Samochody pojawią się tam już w pierwszej połowie 2018 roku. Warunkiem uruchomienia CarSharingu w Trójmieście jest posiadanie floty pojazdów niskoemisyjnych/hybryd, które z czasem zostaną zastąpione flotą samochodów elektrycznych. Jak czytamy w liście intencyjnym samochody niskoemisyjne zostaną zastąpione samochodami na prąd w momencie zapewnienia infrastruktury, czyli przede wszystkim stacji ładowania. Miasta wstępnie oszacowały te zmiany na rok 2020.
Za główne zalety CarSharingu miasta uznały: możliwość posiadania samochodu bez konieczności kupowania, możliwość korzystania z różnorodnych form ekologicznego transportu. Ważnym argumentem przemawiającym za usługą jest też „ zmniejszanie liczby samochodów, które są użytkowane w sposób sporadyczny i/lub stanowią obciążenie dla systemu transportowego oraz parkingowego” oraz „zastępowanie samochodów, które ze względów technologicznych stanowią obciążenie dla środowiska naturalnego, flotą nowoczesnych, niskoemisyjnych samochodów współdzielonych”, czytamy w podpisanym dziś przez PANEK S.A. liście intencyjnym.
Samorządy Gdańska, Gdyni, Sopotu, Rumii i Wejherowa zadeklarowały wsparcie inicjatywy CarSharingu, które może polegać na ustanowieniu preferencyjnych stawek za parkowanie, warto dodać przy tej okazji, że w Warszawie, gdzie CarSharing działa od czerwca, żadnych ulg nie zastosowano. Dodatkowo, Trójmiasto może udostępnić specjalne miejsca dla samochodów CarSharingowch, na ich wyłączny użytek w strefie miejskiej i poza nią. Nie bez znaczenia jest też chęć pomocy w promocji usługi i przybliżania idei współdzielonej mobilności mieszkańcom. Decyzja o udzielonym wparciu zostanie określona przez każdy z samorządów indywidualnie, „w zależności od przyjętych strategii rozwoju, funkcjonujących rozwiązań w obszarze transportu i organizacji ruchu.”
Poparcie dla projektu wyraziły też firmy: Fundacja Promocji Pojazdów Elektrycznych, Stowarzyszenie Obszar Metropolitarny Gdańsk-Gdynia-Sopot oraz Innobaltica Sp. z o.o., które zaproponowały swoje wsparcie przy rozwoju rozwiązań proekologicznych.
PANEK CarSharing zadeklarował, że samochody w Trójmieście pojawią się już w pierwszej połowie 2018 roku. Sposób wypożyczenia i warunki będą takie same jak w uruchomionym już CarSharingu w Warszawie. Trójmiasto jest kolejnym etapem rozwoju CarSharingu w Polsce, firma PANEK prowadzi rozmowy z władzami innych miast i planuje dalszy rozwój.
@ copyright PANEK S.A. / strona internetowa Asearch.pl Asearch.pl