To jak to jest z tym Porsche? Było jedno piękne, białe 718 Cayman i tak szybko jak pojawiło się w usłudze, tak równie szybko ją opuściło rozsypując się efektownie podczas kolizji z innym autem na jednej z warszawskich ulic. Ten samochód stał się legendą polskiego carsharingu, a pytanie „Ciekawe ile wytrzyma?” pojawiające się pod każdym nowo prezentowanym modelem w usłudze PANEK CarSharing stało się samonapędzającym memem i weszło już do kanonu języka polskiego. Właśnie minął rok od tamtego wydarzenia, a my, po niedawnej premierze Tesli, jeszcze szerzej otwieramy oczy wszystkim niedowiarkom i prezentujemy zjawiskowe, pięknie utrzymane, kupione za duże pieniądze Porsche 911 Carrera 2S.
To jak? Ciekawe ile wytrzyma, co?
Nie ma chyba na świecie drugiego takiego samochodu, którego plakat wysiałby w praktycznie każdym chłopięcym pokoju. Nie ma drugiego takiego samochodu, który tak bardzo kojarzy się z prestiżem i emocjami jak ten. Jest marzeniem każdego fana motoryzacji. Porsche 911, czyli najbardziej znane sportowe coupe dołączy do grupy EXTREME w najlepszym CarSharingu w tej części Układu Słonecznego.
Pierwsze 911 ujrzało światło dzienne w 1963 roku i napędzane było dwulitrowym 6-cylindrowym silnikiem typu Boxer. Umieszczony z tyłu motor generował szalone, jak na tamte lata, 130 KM, a moment obrotowy 175 Nm osiągany był przy 4200 obrotach na minutę. Samochód ważył niewiele ponad tonę, rozpędzał się do 100 km/h w 8,7 sekundy i osiągał prędkość maksymalną równą 211 km/h. Pamiętajmy, że to był rok 1963, a nawet dziś takie parametry w samochodzie o mocy 130 KM mogą robić wrażenie.
Egzemplarz udostępniony w PANEK CarSharing to Porsche 911 Carrera 2S siódmej generacji oznaczonej symbolem 991. Napędza go 6-cylindrowy „Boxer” o pojemności 3,8 l, który przekazuje na koła równiutkie 400 koni mechanicznych i moment obrotowy 440 Nm, a w osiąganiu najlepszych wyników pomaga niezrównana dwusprzęgłowa skrzynia biegów PDK (Porsche Doppelkuplung). Osiągi tego bolidu potrafią podnieść włosy na plecach, bo pierwszą setkę nasze 911 osiąga po 4,3 sekundy. Prędkość maksymalną podajemy jedynie dla miłośników statystyk – 302 km/h!!! Czysty obłęd!!!
Jednak już jazda z mniejszymi prędkościami dostarcza kierowcy wielu wrażeń. 991 jest bowiem ostatnią, pomijając wyczynowe GT3 najnowszej serii 992, pod maską której pracuje silnik wolnossący. Nie trzeba się zbytnio rozpędzać, by poczuć magię kultowego motoru, brutalnie i równomiernie rozwijającego swą moc. Samochód niebawem trafi do usługi. Życzymy Wam niesamowitych emocji i …bądźcie grzeczni.
@ copyright PANEK S.A. / strona internetowa Asearch.pl Asearch.pl