawa jazdy oraz zdjęcia osoby zakładającej konto, trzymającej w ręku swoje prawo jazdy (selfie) w aplikacji 
      • Zapisać w aplikacji ważną kartę płatniczą lub kredytową z dodatnim saldem oraz aktywną opcją płatności cyklicznych i korespondencyjnych 

      We wszystkich tych czynnościach pomoże Ci aplikacja, która poprowadzi Cię krok po kroku przez każdy etap rejestracji. Po poprawnym przejściu procesu rejestracji nasz Dział Obsługi Klienta do 60 minut zweryfikuje poprawność podanych danych i uaktywni konto do korzystania z usługi.

       

  • KORZYSTANIE Z SAMOCHODU

    • Czy mogę pojechać z Warszawy do innego miasta?

      Arrow icon

      Możesz podróżować gdziekolwiek zechcesz na terenie Polski. Zakończenie najmu możliwe jest tylko w obrębie Strefy PANEK i na parkingach specjalnych. Możesz swobodnie wypożyczyć samochód w Warszawie i oddać go w innej strefie. Masz możliwość zakończenia wynajmu w ponad 250 miastach w całej Polsce
      Wszystkie strefy znajdziesz TUTAJ

      Wyjątek stanowią samochody z grupy Cargo, Retro i Extreme - w ich przypadku miejscem wynajmu i zwrotu jest Strefa PANEK w Warszawie. Samochody z grupy Unique (z wyjątkiem Evoque, które transferujemy pomiędzy miastami) również należą do warszawskiej strefy.

      UWAGA!

      Możesz napotkać małe wyspy w okolicy głównego obszaru strefy. Korzystając z usługi możesz dowolnie przemieszczać się miedzy tymi lokalizacjami.

    • Samochód nie uruchamia się

      Arrow icon

      Upewnij się, że wypełniłeś raport uszkodzeń oraz stanu czystości samochodu w aplikacji.
      Samochód może nie uruchomić się jeśli zmienisz skrzynię pozycji biegów zanim wyświetli się kontrolka READY lub postępujesz niezgodnie z instrukcją naklejoną nad schowkiem w samochodzie. W razie problemów skorzystaj z pomocy Biura Obsługi Klienta - nr 690 20 20 20.

    • Jak zakończyć wynajem?

      Arrow icon

      Zaparkuj samochód zgodnie z przepisami. Nie możesz zakończysz wynajmu w takich miejscach jak:

      • parking podziemny
      • prywatny
      • wielopoziomowy
      • miejsca z ograniczonym dostępem dla innych użytkowników (szlabany, parkingi zamknięte itp.)

        Ustaw skrzynię biegów w pozycji „P”, naciśnij przycisk POWER bez wciskania pedału hamulca
        i wysiądź z auta (upewnij się, że wyłączyłeś światła i zamknąłeś wszystkie okna).

      W aplikacji pojawi się przycisk „Zakończ wynajem”, użyj go będąc poza samochodem
      i poczekaj aż samochód się zamknie. Sprawdź dla pewności pociągając za klamkę.

      Uwaga!

      Jeśli aplikacja wyświetla błąd i nie możesz zakończyć wynajmu, skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta.

    • Jak uruchomić samochód?

      Arrow icon

      Niezależnie od samochodu, zanim spróbujesz go uruchomić upewnij się, że wypełniłeś raport uszkodzeń oraz ankietę stanu czystości samochodu w aplikacji mobilnej.

      TOYOTA YARIS - INSTRUKCJA

      1. Wciśnij i trzymaj prawą nogą hamulec.
      2. Trzymając wciśnięty hamulec, naciśnij przycisk POWER przy kolumnie kierownicy. Zaświeci się kontrolka „READY” na desce rozdzielczej.
      3. Wciśnij hamulec i zmień bieg (D-jazda do przodu, R-jazda do tyłu).

      UWAGA! Samochód posiada silnik hybrydowy dlatego podczas ruszania z miejsca oraz podczas manewrów parkowania używasz silnika elektrycznego, którego nie słychać. 

      TOYOTA COROLLA AUTOMAT - INSTRUKCJA

      1. Wyjmij kluczyk ze schowka i włóż go do stacyjki
      2. Wciśnij prawą nogą hamulec
      3. Przekręć kluczyk
      4. Zmień pozycję automatycznej skrzyni biegów i zwolnij hamulec ręczny

      TOYOTA COROLLA MANUAL - INSTRUKCJA

      1. Wyjmij kluczyk ze schowka i włóż go do stacyjki
      2. Wciśnij sprzęgło do końca
      3. Przekręć kluczyk
      4. Wybierz odpowiedni bieg i zwolnij hamulec ręczny

      SMART ELECTRIC - INSTRUKCJA

      1. Wyjmij kluczyk z boxu między siedzeniami i włóż go do stacyjki
      2. Wciśnij prawą nogą hamulec
      3. Przekręć kluczyk aż pojawi się kontrolka READY
      4. Zmień pozycję automatycznej skrzyni biegów i zwolnij hamulec ręczny

      MERCEDES GLA - INSTRUKCJA

      1. Wciśnij prawą nogą hamulec
      2. Naciśnij przycisk START ENGINE przy kolumnie kierownicy
      3. Użyj manetki przy kierownicy i zmień bieg (D - jazda do przodu, R - jazda do tyłu).
      4. Zwolnij hamulec, wciśnij pedał gazu

      TOYOTA C-HR- INSTRUKCJA

      1. Wciśnij prawą nogą hamulec
      2. Naciśnij przycisk START ENGINE przy kolumnie kierownicy
      3. Użyj manetki przy kierownicy i zmień bieg (D - jazda do przodu, R - jazda do tyłu).
      4. Zwolnij hamulec, wciśnij pedał gazu


      SEAT ARONA

      1. Wciśnij prawą nogą hamulec
      2. Naciśnij przycisk START ENGINE przy kolumnie kierownicy
      3. Użyj manetki przy kierownicy i zmień bieg (D - jazda do przodu, R - jazda do tyłu).
      4. Zwolnij hamulec, wciśnij pedał gazu

      POLONEZ CARO MANUAL - INSTRUKCJA

      1. Wciśnij sprzęgło do końca
      2. Przekręć kluczyk
      3. Wybierz odpowiedni bieg i zwolnij hamulec ręczny

      FIAT 126P „MALUCH” MANUAL - INSTRUKCJA

      1. Podciągnij manetkę „ssania”, która znajduje się pomiędzy drążkiem skrzyni biegów, a hamulcem ręcznym
      2. Wciśnij sprzęgło do końca
      3. Przekręć kluczyk
      4. Odczekaj 1 minutę z uruchomionym silnikiem zanim ruszysz
      5. Opuść manetkę „ssania” i ruszaj w drogę


      FIAT 125 „DUŻY FIAT"” MANUAL - INSTRUKCJA

      1. Wciśnij sprzęgło do końca
      2. Pociągnij do siebie manetkę „ssania”, która znajduje się po lewej stronie od kokpitu poniżej kierownicy
      3. Przekręć kluczyk
      4. Odczekaj 1 minutę, aby silnik się rozgrzał, następnie wciśnij manetkę „ssania” do pozycji wyjściowej i możesz ruszać w drogę.


      SYRENA 105L MANUAL - INSTRUKCJA

      1, Podciągnij manetkę „ssania”, która znajduje się po lewej stronie od kolumny kierownicy
      2. Wciśnij sprzęgło do końca
      3. Naciśnij dwukrotnie przycisk „ENGINE START”. Przy pierwszym naciśnięciu, przytrzymaj go przez 2 sekundy (uruchomi się zapłon, a przycisk podświetli się na czerwono), następnie naciśnij przycisk drugi raz, aby uruchomić silnik.
      4. Odczekaj 1 minutę, aby silnik się rozgrzał, następne wciśnij manetkę ssania do pozycji wyjściowej i ruszaj w drogę

      PONTIAC - INSTRUKCJA

      1. Wciśnij sprzęgło do końca
      2. Przekręć kluczyk
      3. Wybierz odpowiedni bieg i zwolnij hamulec ręczny

       

      WRANGLER SAHARA - INSTRUKCJA

      1. Wciśnij prawą nogą hamulec
      2. Naciśnij przycisk START ENGINE przy kolumnie kierownicy
      3. Użyj manetki przy kierownicy i zmień bieg (D - jazda do przodu, R - jazda do tyłu).
      4. Zwolnij hamulec, wciśnij pedał gazu

       

      NISSAN LEAF- INSTRUKCJA

      1. Wciśnij prawą nogą hamulec
      2. Naciśnij przycisk POWER ON/OFF
      3. Zmień pozycję automatycznej skrzyni biegów i zwolnij hamulec postojowy
      4. Zwolnij hamulec wciśnij pedał gazu

    • Co mam zrobić przed rozpoczęciem jazdy?

      Arrow icon

      Zanim otworzysz samochód zostaniesz poproszony o wypełnienie raportu uszkodzeń i stanu czystości wewnątrz i na zewnątrz. Rzetelne wykonanie raportu jest bardzo ważne dla Ciebie i innych użytkowników systemu, aby nie być odpowiedzialnym za uszkodzenia innych osób.

      Po otwarciu samochodu masz 3 bezpłatne minuty na wykonanie powyższych czynności oraz przygotowanie się do jazdy. Dla bezpieczeństwa podróży ustaw fotel kierowcy, lusterka, wysokość kierownicy, zapnij pas i włącz światła mijania (jeśli pogoda tego wymaga).

    • Jak otworzę i zamknę samochód?

      Arrow icon

      Samochód otworzysz i zamkniesz za pomocą aplikacji mobilnej zainstalowanej na Twoim telefonie. Wybierz na ekranie smartfonu odpowiednią komendę „Rozpocznij wynajem” lub „Zakończ wynajem”.

      Jeśli będziesz chciał skorzystać z funkcji „POSTÓJ” (STOP-OVER), czyli przerwy w podróży w trakcie wynajmu, wtedy również zamykasz i otwierasz samochód za pomocą aplikacji mobilnej.

      UWAGA!

      Może się zdarzyć, że aplikacja z powodu słabego zasięgu GPS poinformuje Cię o tym, że nie możesz otworzyć samochodu ponieważ jesteś zbyt daleko mimo, że stoisz obok niego. W celu otwarcia samochodu w taki przypadku służy kod QR przyklejony na trójkątnej szybce drzwi kierowcy. Po poprawnym zeskanowaniu kodu samochód otworzy się będąc gotowym do użycia.
      Jeśli wykonałeś wszystko z instrukcją a samochód nadal się nie uruchamia skontaktuj się z Działem Obsługi Klienta. 

    • Widzę samochód, ale nie mogę go wynająć - czym to jest spowodowane?

      Arrow icon

      Samochód ten jest najprawdopodobniej zarezerwowany lub użytkowany przez innego Klienta lub jest wyłączony ze względów technicznych.

    • Co to jest strefa PANEK?

      Arrow icon

      Jest to widoczny w aplikacji mobilnej (zaznaczony jasnym kolorem) obszar, w którym możesz rozpocząć i zakończyć wynajem. 

    • Jak zarezerwować / wynająć samochód?

      Arrow icon

      Zaraz po otwarciu aplikacji zobaczysz mapę wszystkich dostępnych samochodów. Upewnij się, że posiadasz dostęp do Internetu i usług lokalizacyjnych.

      Znajdź samochód na mapie, wybierz go klikając na jego ikonkę. Na ekranie pojawi się informacja o samochodzie wraz z możliwymi działaniami. Aby zarezerwować samochód kliknij przycisk "Zarezerwuj ten samochód". Od tej chwili masz 15 minut na dojście do samochodu i otwarcie go za pomocą komendy „Rozpocznij wynajem”. Jeśli nie otworzysz samochodu w tym czasie, Twoja rezerwacja wygaśnie automatycznie, a samochód będzie dostępny dla innych użytkowników. 

      UWAGA!

      W przypadku rozpoczęcia rezerwacji niezakończonej wynajmem za każdą kolejną rezerwację ponosisz opłatę jak za postój w okresie 24 godzin od dokonania nieskutecznej rezerwacji.

  • SPECYFIKACJA SAMOCHODU

    • Co znajduje się w wyposażeniu samochodu?

      Arrow icon

      Nasze samochody są bogato wyposażone – oprócz automatycznej skrzyni biegów posiadają m.in. 2-strefową automatyczną klimatyzację, 7 poduszek powietrznych, duży kolorowy wyświetlacz dotykowy oraz kamerę cofania.
      Dodatkowo w samochodzie znajdziesz, wielofunkcyjną kierownicę, zestaw multimedialny audio z 6 głośnikami, system Bluetooth, elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka, elektryczne szyby i system ISOFIX. Dla komfortu klienta samochody zostały wyposażone również w wielofunkcyjną ładowarkę oraz uchwyt na telefon. 

      W wyposażeniu samochodu nie znajduje się koło zapasowe. W przypadku przebicia opony skontaktuj się z Infolinią, pomożemy!

    • Gdzie znajdę kluczyki i dokumenty?

      Arrow icon

      Większość naszych samochodów nie posiada kluczyka. Samochód uruchamiasz naciskając guzik POWER lub Start Engine.
      Smart oraz Renault Master posiadają kluczyk, który znajdziesz w boxie w schowku lub między siedzeniami.
      Fiat 126p, Polonez, Fiat 125, Syrena, Pontiac i Trabant posiadają wbudowany kluczyk w stacyjkę, którego nie wyciągamy.
      Każdy z samochodów posiada instrukcję obsługi oraz naklejki, które pomogą Ci odnaleźć wszystko co potrzebne do jazdy. W czytniku kart w schowku znajdziesz również kartę paliwową, którą możesz zatankować samochód i otrzymać bonus.

    • Automatyczna skrzynia biegów

      Arrow icon

      Samochód posiada tylko gaz i hamulec, które obsługujesz wyłącznie prawą nogą (lewa noga nie jest używana podczas jazdy). Po zmianie biegu na D- jazda do przodu, samochód zacznie się toczyć. Tak samo jest w przypadku biegu R-do tyłu. Pamiętaj, że proces postoju oraz zakończenia wynajmu możliwy jest wyłącznie przy pozostawieniu skrzyni w pozycji "P".

    • Co to jest hybryda?

      Arrow icon

      Napęd hybrydowy to połączenie tradycyjnego silnika spalinowego z elektrycznym. Samochód przy ruszaniu i jeździe z niską prędkością może być bezgłośny. Nie emituje wtedy spalin, ponieważ porusza się na silniku elektrycznym. Sam dobiera tryb jazdy i w razie potrzeby włącza i wyłącza silnik elektryczny i spalinowy. Ładuje się podczas hamowania i dojeżdżania, kiedy nie operujesz gazem.

  • PARKOWANIE

    • Co to są parkingi specjalne PANEK i jak z nich skorzystać?

      Arrow icon

      Są to zaznaczone na mapie aplikacji parkingi wydzielone tylko dla naszych pojazdów, z których możesz skorzystać na specjalnych zasadach. Niektóre z nich wiążą się z dodatkową opłatą, informację na ten temat jak i wskazówki dojazdu znajdziesz w aplikacji po kliknięciu ikony "P" parkingu na mapie.

      W tej chwili udostępniamy wiele dodatkowych parkigów specjalnych, których listę znajdziesz TUTAJ 


      W przypadku funkcji „POSTÓJ” na lotniskach samodzielnie opłacasz parkowanie na zasadach ogólnych parkingu.

    • Czym różni się zakończenie wynajmu od funkcji „POSTÓJ”?

      Arrow icon

      POSTÓJ” to przerwa w podróży w trakcie wynajmu. Skorzystaj z tej funkcji jeśli chcesz, żeby samochód na Ciebie czekał. Funkcja uruchamia się w momencie wybrania w aplikacji „POSTÓJ-Zablokuj drzwi". Za postój zapłacisz 0,20 zł za minutę (grupy Economy, Comfort, Premium, Cargo), 0,49 zł (Retro), 0,99 (Unique) oraz 1,99 (Extreme).

      "POSTÓJ" wyłączy się automatycznie, kiedy uruchomisz zapłon samochodu przyciskiem POWER.

      Wykonywanie postoju jest niedozwolone na parkingach z ograniczonym zasięgiem sieci GSM i GPS (np. parkingi podziemne). 

      Wyjątek stanowi Postój w garażach podziemnych i innych miejscach z ograniczonym zasięgiem GPS i GSM, jeżeli samochód jest wyposażony w kluczyk do uruchomienia zapłonu. W takim przypadku Samochód należy na czas Postoju zamknąć kluczykiem.

      UWAGA!

      Jeśli w trakcie trwania funkcji "POSTÓJ" postanowisz zakończyć wynajem możesz tego dokonać zdalnie, nie podchodząc do samochodu.

    • Gdzie nie można zakończyć wynajmu?

      Arrow icon

      W miejscu, w którym istnieją jakiekolwiek ograniczenia w dostępie do samochodu, np. czasowe (parkingi zamykane na noc), finansowe (opłaty za wyjątkiem SPP i parkingów specjalnych) czy fizyczne (szlabany, bramy, etc.).

      Najmu nie można również konczyć na parkingach prywatnych. Aplikacja nie pozwoli również zakończyć wynajmu poza Strefą Panek. 

      Pamiętaj też, że nie wolno kończyć wynajmu i korzystać z funkcji „POSTÓJ” w miejscu, w którym nie ma zasięgu GSM– np. na parkingach podziemnych lub są to miejsca niezgodne z przepisami ruchu drogowego. 

       

    • Gdzie mogę zakończyć wynajem?

      Arrow icon

      Zakończyć wynajem można w granicach Strefy PANEK, miejskiej strefie płatnego parkowania i na parkingach specjalnych,
      z wyłączeniem parkingów prywatnych i miejsc z ograniczonym dostępem (szlabany, parkingi podziemne, parkingi zamknięte itp.). Pamiętaj, żeby zaparkować zgodnie z przepisami ruchu drogowego.

      Ważne, żeby samochód po zakończeniu Twojego wynajmu był dostępny dla innych osób, które chcą z niego skorzystać. 

    • Koszty parkowania w miejskiej Strefie Płatnego Parkowania (SPP)?

      Arrow icon

      Samochody PANEK CarSharing automatycznie opłacają swój postój w miejskiej Strefie Płatnego Parkowania w  (SPP) obszarze strefy PANEK, nawet jeśli używasz funkcji "POSTÓJ".

      UWAGA!

      W przypadku wyboru funkcji "POSTÓJ" w strefie płatnego parkowania, które nie znajduje się w obszarze strefy PANEK, opłacenie postoju leży po Twojej stronie.

    • Gdzie mogę zaparkować samochód CarSharingowy?

      Arrow icon

      Parkuj zawsze w miejscu dozwolonym. Jeśli chcesz zakończyć wynajem, zaparkuj samochód w strefie PANEK lub na parkingu specjalnym, jeśli chcesz użyć funkcji "POSTÓJ" samochód możesz zaparkować w dowolnym, dozwolonym miejscu, które posiada zasięg GSM (bez niego nie będziesz w stanie korzystać z aplikacji).

  • TANKOWANIE

    • Jak otworzę wlew paliwa?

      Arrow icon

      TOYOTA YARIS, TOYOTA COROLLAPo lewej stronie przy fotelu kierowcy znajduje się dźwignia, pociągnij ją, klapka od wlewu otworzy się automatycznie. 

      TOYOTA C-HR – Po lewej stronie kierownicy, znajduje się dźwignia, pociągnij ją, klapka od wlewu otworzy się automatycznie. 

      SEAT ARONA, MERCEDES GLA, RANGE ROVER EVOQUE, LEXUS RC300: Naciśnij klapkę zasłaniającą wlew paliwa, wtedy odskoczy automatycznie.  

      FIAT 500 - Klapkę otwieramy odciągając ją do siebie, następnie korek należy odkręcić używając kluczyka od samochodu - jest to ten sam kluczyk, którym uruchomiamy silnik bądź ewentualnie zamykamy auto podczas postoju.

      POLONEZ, FIAT 125P: Kluczyk z kartą Flota jest w schowku, należy nim otworzyć klapkę wlewu paliwa, korek pod nim nie jest dodatkowo zblokowany.

      TRABANT - Korek wlewu zamykany na kluczyk - razem z kartą Flota jest on dostępny dla klientów na półce deski rozdzielczej przed pasażerem.

      GOLF II -  kluczyk od auta jest spięty razem z kartą flotą oraz kluczykiem do baku - cały komplet znajduje się w schowku. Do odkręcania korka wlewu używamy osobnego kluczyka

      JEEP WRANGLER SAHARA - Po otwarciu klapki wlewu paliwa należy odkręcić korek przy użyciu kluczyka, który jest razem z kartą Flota w schowku (służy on tylko do odkręcania korka wlewu).

      RENAULT MASTER - Wlew paliwa znajduje się od strony kierowcy - otworzysz go bez kluczyka i dodatkowych zabezpieczeń.

      BMW I8 należy wcisnąć przycisk na drzwiach kierowcy z ikonką dystrybutora, następnie po około 3 sekundach na wyświetlaczu między prędkościomierzem a obrotomierzem pojawi się komunikat "tankowanie możliwe". 

      SYRENA, FIAT 126P, JEEP WRANGLER:  brak możliwości tankowania przez Klientów.

    • Jakie paliwo mam zatankować?

      Arrow icon

      Do prawie wszystkich samochodów tankuj benzynę Pb95 - zawsze do pełna.

      Wyjątek stanowi Ranault Master - w tym przypadku tankuj diesel (ON)

      O rodzaju paliwa przypomni Ci także naklejka na wlewie paliwa.

    • Gdzie zatankuję samochód?

      Arrow icon

      Wyłącznie na stacjach paliw ORLEN i BLISKA honorujących kartę FLOTA. Samochód zatankujesz bezgotówkowo za pomocą karty znajdującej się w schowku samochodu. Tankuj tylko Pb95. PIN do karty paliwowej znajdziesz na jej odwrocie.

    • Tankowanie

      Arrow icon

      Nie masz obowiązku tankowania samochodu, ale jeśli to zrobisz nagrodzimy Cię kwotą 10 zł do wykorzystania na kolejne przejazdy (szczegóły w zakładce PROMOCJE). Wybierając w aplikacji samochód znajdziesz tam też informację o aktualnym stanie paliwa.

      Możesz wyświetlić na mapie wszystkie samochody do zatankowania! W tym celu przejdź do ustawień mapy, klikając w ikonę w prawym górnym rogu ekranu w aplikacji mobilnej. Niski poziom paliwa oznaczony jest kolorem żółtym.

      UWAGA! 

      Jeśli poziom paliwa będzie zbyt niski (5% lub niżej) samochód będzie niewidoczny do czasu zatankowania go przez naszą obsługę techniczną.

  • ŁADOWANIE

    • Odłączenie ładowarki

      Arrow icon

      ŁADOWARKA Z WBUDOWANYM KABLEM

      1. Rozpocznij wynajem
      2. Wyciągnij z boxu między siedzeniami kartę z kluczykiem od samochodu
      3. Wciśnij przycisk otwartej kłódki na kluczyku (zwolnienie blokady kabla ładującego)
      4. Zakończ ładowanie na ekranie ładowarki
      5. Wyciągnij kabel z gniazdka samochodu i odwieś go w ładowarce

      Instrukcję odłączenia ładowarki możesz znaleźć TUTAJ

      Do ładowania samochodu używamy tylko ładowarek z wbudowanym kablem

       

       

    • Podłączanie ładowarki

      Arrow icon

      Wybierz ładowarkę z listy (znajdziesz ją na stronie w instrukcji ładowania

      ŁADOWARKA Z WBUDOWANYM KABLEM
      1. Wybierz kabel AC lub Typ2
      2. Podłącz kabel do samochodu
      3. Na ekranie ładowarki wybierz funkcję ładowania i standard AC lub Typ2
      4. Sprawdź czy nad wtyczką samochodu pali się dioda
      5. Sprawdź czy na desce rozdzielczej samochodu pokazuje się komunikat z czasem ładowania i wartościami "A" "kw"

      Instrukcję podłączenia ładowarki możesz znaleźć TUTAJ

      Do ładowania samochodu używamy tylko ładowarek z wbudowanym kablem

  • BONUSY

  • PŁATNOŚCI

    • Czy za wynajem mogę zapłacić później przelewem?

      Arrow icon

      Nie jest to niemożliwe.  

    • Czy mogę otrzymać fakturę zbiorczą?

      Arrow icon

      Zamiast faktury zbiorczej, możesz otrzymać jedną fakturę wybierając przedpłatę.

      Faktura zostanie wystawiona na kwotę przedpłaty i do czasu wyczerpania środków nie będziesz otrzymywał faktur za przejazdy.

    • Dlaczego podczas podpięcia karty nie nastąpiło przekierowanie do banku?

      Arrow icon

      Po wprowadzeniu danych karty płatniczej nastąpi przekierowanie do sytemu bankowości w naszej aplikacji mobilnej lub poprzez otworzenie nowego okna przeglądarki, jeżeli korzystasz z naszej strony internetowej.
      Jeżeli przekierowanie nie nastąpiło, sprawdź, czy Twoja przeglądarka nie zablokowała wyskakującego okienka.
      Informacja na ten temat pokaże się w prawym górnym rogu przeglądarki.

    • Dlaczego moja karta płatnicza ma status "odrzucona"?

      Arrow icon

      Dodanie karty płatniczej w usłudze polega na wprowadzeniu jej danych przy pomocy aplikacji lub strony internetowej po zalogowaniu. Po przekierowaniu aplikacji do strony banku, należy potwierdzić opłatę aktywacyjną wpisaniem kodu 3DSecure, który otrzymujemy SMS'em lub w oknie przeglądarki. Jeżeli korzystasz z autoryzacji płatności poprzez aplikację mobilną banku lub innych form autoryzacji, postępuj zgodnie z instrukcjami Twojego banku.

      w celu ponownej próby autoryzacji karty, wprowadź jeszcze raz jej dane do aplikacji mobilnej. 

      Jeśli system nie przyjął karty, prosimy skontaktować się ze swoim bankiem w celu zweryfikowania limitów na płatności MOTO. 
      Karta może zostać odrzucona z następujących powodów:
      -płatności typu MOTO/eCommerce/subskrypcyjne są nieaktywne
      -bank odrzucił transakcję ze względu na ustawienia zabezpieczeń (np. karta nie obsługuje płatności cyklicznych lub nie posiada kodu CVV), 
      -blokada środków albo przekroczenie limitu na ilość lub kwotę transakcji
      -karta nie obsługuje płatności internetowych/MOTO
      - transakcja nie została potwierdzona wpisaniem kodu 3DSecure (w przeglądarce pole do wpisanie kodu wyświetla się w "wyskakującym oknie", jeśli wyskakujące okno nie pojawia się, należy odblokować tę opcję w przeglądarce lub dodać kartę korzystając z aplikacji mobilnej )

    • Co to są płatności korespondencyjne na karcie płatniczej?

      Arrow icon

      Jest to opcja umożliwiająca ściągnięcie należności z Twojej karty płatniczej na odległość bez użycia terminala płatniczego.

    • Czy mogę otrzymać fakturę za wynajem?

      Arrow icon

      Faktura za wynajem generowana jest automatycznie po zakończeniu każdego wynajmu lub co trzy godziny w przypadku najmów rozliczanych w ramach pakietów dobowych, tygodniowych i miesięcznych. Przesyłamy ją na adres e-mail podany w procesie rejestracji.  

      Jeśli chciałbyś otrzymywać fakturę na firmę podczas rejestracji konta podaj dane do faktury firmowej. Masz również możliwość dopisania danych do faktury firmowej na swoim koncie indywidualnym.

    • Jakie środki płatnicze są akceptowane ?

      Arrow icon

      Wszystkie katy płatnicze, debetowe lub kredytowe. Karta musi mieć włączoną opcją transakcji cyklicznych i korespondencyjnych.

      Pamiętaj, że dane Twojej karty płatniczej możesz w każdej chwili zaktualizować logując się na swoje konto w aplikacji mobilnej.

    • Jak i kiedy płacę za korzystanie z usługi?

      Arrow icon

      Płatności realizowane są automatycznie za pomocą zarejestrowanej w systemie karty płatniczej po zakończeniu wynajmu lub po 3 godzinach trwania wynajmu lub natychmiast po zakupie produktu z Koszyka Korzyści. Jeśli posiadasz ważne bonusy lub przedpłaty, płatności za przejazdy pobierzemy najpierw z nich.

      UWAGA!

      W przypadku nieudanej płatności kartą, Twoje konto zostanie zablokowane.

      Za produkty z Koszyka Korzyści możesz zapłacić jedynie kartą płatniczą.

    • Ile zapłacę za konkretną jazdę (wynajem)?

      Arrow icon

      Po zakończeniu wynajmu otrzymasz od nas maila z pełną informacją – o sumie należności, czasie jazdy (w tym czasie „POSTÓJ”) i liczbie przejechanych kilometrów. Płatności realizowane są automatycznie za pomocą zarejestrowanej w systemie karty płatniczej.

      Możesz jeździć jeszcze taniej korzystając z naszych produktów: pakietów oraz promocji.

      UWAGA!

      W aplikacji możesz wycenić swoją podróż, dodatkowo przewidywany koszt zliczany jest „na żywo” i wyświetlają się w aplikacji. Możesz również sprawdzić historię płatności na swoim koncie w aplikacji.

  • SZKODY I ODPOWIEDZIALNOŚĆ

    • Kontrola policyjna

      Arrow icon

      W przypadku kontroli policyjnej, zgodnie ze zmianą ustawy, nie musisz już posiadać dowodu rejestracyjnego ani polisy ubezpieczeniowej. Nie zapomnij jednak zabrać ze sobą prawa jazdy. W przypadku kolizji skontaktuj się z Infolinią.

    • Zmiana kierowcy podczas wynajmu?

      Arrow icon

      Jest to zabronione. Do kierowania samochodem podczas najmu uprawniona jest wyłącznie osoba będąca Klientem w rozumieniu Regulaminu.

    • Ubezpieczenie i odpowiedzialność

      Arrow icon

      Każdy samochód we flocie PANEK CarSharing jest ubezpieczony. Wybierając Rozszerzoną Ochronę zmniejszasz odpowiedzialność za szkody powstałe w trakcie Twojego wynajmu.

      Informację o Twojej odpowiedzialności za szkodę znajdziesz w REGULAMINIE (pkt Uszkodzenia Samochodu i zasady odpowiedzialności)

    • Raport uszkodzeń samochodu

      Arrow icon

      Raport uruchamia się każdorazowo po rozpoczęciu wynajmu. Dla własnego bezpieczeństwa dokładnie obejrzyj samochód przed rozpoczęciem każdego wynajmu i rzetelnie wypełnij raport w aplikacji. Na liście wyświetlanej w aplikacji, zobaczysz poprzednie zgłoszenia użytkowników, więc nie musisz zgłaszać ponownie uszkodzeń, które już znajdują się na tej liście!

      UWAGA!

      Jeśli uszkodzenia w zarezerwowanym samochodzie okażą się zbyt poważne, masz możliwość rezygnacji z wynajmu bez ponoszenia kosztów. Zgłoś uszkodzenia w aplikacji mobilnej, a następnie zrezygnuj z wynajmy, aby uniknąć opłat za nieskuteczną rezerwację w ciągu 24h.
      Będziemy wdzięczni za dodatkowe zgłoszenie takiego uszkodzenia do naszego Działu Obsługi Klienta, znacznie przyspieszy to naszą interwencję.

       

    • Co robić w razie wypadku?

      Arrow icon

      W przypadku jakiegokolwiek zdarzenia drogowego upewnij się najpierw, że nikt nie ucierpiał i powiadom w razie konieczności odpowiednie służby. Następnie zabezpiecz miejsce zdarzenia i bezzwłocznie skontaktuj się z naszą całodobową infolinią pod numerem (+48) 690 20 20 20 i postępuj zgodnie z udzielonymi instrukcjami.

  • POZOSTAŁE INFORMACJE

    • Reprezentuję firmę i jesteśmy zainteresowani współpracą z Państwem.

      Arrow icon

      Prosimy o kontakt na: marketing@panek.eu 😊 

       

    • Wasz Klient zaparkował samochód w sposób nieprawidłowy!

      Arrow icon

      Aby umożliwić nam interwencję zrób zdjęcie dokumentujące nieprawidłowe parkowanie auta i wyślij je na adres Biura Obsługi Klienta bok@panekcs.pl. Kierowca zostanie poproszony o zabranie auta.  Jeżeli będzie to niemożliwe, zrobią to nasi pracownicy.

    • Zostawiłem rzeczy osobiste

      Arrow icon

      Postaraj się jak najszybciej wrócić do samochodu, którym jechałeś. Jeśli jest dostępny – zarezerwuj go i wykorzystaj 3 darmowe minuty, aby zabrać swoje rzeczy.
      Jeżeli samochód nie jest już dostępny, skontaktuj się z naszą infolinią pod numerem telefonu (+48) 690 20 20 20.

    • Czy można przewozić zwierzęta?

      Arrow icon

      Tak, wyłącznie w przystosowanym do tego celu transporterze. Za ewentualne szkody i zabrudzenia wyrządzone przez zwierzaka odpowiada Klient.

    • Czy można przewozić dzieci?

      Arrow icon

      Tak - jest to możliwe w prywatnym foteliku, który bez problemu zamontujesz w samochodzie (system ISOFIX dostępny jest na tylnych skrajnych siedzeniach).

      Wszystkie Fiaty 500 są wyposażone w podkładki Isofix Caretero Puma, które posiadają wszystkie niezbędne certyfikaty, są zgodne z wymaganiami technicznymi stosowanymi w Europie i mogą być użytkowane przez dzieci o wadze 15-36 kg. 

       

  • Nie znaleziono szukanego słowa... próbuj dalej :)

Pobierz aplikację PANEK CarSharing

Zainstaluj aplikację i znajdź samochód w okolicy!