Co zrobić, jeśli samochód z CarSharingu ulegnie awarii?

| Ekspert radzi

Każdemu się zdarza

Samochód, nawet ten najbardziej niezawodny czasem może odmówić posłuszeństwa. Scenariuszy może być wiele, bo jednym razem silnik przestanie działać, innym razem złapiemy przysłowiowego kapcia. W dzisiejszym tekście podpowiemy, co zrobić jeśli auto na minuty uległo awarii i jak bezpiecznie kontynuować dalszą podróż.

Dziwne sytuacje na drodze mogą się przytrafić każdemu, bez względu na to, czy porusza się swoim pojazdem, czy samochodem na minuty. Najlepszą praktyką, w każdej sytuacji awarii pojazdu wynajętego w PANEK CarSharing jest kontakt z Biurem Obsługi Klienta pod numerem +48 690 20 20 20, gdzie otrzymamy instrukcje, co zrobić w danej sytuacji i jak zabezpieczyć auto.

Awaria wynajmowanego samochodu – „rzucił palenie”

Awaria wynajmowanego samochodu może zdarzyć się w każdym momencie. Dzisiejsze nowoczesne pojazdy to bardzo skomplikowane konstrukcje naszpikowane elektroniką. Może się zdarzyć, że auto z CarSharingu, które dodatkowo zamontowane ma szereg urządzeń monitorujących także ulegnie awarii. Silnik przestanie pracować i auto zostanie unieruchomione. Co zrobić, jeśli auto na minuty uległo awarii? Pierwszą i podstawową czynnością, jaką bezwzględnie należy wykonać to, jeśli samochód jest jeszcze w ruchu, spróbować zaparkować go w bezpiecznym miejscu. Ta czynność będzie wymagała od kierowcy refleksu, ponieważ samochody w PANEK CarSharing wyposażone są w automatyczne skrzynie biegów i aby zachować mobilność należy przerzucić dźwignię zmiany biegów z D (Drive) na N (Neutral). Tylko w pozycji Neutral skrzynia rozłącza napęd i można również przetoczyć auto na pobocze. Jeśli pojazd stoi w miejscu mogącym zagrażać innym użytkownikom dróg, warto włączyć światła awaryjne.

Gdy auto zostało zabezpieczone dzwonimy do Biura Obsługi Klienta i informujemy o awarii. Konsultant przekaże nam dalsze instrukcje postępowania, a scenariuszy jest kilka:

1. Zakończenie wynajmu zepsutego samochodu i wynajem kolejnego, celem kontynuowania jazdy. Ten scenariusz sprawdzi się głównie w mieście/strefie PANEK, gdzie nietrudno będzie znaleźć auto w okolicy.

2. Czekanie na pracownika technicznego, który po przyjeździe zakończy wynajem i podwiezie użytkownika do najbliższej strefy, gdzie będzie można ponowić wynajem nowego pojazdu i kontynuować podróż. Ta opcja będzie najczęściej stosowana w sytuacjach, kiedy użytkownik jest w trasie między miastami/strefami.

3. Kiedy klient ma wykupiony pakiet, to po zgłoszeniu awarii pracownik techniczny podprowadza na miejsce kolejny samochód, by można było jak najszybciej kontynuować dalszą jazdę.

Z pewnością po przeczytaniu powyższych punktów pojawi się pytanie, co jeśli będzie trzeba czekać dłuższy czas na parownika technicznego? Rzeczywiście tak się może zdarzyć, ponieważ pracownik techniczny PANEK musi dojechać na miejsce, a może mieć czasem do pokonania nawet 100 km i więcej. Co więcej, samochód, który uległ awarii pozostaje przez cały czas w aktywnym wynajmie. Dlaczego? To proste! Gdy pada deszcz, albo jest ciemno i zimno, warto się wtedy schować w kabinie i spokojnie poczekać na pomoc. Pracownik techniczny, po przyjeździe na miejsce i kontakcie z BOK, zakończy wynajem, a środki zostaną zwrócone.

Awaria wynajmowanego samochodu – pęknięta opona

Podczas podróży może zdarzyć się również uszkodzenie opony. To jedna z najczęstszych awarii, jakie zdarzają się podczas użytkowania samochodu CarSharingowego. W przypadku przebicia opony należy, jeśli to możliwe, niezwłocznie zakończyć jazdę i zaparkować pojazd w bezpiecznym i, co niezwykle ważne, dozwolonym miejscu. Jeśli awaria nastąpi w mieście, to stosunkowo łatwo będzie znaleźć zarówno miejsce parkingowe, jak i kolejny samochód PANEK. Po zakończeniu wynajmu konieczny jest kontakt z Biurem Obsługi Klienta PANEK, w którym poinformujemy pracowników o awarii. Niesprawny samochód wyłączany jest z usługi na czas naprawy koła, a klient może kontynuować podróż innym autem.

W sytuacji, gdy „złapiemy gumę” na trasie, konieczne będzie jednak oczekiwanie na pracownika technicznego, który zabierze nas do kolejnego auta lub podstawi zastępczy na miejsce zdarzenia